głównie podczas texturowania, preprarownia mapowania pod lightmapy, przesuwania dużych fragmentów plansz - w blenderze nie miałem z tym kłopotów więc się przyzwyczaiłem do operacji na dużych ilościach polygonów
Uhh... Racja, przy kilku zaznaczonych polygonach nie ma tego efektu... czyli produkt dość niedopracowany jak na coś za ponad 3k$ W blenderze takie rzeczy nie stanowiły problemu, lecz miał słabe punkty np. w bakowaniu radiosity Smutne... Jako edytor leveli 3ds max chyba się nie spisze... Respekt dla twórców gier gimnastykujących się w ten sposób. Anyway dzięki!
Ale napisałem, że działa nienajlepiej nawet gdy nie robie unwrapa (screeny w poscie #9), tylko zwykłe zaznaczenie w trybie editable poly:
Myślę, że nie ma sensu badać unwrapa jak już przy samym edit mesh jest coś nie tak :/
Co prawda to tej siatki do pracy potrzebuje ale chyba nikt sie nie obrazi jak udostępnie :P żeby było dokładnie tak jak ja mam to podsyłam plik .obj z którego importuje - z oczywistej przyczyny nie robie z nim nic więcej oprócz zaimportowania do maxa.
http://www.sendspace.com/file/d8ivsx
Dzięki za zainteresowanie problemem
heh tylko te ostatnie screeny są z przypadku gdzie jedynym (sic!) modyfikatorem jest Editable Poly... I kiedy nic nie jest zaznaczone, to jest ok - fps wysoki. Zaznaczenie - wireframe staje się czerwony, FPS spada do groteskowych wartości. Czy to możliwe, ze program komercyjnej jakości ma TAKIEGO buga? Instalacja mojego systemu ma dwa, dziś trzy dni
Zainstalowałem te niebezpieczne sterowniki i żadnej różnicy nie odczuwam (poza nadmiernym ciepłem na kolanach i wywalaniem sie 3dsmaxa w trybie directx10)
Może problem nie leży w karcie? Przecież nie ma żadnej różicy między renderowaniem wireframe:
FPS ponad 300
a tym:
FPS 4-5, a to zwykły editable poly..
W czym problem? Nie wiem gdzie szukać
Na stronie nVidii nie ma sterowników do tej karty, mam zainstalowane Dellowskie 176.44 - najnowsze normalne, a ze strony http://laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=22129
wolę nie instalować bo to są jakieś podkręcane i na XP powodowały przegrzewanie sie
Witam! Przymierzam się od przesiadki z blendera na 3ds maxa. Ściągnąłem maxa 2009 ze strony autodeska i zacząłem się bawić. Zabawę skutecznie uprzykrza mi kompromitująca wydajność programu. Podczas gdy w blenderze na luzie operowałem siatką 60k trójkątów i mogłem spokojnie zrobić uv-mapping , to w 3ds maxie gdy z UVW Unwrapem zaznaczę wszystkie face'y fps spada do 2 i nie da się pracować. Czy coś da radę z tym zrobić?
Mój sprzęt:
Laptop
karta 8600GT 256GDDR3
Core2Duo 2.2 Ghz
4GB Ramu
Sterownik 176.44 Forceware
3dsMax: Direct3d9
System: Windows Vista Home Premium 32
zaznaczam, że na XP przed kilkoma dniami sprawa miała się podobnie