mateusz9206
Members-
Liczba zawartości
19 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Miasto (opcjonalne)
-
Miasto
Lidzbark Warm
mateusz9206's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
Dziekuje za odpowiedzi. W razie innych problemów jeszcze się do Was zgłoszę o pomoc ;)
-
Witajcie. Mój odwieczny kłopot, czyli teksturowanie. Zrobiłem takiego ludzika lego jak niżej, nałożyłem mu teksturę twarzy i ta sama twarz, jej odbicie, jest z tyłu głowy. Do statycznego obrazka jak tu jeszcze pół biedy, ale np. w animacji sprawiałoby mi to problem. Co mam zrobić, aby tekstura twarzy była tylko z przodu? http://m9206.kwako.pl/images/3d/max_031.jpg EDIT: Zauważyłem częściowe rozwiązanie problemu. Gdy wyłaczam dla U i V "Tile", odchaczam te pola w ogóle, mogę użyć opcji "map on back", tzn. mogę ją odznaczyć. Tylko w viewporcie zmienia się jakoś kolor mapy na jaskrawy, nie zależny od światła w scenie. Jakie konsekwencje niesie odznaczenie tego "tile", co to w ogóle za opcja? Z angielskiego jestem raczej dobry, ale z słówek typu kitchen i vacuum, więc mi tutaj nie bardzo pomaga. Pytanie 2 dalej pozostaje nierozwiązane. I dodatkowe pytanie, na przodzie też jest tekstura, która rownież występuje z tyłu. Tutaj z kolei mam pytanie, co mam zrobić, aby na przodzie i na tyle były 2, odrębne tesktury, które są na białym tle (typowe napisy na koszulkach).
-
Podstawy w obsłudze, pytania od żółtodzioba
mateusz9206 odpowiedział mateusz9206 → na temat → 3ds max
"2) Odnośnie jeszcze tego renderingu, kilka kwestii. Często wykonuję próbne renderingi żeby zobaczyć szybki podgląd jak wygląda scena (wow :P). Zrobiłem całkiem sporo świateł omni i rendering zaczął mi się wydłużać. Jak mogę powyłączać wodotryski tak, aby przy renderingu mieć jedynie te standardowe oświetlenie oraz zwykłe obiekty? W rendering setup -> advanced lighting po zmianie z light tracer na no plugin uzyskuje szybsze obliczenia związane ze światłem, ale to nie jest te standardowe światło na początku sceny, obiekty są jakby w ogóle bez cieni. Gdzieś widziałem kiedyś poradnik jak to łatwo przywrócić, ale nie mogę tego znaleźć ponownie (bo jak wiecie pewnie, bo wstawieniu dowolnego swiatła te początkowe ustawienie się zmienia)" Znalazłem, konfiguracja viewportu, zakładka light, zmienic na default lights Ale jesteście wredni, doskonale wiedzie o co chodzi, a żaden z was nie pomoże. A ja straciłem kilka godzin na szukaniu tej opcji ;( -
Hej. Bawię się ostatnio w nieco ambitniejszą scenę i chciałbym was spytać o radę w kilku kwestiach 1) Czy renderując cokolwiek, renderuje się wszystko, czy tylko wybrany rzut widokowy? Tzn, mam na scenie 10 obiektów po lewej patrząc na okno front i 1 po prawej. Czy jak ustawię camerę na ten 1 obiekt po prawej, to max będzie coś wyliczał dla tamtych pozostałych? W obecnej scenie mam dosyć dużo obiektów i nawet jak na moją w miarę znośną kartę graficzną rendering mi się zaczął wydłużać, więc generalnie szukam sposób do przyspieszenia renderingu 2) Odnośnie jeszcze tego renderingu, kilka kwestii. Często wykonuję próbne renderingi żeby zobaczyć szybki podgląd jak wygląda scena (wow :P). Zrobiłem całkiem sporo świateł omni i rendering zaczął mi się wydłużać. Jak mogę powyłączać wodotryski tak, aby przy renderingu mieć jedynie te standardowe oświetlenie oraz zwykłe obiekty? W rendering setup -> advanced lighting po zmianie z light tracer na no plugin uzyskuje szybsze obliczenia związane ze światłem, ale to nie jest te standardowe światło na początku sceny, obiekty są jakby w ogóle bez cieni. Gdzieś widziałem kiedyś poradnik jak to łatwo przywrócić, ale nie mogę tego znaleźć ponownie (bo jak wiecie pewnie, bo wstawieniu dowolnego swiatła te początkowe ustawienie się zmienia) Prosiłbym o nie zamykanie tematu czy cuś, bo choć 2 pierwsze pytania są sprecyzowane głównie odnośnie renderingu, to na pewno znajdę po drodze masę problemów którę będą się tyczyły głównie obsługi maxa a nie jakiś konkretnych funkcji Pozdrawiam :)
-
Słuchajcie, mam takie pytanie, absolutnie nie wiem jak to się robi i czego szukać, więc muszę was spytać. Przykładowo, taka scena. Jesteśmy w środku sześcianu, polygony odwrócone więc ściany się renderują, po środku jest kulka. Ta kulka jest koloru czerwonego i świeci, emituje światło które widać na ścianach, wtedy ścianki są lekko czerwone. Próbowałem przez materiał, dać self-ilumination, wtedy faktycznie materiał jest widoczny ale nie emituje żadnego światła. Jeśli wstawić w obiekt omni, to emituje światlo ale wewnątrz kulki więc nic to nie daje na ścianki. Jeśli wystawić omni przed kulkę, to będzie światło, ale nierównomiernie rozprowadzone, już nie wspominając o tym że na kilku ściankach będzie cień kulki. Tutaj się korzysta z tego calego raytrace? (nie mam pojęcia co to). Ogólnie chcialem zrobić świetlówkę np., długi cylinder który emituje światło, i ni cholery nie mam pojęcia jak to rozwiązać. Nie musicie mnie prowadzić krok po kroku, wiem, że większość tego tutaj nie lubi, ale naprowadźcie chociaż czego szukać, jakich opcji się trzymać.
-
Problem z envelopes, lock assingment
mateusz9206 odpowiedział mateusz9206 → na temat → Rigging & Animation
Poświęciłem na to o wiele więcej czasu mój przyjacielu, lecz pomimo wielu prób, nadal tkwię w tym samym punkcie. Na tym konkretnym modelu się już zatrzymałem, gość w tutorialu klika "klik", "you see how that's is simple?". Klikam toćka w toćkę tak samo, nic, z 2 nóg jedna noga się robi. Nie chcę żeby ktoś mnie poprowadził za rączkę, chcę aby jedynie mnie nakierowano, bo za każdym razem zatrzymuję się w tym samym miejscu, więc ewidentnie robię coś źle. Jeśli ktoś z was, może mi pomóc, bo na pewno możecie, to skorzystam z takiej opcji. A dalej będę próbował, tylko nie czuję jakoś żeby to przyniosło porządane skutki, skoro próbuje już kilka tygodni. ---------------------------------- Dlaczego, skoro envelopes jest tak ładnie zaznaczona, idą wierzchołki z drugiej nogi? http://fotozrzut.pl/zdjecia/d7117e49e4.jpg Próbowałem to jeszcze rozwiązać korzystająć ze skin, ale nadal ściąganie wierzchołków jest dla mnie nie do ogarnięcia, mam te 'ciepłe strefy' na czerwono na jednej noce tylko, ale i tak oddziałowywuje na drugą, cokolwiek bym nie zrobił. Czy prócz machania envelopes z góry na dół, trzeba jeszcze jakieś inne parametry edytować? ------------------------------------ Specjalnie Tobie na złość, siedziałem nad tym 2 godziny! Ustawiłem od nowa bipeda z man structure, plugin skin, i jakoś wygląda. Palce są szkaradnie ustawione, lepiej na zoomie tego nie pokazywać, ale mnie więcej działa. Jakby to doszlifować to to byłoby w porządku, zobaczę czy dam radę. -
Witam, mam taki model. Model nie jest mój, uczę się na nim riggingu. Lewa noga (zielone udo), gdy poruszam nim, ściągam kawałek krocza i prawe udo. Kręce tymi envelopes od godziny, próbowałem korzystać z vertex i lock assingment, ale nie wiem dokładnie jak tego używać (z tego co zrozumiałem w tutorialu: klikam obwiednie która mnie interesuje, przechodze na vertex, zaznaczam wierzchołki które nie mają być brane pod uwagę i klikam lock assingment. W tutorialu na video wszystko ładnie działa, ja klikam od 20 minut i nic się nie dzieje). Chciałbym abyście obejrzeli ten model i doradzili, podpowiedzieli co robię nie tak, bo ja dostaję szału, riggowałem już kilka postaci i z każdą kończyło się to na ustawieniu physique do mesha ;P Link do modelu: http://www.speedyshare.com/files/30306296/Peter_West.max Dolne partie nóg były w porządku, teraz już nie są bo zresetowałem physique, myślałem że to coś da, a tu guzik, więc zostawiłem jak jest i przekazuję wam ten plik, żebyście mi podpowiedzieli co mam z tym fantem zrobić. Pozdrawiam.
-
Jednak będę miał do was jeszcze jedno pytanie. Mam te kilka vertexów w prostokącie 2, ustawiam im wagę na 0,5 i nic, waga ustala się na 1. Mogę je tylko dać na exclude, wtedy mam 0, albo include i jest 1. Nawet jak mam include to nie mogę ustawić 0, cały czas jest 1. Natomiast vertexy z prostokąta 1 są podatne na zmiany wagi. Ktoś wie dlaczego tak jest? EDIT: Wyłączyłem dla tych wierzchołków 'normalize' i działa ;/ To może chociaż wytłumaczyłby mi ktoś dlaczego tak działa a tak nie? ^^' (btw, widziałem tutaj że pisanie postów pod rząd karane chyba nie jest : P) EDIT: Czegoś takiego jak influence w skin nie ma. Przynajmniej ja nie znalazłem. Tam mam w ogóle szukać?
-
znalazłem dosyć fajny tutorial, tutaj chyba poznam wszystkie odpowiedzi na pytania. Dzięki za pomoc xD
-
Nie znalazłem we wcześniejszych tematach czegoś co by mi pomogło dlatego zakładam nowy wątek. Zacząłem niedawno używać modyfikatora skin i bones. Wcześniej korzystałem z biped'a i psyhique. Robię to tak, że mam wiele obiektów, nakladam im skin, tam się wszędzie hierarchie ustalają i jest dobrze. No i oczywiście potem korekta, wciskam edit envelopes i... i za bardzo nie mam czego zmieniać. Mogę się tylko bawić parametrem radius, ale to mi nie za wiele daję. W psychique było więcej parametrów do zmieniania tych obwiedni. Jak przekształcać tą obwiednię w skin? Tu mam jeszcze jeden problem, mam kość, dla której obwiednia jest bardzo mała, a czerwone pole relacji kość-model (że tak to nazwę :P) obejmuje pół obiektu. Tzn że tak jakby obwiednia nie ma wpływu na ten obiekt. To jakiś błąd czy coś? Wszedzie jest w miarę normalnie, tylko przy tej jednej kości tak mam.
-
compound objects, loft i dziwny obiekt w modelu
mateusz9206 odpowiedział mateusz9206 → na temat → Modeling
Te ffd 4x4x4 to fajna sprawa, nic ciekawego mi nie wyszło ale na przyszłość na pewno ten modyfikator jeszcze wykorzystam. A co do lofta na pewno jeszcze te ćwiczenie powtórzę, ale i tak nadal nie rozumiem na jakiej zasadzie działa te 'fit deformations' ;p -
haha, no to teraz mnie zagiąłeś :D
-
compound objects, loft i dziwny obiekt w modelu
mateusz9206 odpowiedział mateusz9206 → na temat → Modeling
Tak, to dokładnie ta książka. -
Wiecie, od czasu do czasu zaglądam na forum i przeglądam wasze prace. Niektóre wprawiają w osłupienie. Tak się zastanawiam, ile niektórzy z was poświęcają na nie czasu, a co bardziej mnie ciekawi, jak doszliście do takiego poziomu? Samouki, jakieś szkoły, przeglądanie tutoriali dzień i noc? Poważnie myślę o zawodzie grafika, bo to moim zdaniem ciekawsze niż 'babranie' się w kodzie, ale nie wiem czy w ogóle mam jeszcze szansę z takimi pro jak co niektórzy tutaj ;P Pozdrawiam.
-
Męczę się z dosyć prostą figurą. Wykonuję ją zgodnie z podręcznikiem, dlatego nie chcę wykorzystywać innych technik. Jest tak, mam pionowa linię, i 2 profile fotela - z boku i z przodu. Wykorzystując loft, nakładam na tą pionową linię [to raczej wydłużony prostopadłościan, źle się wyraziłem] te 2 kształty i wytłaczam sobie na wykresie ten cały fotel. W podręczniku cała procedura zajmuje 3 krótkie punkty, ja się męcze z tym juz godzinę i nic nie wychodzi. O ile kształt jest taki-w-miarę-zamierzony, to z tyłu wyskoczyło mi dziwne coś, nie wiem jakim sposobem to się tam pojawiło i jak to usunąc. Zmiany na wykresie nic nie przynoszą. Dołączam kilka screenów. Niestety, nie potrafię dokładniej opisać problemu, zdjęcia to jedyne wskazówki jakie mogę wam dać. miałem zapisać scenę, ale wyskoczył mi błąd i zostały mi tylko zdjęcia. http://ifotos.pl/img/fotelsyf2_ahqxxx.jpg http://ifotos.pl/img/fotelsyf3_ahqxxe.JPG http://ifotos.pl/img/fotelsyf1_ahqxxh.jpg 2 zdjęcia to model, 3 to zrzuty z wykresu w lofcie. Mam nadzieję że ktoś zrozumie o co mi chodzi, starałem się opisać swój problem najlepiej jak potrafię ;) Aha, nie rozumiem tego narzędzia FIT deformations. Próbowałem jedynie uzyskać kształty zbliżone do tego, co mam w książce. Gdyby mi ktoś wyjaśnił samą zasadę działania tych deformacji, to już by było dużo.