Skocz do zawartości

peterscode

Members
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Skawina

peterscode's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. peterscode

    HDRI - problem

    Witam wszystkich, mam taki problem, wymodelowałem sobie banieczki i dodałem do projektu jeszcze mapę HDRI żeby jakoś to tak wszystko ładnie wyglądało. Ale jest jeden problem, wszędzie na renderze mam takie "kropki", i nie wiem jak się ich pozbyć. Nie zawracał bym wam głowy, ale nawet nie wiem co wpisać w google żeby znaleść odpowiedź. http://peterscode.com/files/banka_model.jpg Korzystając z tego że zakładam nowy temat, mam jeszcze pytanie, albo może bardziej prośbę o poradę. W jaki sposób dobrze ustawić scenę, aby obiekt był ładnie, delikatnie oświetlony na jednolitym tle? Kombinowałem z ustawianiem świateł w różny sposób, ale zawsze gdzieś jakiś dziwny cień padał, albo inne dziwne rzeczy. Mogę prosić o jakąś poradę? I jeszcze jedno, w sumie to nie związanego z renderingiem, ale nie będę dwóch tematów zakładał. Jak mogę w splinie załatać dziurę? Gdzieś wyczytałem że jest od tego Weld (?), ale coś mi nie działa. Za wszelką pomoc wielkie dzięki ;) (3ds max 2009, Vray 3.5)
  2. peterscode

    Png

    Damn it, nie poradze sobie chyba. Jakby był ktoś na tyle dobry i zerknął do tego pliku mojego i jakoś mi to inaczej wytłumaczył byłbym bardzo wdzięczny. http://peterscode.com/files/green_forum.rar w załączniku plik maxa i ta bitmapa png która powinna być nałożona na butle. No i to cholerne układanie bitmapy na model... ma ktoś może jakiś obcykany łatwy sposób? Staram się zrobić sam wszystko, no ale czasem nie da rady.
  3. Witam, mam pewien problem. Ma ktoś może sprawdzony sposób na umieszczenie textury bez tła (PNG) na przeźroczystym materiale? Staram się umieścić na szklanej butelce napisy z bitmapy, ale nic nie widać niestety. 3dsmax +vray
  4. Odświeżam ten topic zeby nie zakładać nowego. Troszku się poduczyłem, ale i tak mam jeszcze pare pytań. Mianowicie chciałbym się was spytać jaki jest sposób na szybsze renderowanie w vray'u? Czy jest oczywiście. Potrzebuje wyrenderować plik 2600x1800px, a z jedną żarówką w scenie najmniejszy czas jaki udało mi się uzyskać to ~3h, czy to jest normalne? Gdzieś przypadkiem przeczytałem o jakimś sposobie z zapisywaniem irradiance map i light cache do pliku przy renderze małej wielkości, a następnie użycia ich w renderowaniu większych plików, mógłby mnie ktoś wtajemniczyć o co z tym chodzi? A i jeszcze jedno, gdzie się włącza aby widać było na dole w pasku renderka czas pracy? Dzięki za wszelką pomoc :)
  5. Witajcie o szanowni użytkownicy forum max3d.pl, ja Piotr, jako nowy członek, zwracam się do was z prośbą o pomoc. Użytkownikiem 3dsmaxa jestem od zaledwie paru dni, specjalnie kupiłem nowy komputer żeby zacząć się coś uczyć. Żeby nie robić paru tematów zadam parę pytań z różnych kategorii tutaj, mogę prawda? :) W pierwszej kolejności, wymodelowałem sobie takiego oto stworka: No ale chciałem żeby wyglądał troszke inaczej, więc chciałem mu nadać taki materiał http://www.vray-materials.de/all_materials.php?mat=1873 a tu psikus, mam 3dsmaxa 2009 i vray'a 1,5 sp2, i wyszło mi coś takiego: Jakieś kropecki i w ogóle nie tak jakbym chciał to wyszło, proszę traktujcie mnie jak totalnego newbie bo zielony jestem póki co. Co musze zmienić/dodać żeby wyglądał on tak jak na tej stronie z materiałami? A teraz drugie pytanie, czym różni się 'plane' od 'mesh' przy zamianie obiektu? Albo jestem jakiś tępy, albo nie wiem co :( O i przy okazji, Panie i Panowie, zdradźcie mi tajemnice gdzie mogę ustawić sobie background jaki chce mieć? Wiedzie o co mi chodzi... mam nadzieje. A i jeszcze jedno :P Jak widzicie pierwotnie mój ludek jest biało-czerwony, jestem w stanie jakoś pogrupować osobno części czerwone i osobno części białe? Ale w ten sposób abym miał tez zgrupowane osobno ręce i nogi. Męczy mnie troche przeciąganie na każdą część za każdym razem materiału jak coś źle zrobie. To wszystko, póki co. Mam nadzieje że topic założyłem w odpowiednim miejscu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności