-
HDRI - problem
Witam wszystkich, mam taki problem, wymodelowałem sobie banieczki i dodałem do projektu jeszcze mapę HDRI żeby jakoś to tak wszystko ładnie wyglądało. Ale jest jeden problem, wszędzie na renderze mam takie "kropki", i nie wiem jak się ich pozbyć. Nie zawracał bym wam głowy, ale nawet nie wiem co wpisać w google żeby znaleść odpowiedź. http://peterscode.com/files/banka_model.jpg Korzystając z tego że zakładam nowy temat, mam jeszcze pytanie, albo może bardziej prośbę o poradę. W jaki sposób dobrze ustawić scenę, aby obiekt był ładnie, delikatnie oświetlony na jednolitym tle? Kombinowałem z ustawianiem świateł w różny sposób, ale zawsze gdzieś jakiś dziwny cień padał, albo inne dziwne rzeczy. Mogę prosić o jakąś poradę? I jeszcze jedno, w sumie to nie związanego z renderingiem, ale nie będę dwóch tematów zakładał. Jak mogę w splinie załatać dziurę? Gdzieś wyczytałem że jest od tego Weld (?), ale coś mi nie działa. Za wszelką pomoc wielkie dzięki ;) (3ds max 2009, Vray 3.5)
-
Png
Damn it, nie poradze sobie chyba. Jakby był ktoś na tyle dobry i zerknął do tego pliku mojego i jakoś mi to inaczej wytłumaczył byłbym bardzo wdzięczny. http://peterscode.com/files/green_forum.rar w załączniku plik maxa i ta bitmapa png która powinna być nałożona na butle. No i to cholerne układanie bitmapy na model... ma ktoś może jakiś obcykany łatwy sposób? Staram się zrobić sam wszystko, no ale czasem nie da rady.
-
Png
Witam, mam pewien problem. Ma ktoś może sprawdzony sposób na umieszczenie textury bez tła (PNG) na przeźroczystym materiale? Staram się umieścić na szklanej butelce napisy z bitmapy, ale nic nie widać niestety. 3dsmax +vray
-
Pomoc, vray i inne pierdoly :)
Odświeżam ten topic zeby nie zakładać nowego. Troszku się poduczyłem, ale i tak mam jeszcze pare pytań. Mianowicie chciałbym się was spytać jaki jest sposób na szybsze renderowanie w vray'u? Czy jest oczywiście. Potrzebuje wyrenderować plik 2600x1800px, a z jedną żarówką w scenie najmniejszy czas jaki udało mi się uzyskać to ~3h, czy to jest normalne? Gdzieś przypadkiem przeczytałem o jakimś sposobie z zapisywaniem irradiance map i light cache do pliku przy renderze małej wielkości, a następnie użycia ich w renderowaniu większych plików, mógłby mnie ktoś wtajemniczyć o co z tym chodzi? A i jeszcze jedno, gdzie się włącza aby widać było na dole w pasku renderka czas pracy? Dzięki za wszelką pomoc :)
-
Pomoc, vray i inne pierdoly :)
Witajcie o szanowni użytkownicy forum max3d.pl, ja Piotr, jako nowy członek, zwracam się do was z prośbą o pomoc. Użytkownikiem 3dsmaxa jestem od zaledwie paru dni, specjalnie kupiłem nowy komputer żeby zacząć się coś uczyć. Żeby nie robić paru tematów zadam parę pytań z różnych kategorii tutaj, mogę prawda? :) W pierwszej kolejności, wymodelowałem sobie takiego oto stworka: No ale chciałem żeby wyglądał troszke inaczej, więc chciałem mu nadać taki materiał http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat=1873 a tu psikus, mam 3dsmaxa 2009 i vray'a 1,5 sp2, i wyszło mi coś takiego: Jakieś kropecki i w ogóle nie tak jakbym chciał to wyszło, proszę traktujcie mnie jak totalnego newbie bo zielony jestem póki co. Co musze zmienić/dodać żeby wyglądał on tak jak na tej stronie z materiałami? A teraz drugie pytanie, czym różni się 'plane' od 'mesh' przy zamianie obiektu? Albo jestem jakiś tępy, albo nie wiem co :( O i przy okazji, Panie i Panowie, zdradźcie mi tajemnice gdzie mogę ustawić sobie background jaki chce mieć? Wiedzie o co mi chodzi... mam nadzieje. A i jeszcze jedno :P Jak widzicie pierwotnie mój ludek jest biało-czerwony, jestem w stanie jakoś pogrupować osobno części czerwone i osobno części białe? Ale w ten sposób abym miał tez zgrupowane osobno ręce i nogi. Męczy mnie troche przeciąganie na każdą część za każdym razem materiału jak coś źle zrobie. To wszystko, póki co. Mam nadzieje że topic założyłem w odpowiednim miejscu.
peterscode
Members
-
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta