Napisano 5 Listopad 20168 l Witam! Pojawia się problem z Normal Mapą. Mógłby ktoś bardziej rozjaśnić mi umysł, dlaczego tak się dzieje i jak można zrobić to inaczej. Nawet jak ktoś rzuci linkiem do tutka to będę bardzo wdzięczny bo tyle ich przejrzałem i coś nadal mi nie idzie... :/ Wiem ,że ktoś odpowiadając na moje banalne pytania poświęci pewnie dużo czasu. Szanuje to i Bardzo Dziękuje za Pomoc. Może opisze cały proces. Tworze obiekt low poly w 3ds Max, porządkuje sobie UVs mape. i już pojawia sie pierwszy problem. Jak importuje model .obj do Zbrusha, to czy da się jakoś jeszcze zaimportować tą UVs mape którą przygotowałem w 3ds Maxie? Nie jestem pewien ale chyba ona już się importuje z tym modelem .obj Zaczynam robić sculpt w Zbrushu(zeta potocznie ta?) i kiedy chce zrobić normal mape to pojawia się błąd "Map can not be..." Znalazłem co do tego rozwiązanie ,że trzeba skoczyć do zakladki zplugin>uvmaster> i zrobić unwrap, i wtedy już mogę sobie stworzyć normal mape i ja wyexportować. Ale dlaczego ona ma calkiem inny układ siatki UVs ??? I teraz parę pytań co do mojego problemu: 1. Czy da się jakoś importować tą mape UVs tak ,żeby po sculptingu w zecie miała ten sam układ? 2. O co chodzi z tym unwrapem? i z Work on clone? co one takiego powoduje i kiedy ich używać? 3. Co to jest bake texturing? Czy to jest wyciąganie jakimś narzędziem normal mapy z modelu hp ? 4. Czy polecacie używać x-normala do tworzenia normal map, lub w innym przypadku. jestem otwarty na wszelkie propozycje.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto