Skocz do zawartości

pablo3d

Members
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

pablo3d's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. OK, dzięki, poszukam sobie sam. Prosiłem tylko o wskazanie. Skoro wiesz gdzie jest jakiś bezpłatny VRay lub możesz polecić z czystym sumieniem zakup konkretnej wersji to dlaczego miałbyś nie wstukać nazwy lub linka. Troszkę czasu bym zaoszczędził. Ale cóż, przynajmniej wiem, że o VRay chodzi i że jest to jakiś dodatek czy coś :-> dzięki za wskazówkę
  2. No ja właśnie nic nie instalowałem. Programy są oba w wersjach podstawowych, nie było nic dogrywane. Będę wdzięczny za wskazanie miejsca w którym mogę pobrać VRay dla 3DMax 9 i 3DMax 2009 ---edit--- Właśnie znalazłem jakiś post na ten temat z informacją, że VRay jest płatny... no cóż, trzeba będzie zainwestować w takim razie. Tylko ile? W takim układzie poproszę o wskazanie jakiejś wersji lub też kilku godnych uwagi. Jeśli oczywiście nie jest to problem. Z góry dziękuję za pomoc.
  3. Muszę zwrócić się o pomoc po raz kolejny. Instrukcja działa. Może ja napiszę krok po kroku co robię i co się dzieje: 1. Otwieram "Material Editor"; 2. Klikam którąś z przykładowych kulek a następnie ikonkę "Get Material"; 3. Otwiera się okienko o nazwie "Material/Map Browser"; 4. Domyślnie w polu "Browse From" zaznaczony jest punkt "New", w polu "Show" zaznaczone jest "Materials", "Maps", "Root Only" (tego się nie da odznaczyć) oraz "All"; 5. Przycisku służącego do importowania brak, pojawia się po zmianie opcji "Browse From -> New" na "Browse From -> Mtl. Library" i jest to przycisk "Open"; 6. Klikam, otwiera się okno w którym wybieram materiał (*.mat), zatwierdzam wybór; 7. Pojawia się kolejne okno o nazwie "Missing Dlls", jakieś zaginione biblioteki - tutaj zacytuję cały wiersz: "FileName: vrender60.dlr Class: VRayMtl SuperClass: 0xC00" - mimo to klikam "Open"; 8. Pojawia się materiał - czarna kula z opisem "Missing Material" - oczywiście nie jest to materiał, który bym chciał. Próbowałem zrobić ten import na 3D Studio Max 9 oraz dzięki uprzejmości znajomej projektantki na 3D Studio Max 2009. W obu przypadkach nie zadziałało. Jest tak z każdym materiałem który posiadam. Mogę się domyślać, że ma to związek z VRayem, ale nie wiem czy brakuje czegoś programowi czy brakuje jakiegoś pliku, który powinien być dołączony do materiału w celu jego importowania. Oba programy są w wersji podstawowej, nic nie było do nich dogrywane. Pozostaje mi więc podsumować wypowiedź słowami: Bardzo proszę o pomoc :-) Pozdrawiam. Paweł
  4. Dziękuję Ci bardzo za szybką odpowiedź. Aż człowiekowi głupio jak się dowie, że rozwiązanie było tak blisko. Ale zawsze to kroczek naprzód :-) A do Twoich tutoriali z chęcią zaglądnę :-)
  5. Witam wszystkich. Na forum jestem nowy, z grafiką 3d zacząłem zabawę nie tak dawno, a więc jestem laikiem w tych tematach. Niewątpliwie grafika 3d jest sprawą bardzo interesującą, zwłaszcza w programie 3d studio max jednak poszukiwanie za każdym razem odpowiedzi na jedno małe pytanie bywa bardzo czasochłonne. Postanowiłem więc dołączyć do Was z nadzieją, że po utracie kilku kęp włosów, kilku godzin klepania w google oraz obgryzieniu kompletu paznokci odpowiedź znajdę właśnie tutaj. Poszukuję odpowiedzi na zapewne proste dla Was pytanie, ale wierzcie mi na słowo, nie znalazłem nic w sieci. Google pokazuje tysiące wyników oczywiście, ale kolejne oglądanie książek, torrentów i tym podobnych już mnie zmęczyło. Być może nie jest to odpowiedni dział dla tego problemu, ale wydał mi się najbardziej zbliżony do tematu, którego poszukuję. Chodzi mi konkretnie o import materiałów do programu 3d studio. Posiadam pliki w rozszerzeniu *.mat. Pobrałem je z sieci, ale nie potrafię ich importować do biblioteki 3d studio. Mam dostęp do wersji 9 3ds max więc to w niej się bawię i właśnie w tej wersji chciałbym ten import wykonać. Bardzo proszę się nie śmiać, dopiero startuję z tym programem i wiem niewiele aczkolwiek nie jest to nic. Pozdrawiam serdecznie i liczę na pomoc. Paweł
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności