Cześć,
Mam problem z mapowaniem uvw unwrap dopiero zaczynam uczyć się mapowania i nie mam pojęcia jak go zmapować.
Obiekt jest na bazie cylindra. Zwykły prosty cylinder udało się zmapować, ale tego na ss nie dam rady.
Chce zrobić tak żeby tekstura była owinięta i nie ucięta.
Może ktoś wyjaśnić krok po kroku jak to zrobić ? Patrzyłem kilka tutorialów i nic nie wychodzi
Znam tą opcję, ale gdybym tak klikał to musiałbym robić kolejne krawędzie. Zna może ktoś opcje z tego tutoriala 4:16 ?
Edit: @up 2013 dzięki mistrzu! :D
Cześć :)
Jak ustawić automatycznie łączenie się krawędzi gdy extruduje polygon ? W załączniku ss, chodzi mi o zewnętrzne krawędzie.
Albo ktoś wie jaka została użyta opcja w 4:16 ? Bo szukałem i nie mogę znaleźć
Zrobiłem tak jak napisałaś, z wizytówki usunąłem tło i dałem teksture papieru, logo i napisy dałem na kolor czarny, do Diffuse wrzuciłem normalną wizytówke a do Bump na Bitmape dałem fioletową wizytówkę (z NVIDIA Normal Map Filter) i teraz logo i napisy są wypukłe. Jeśli kamere dam bardzo nisko to trochę widać tego papieru ale bardzo mało.
Scene i światło ustawiłem z tego tutoriala -> http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/max_3d_tutorial_2010_presenting_brand_design_2/?search_index=4
P.S Czy w Bump zamiast bitmap mam ustawić NormalMap ?
Witam. :)
Jak zrobić efekt papieru jak np. tutaj -> http://1.bp.blogspot.com/-ShAB9_r10Uk/Tyv49yh0jzI/AAAAAAAAAvY/ahIoQH-pIIE/s1600/INK_MEETS_PAPER_Card_Back2_JPG.jpg ??
Do Diffuse wrzuciłem wizytówkę, a do Bump texture papieru, jak renderuje to widać tylko diffuse. Wiem chyba, że widoczność bump zależy od światła (?)
Mam nadzieję, że wyraziłem się w miarę zrozumiale.
Pozdrawiam :)
No tak to działa ale tekstura jest rozciągnięta, jak np. będę chciał dać kwiatka na ten kubek to on się rozciągnie na boki.
I jak usunąć ją z wewnątrz kubka ?
Witam.
Mam problem, jak wymodelowałem sobie kubek Line -> Lathe -> Edit Poly (żeby zrobić rączkę) i zanim dodam Turbosmootha chciałem o teksturować go i mam problem, jak wrzucam teksturę to jej nie widać i dopiero jak dam UVW Map to dopiero jest widoczna link -> https://www.dropbox.com/s/ls1sdvo2zygtx43/12321.png jak zrobić tak żeby tekstura była tylko z przodu i tyłu ?
Mam nadzieję, że wyraziłem się jasno.
Pozdrawiam :)
Dzięki za pomoc :) Górne polygony najłatwiej było mi zaznaczyć "select by angle", Boczne scianki zrobiłem podobnie, zaznaczyłem cały obszar i przez Selec by angle + ALT odznaczałem górne polygony :)
Jeszcze raz dzięki za pomoc! :)
Hej.
Czy jest jakaś możliwość żebym mógł zaznaczyć tylko górne polygony albo boczne czyli ściany ? Bo z CTRL będę zaznaczać kilka godzin :\
http://imgur.com/YmMuY