How high
Members-
Liczba zawartości
24 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Miasto (opcjonalne)
-
Miasto
Toruń
How high's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
Po uporaniu się z uvwmappingiem, który nadal wywołuje u mnie apatię z drgawkami i zimne poty, udało mi się oteksturować domy mieszkalne i ratusz, wiem że wygląda nie za specjalnie, jestem gotowy na opierdol od każdego z was, ale ważne że efekt końcowy mnie zadowala, a resztę przykryję drzewami :) Ratusz miejski Domy mieszkalne
-
O jak fajnie, więc dziura nad jeziorem obok mnie to najpewniej grodzisko - szkoda że nie ma planów, no ale... Jak rekonstruuję miasto, to widzę teraz różnicę między moim grodem a grodziskiem, nawet to "nasze" byłoby na planie koła a nie jaja. Można by kiedyś zawiązać współpracę projektową, ale za nim do tego dojdzie...
-
Wątek przeniesiony bez pomocy moda, ale dzięki za informacje - była cenna. W ramach jeszcze ciekawostek odnośnie miasta, to powiem że dzisiejsza nazwa - polska - brzmi "Kowalewo Pomorskie", natomiast po niemiecku brzmi Schonsee, chodź poprawniej jest pisać o z kropkami to jednak obie wersje są pasujące i poprawne. Z czego Schonsee odnosi się do nieistniejących dopiero od 100 lat jezior (ekologów uspokajam, zasypali je sami niemcy żeby zbudować tutaj - nieużywaną dzisiaj, smutne - linię kolejową), więc chce ukazać jak miasteczko mogło wyglądać te parę wieków temu. Oczywiście nie jestem historykiem, to będzie taka "moja wizja", bo żeby odtworzyć naprawdę, musiałbym mieć sztab archeologów i rozkopać całe miasto w poszukiwaniu fundamentów.
-
Dziękuję, po użyciu pipety-kroplomierza w oknie material editor pokazał się multi-sub object (jakoś tak) i mogłem bez przeszkód podmienić tekstury. Jeszcze raz dzięki i życzę owocnej pracy, a także rychłego nadejścia lata, bo na wiosnę nie ma co czekać :) .
-
A jak go potem z powrotem tam wsadzić żeby było poprawnie? Detali jest bardzo dużo...
-
Mam problem. Zaimportowałem sobie jeden pliczek z obiektem, będący w rozszerzeniu FBX, posiadający na sobie krótką animację. Animacja się wczytuje, tekstury również, tylko dlaczego nie widać ich w przeglądarce materiałów? Chciałem podmienić tekstury i je wyedytować by były dokładniejsze, jednak nic w materials editor nie widzę. Czy to ja coś robię źle czy to wina programu? Może ktoś pomóc ?
-
Póki co, narazie beta rendery bez tekstur i shaderów co by podnieść sobie morale do dalszej, wytężonej pracy. @Legomir już mi zdążył wytknąć parę błędów renderowania, ale przynajmniej jest co pokazywać i na czym zatrzymać oczy. Będę miał problemy z shaderami, w których pomaga mi legomir, jak i drzewami w obrębie murów, bo poza murami dodam je w postpro - za słaby komputer na takie bajery :) ' alt='render_01.png target=_blank>'> Temat zakładam jako moje archiwum postępów, nie wiem czy dobry dział, proszę o przeniesienie jak coś :)
-
Niestety, najbliższy konserwator zabytków to Toruń i Grudziądz z tego co sprawdzałem, a ja raz że nie mam samochodu to z pks'ami ostatnio mamy "przejściowe, chwilowe", spróbuję popatrzeć na coś bliżej, ewentualnie czeka mnie piesza pielgrzymka...
-
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kowalewo_Pomorskie A co do mojej mapki, musiałem zeskanować ją w wyższej rozdzielczości, bo w googlach same kilkupikselowe obrazeczki, gdzie nic nie widać. Zdjęcie może za dużej jakości (zmniejszyłem trochę jakość, bo serwer graficzny nie chciał przyjąć tyle pikseli), ale za to szczegółowe... http://s14.postimage.org/6bo569zch/KOWALEWOPOM_XIVwiek_REDNIOWIECZE_lq.png Faktycznie, może troszkę za mało konkretów :) Edit: Tak jeszcze taka mała uwaga - gdyby ruin, czy nawet budynków było więcej, to nie robiłbym tego projektu, ale że zarówno krajobraz się zmienił brakiem jeziora, i warowni (współcześnie ulica prowadzi przez środek przedzamcza, muru i fosy) to myślę że fajnie byłoby stworzyć możliwość przejścia się po dawnych lokacjach...
-
Dzień dobry cześć i czołem. Nie owijając za bardzo w bawełnę, chciałbym (Bo w gruncie rzeczy póki co jest to tylko kwestia chęci, potem będzie gorzej) odtworzyć zamek krzyżacki razem z całą resztą mojej wsi. Jednak nadrzędnym kłopotem jest to że nie wiem jak się za to zabrać. Widziałem parę projektów na youtube, jak ludzie pokazują w prosty sposób odtworzone całe warownie, i wychodzi na to że to nic trudnego, jednak skoro na moim planie jest nie dużo rzeczy, chciałbym zrobić je nieco lepszej jakości. Szukałem jakiś instrukcji, żeby ktoś choćby pociągną ręką w odpowiedni kierunek zamiast bardziej przyziemnego ciągnięcia za rączkę od a do z. Mniej więcej znam teorię i podstawy programów 3D, jak zrobić topologię terenu, proste "badanie" lokacji zrobiłem, ale dalej nic. Raczej w swojej pracy kieruję się słowami Pana Tomasza Bagińskiego, który mówił kiedyś że "katedra to jedyny projekt robiony samodzielnie, który nauczył mnie żeby więcej samemu tego nie robić", w którymś z wywiadów. Trochę mnie przeraża nudna skrobanina wszystkiego samemu, ale mam jednak paru znajomym ogarniętych w temacie chociażby tekstur, to jakby zobaczyli że coś mam, wzięli by się do pomocy (o ile by chcieli). Nie wiem czy zakładać że budynki będą tylko z zewnątrz, czy może z interiorami, czy może tylko te ważniejsze budynki będą miały interiory - Samemu ciężko jest mi to ustalić. Czas mnie nie goni póki co, zawsze by była to kolejna praca do portfolio w 3D, a także do wykorzystania w innych projektach, czy to gier czy filmowych. Posiadam mapkę lokacji warowni mojej wsi, pochodzi z XIV wieku, i ten okres jest dla mnie wzorcowy jeśli chodzi o wygląd lokacji, murów itp. A cały zamek to Trzy przedzamcza z wierzą rycerską na najwyższej górze, od której (w moim mniemaniu) w stronę nieistniejącego już jeziora odchodzi gdanisko, czyli rodzaj ganku z dachem i filarami prowadzącego nad większą wierzę nad jeziorem, która pełniła funkcję latryny. Czy jest ktoś wstanie naprowadzić na trop "historyczno-merytoryczny" i zwiększyć motywację do pracy samodzielnej?
-
Dziękuję, naprawdę - będę się zabierał za naukę, ale najpierw jeszcze coś od projektowania lokacji bo fajnie byłoby nagrać ładne ujęcia ludzi na greenscreenie, i wstawić je na tle głębokiego lasu czy wewnątrz budynku... :)
-
Cóż, ja chciałbym po prostu nauczyć się w 3D niejako rozszerzać rzeczywistość nagraną i uchwyconą okiem kamery. Wiecie, przygotowanie lokacji, po której chodzą aktorzy nagrani na zielonym tle, trackowanie sceny - o ile tak to się nazywa -, łączenie walczącego aktora realnego z przeciwnikiem wyrenderowanym w 3D, i inne tak ciekawe rzeczy. Poradników do czystego 3D jest mnóstwo, ale za wiele nie mogę znaleźć poradników uczących wyżej wymienionych czynników filmowych :) .
-
Problem w tym że freelancering to mnie raczej nie interesuje, bo trzeba mieć umiejętności z kosmosu a traktować cię będą i tak jak popychadło i gówniarza z gimnazjum więc wiesz... Bardziej myślę po prostu o robieniu filmów i animacji na youtube i czerpaniu profitów z reklam, coś jak freediew zmieszany z element animation, nie wiem jak to ująć... No tylko że póki co to na kamerę mnie nie stać, jeszcze. :)