JohnnieWooker Napisano 17 Wrzesień 2017 Napisano 17 Wrzesień 2017 (edytowane) Cześć, Podczas pracy przy ostatnim projekcie postanowiłem przyspieszyć nasz workflow w firmie i napisałem poniższy addon. Przycisk "Export to FBX" eksportuje model z poprawną transformacją i zachowaniem smoothing groups. Dodatkowo ustawia pivot na wysokości najniższego wierzchołka modelu i umożliwia export wielu zaznaczonych obiektów do osobnych plików, lub jednego zbiorczego. Przycisk "Convert map only" konwertuje mapę Roughness jako Smoothness do kanału alpha tekstury Albedo lub Metallic. "Export unitypackage" tworzy gotowy plik *.unitypackage z modelem, materiałem PBR i teksturami. Ograniczenia: Aby poprawnie wyeksportować paczkę Unity wymagana jest wersja blendera 2.79 i podpięty shader Principled BSDF. Skrypt szuka tekstur podpiętych bezpośrednio (bez dodatkowych pomiędzy texture input a shaderem, wyjątkiem jest Normal Map) do noda Principled BSDF w wejściach: Base Color, Metallic, Roughness, Normal. - Konwersja Roughness na Smoothness wymaga wielu obliczeń i jest czasochłonnym procesem. Dla tekstury 4k zajmuje około 30 sekund także nie martwcie się jeżeli Blender będzie wyglądał jakby się zawiesił. Addon można pobrać tutaj: https://gum.co/eXkfO Edytowane 17 Wrzesień 2017 przez JohnnieWooker
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się