Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć,

 

 

Podczas pracy przy ostatnim projekcie postanowiłem przyspieszyć nasz workflow w firmie i napisałem poniższy addon.

 

 

Przycisk "Export to FBX" eksportuje model z poprawną transformacją i zachowaniem smoothing groups. Dodatkowo ustawia pivot na wysokości najniższego wierzchołka modelu i umożliwia export wielu zaznaczonych obiektów do osobnych plików, lub jednego zbiorczego.

 

 

Przycisk "Convert map only" konwertuje mapę Roughness jako Smoothness do kanału alpha tekstury Albedo lub Metallic.

"Export unitypackage" tworzy gotowy plik *.unitypackage z modelem, materiałem PBR i teksturami.

 

 

Ograniczenia:

Aby poprawnie wyeksportować paczkę Unity wymagana jest wersja blendera 2.79 i podpięty shader Principled BSDF. Skrypt szuka tekstur podpiętych bezpośrednio (bez dodatkowych pomiędzy texture input a shaderem, wyjątkiem jest Normal Map) do noda Principled BSDF w wejściach: Base Color, Metallic, Roughness, Normal.

- Konwersja Roughness na Smoothness wymaga wielu obliczeń i jest czasochłonnym procesem. Dla tekstury 4k zajmuje około 30 sekund także nie martwcie się jeżeli Blender będzie wyglądał jakby się zawiesił.

 

 

Addon można pobrać tutaj:

https://gum.co/eXkfO

 

yOZipIu.gif

 

MT4hyZz.png

 

ht2Y0aT.png

 

nO6DnLj.png

Edytowane przez JohnnieWooker
  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności