Witam,
Czy jest możliwa zmiana położenia Pivot podczas 1 animacji modelu? Na przykład obracam prostokąt centralnie wzdłuż osi przez środek a od 50 klatki obracam go wzdłuż krawędzi Y?
pozdrawiam i dziękuję
dzięki teraz zadziałało niepotrzebnie dodawałem remove przy zaznaczonych vertexach. Wielkie dzięki można zamknąć temat, dziękuję także za pomysł z boolean'em. Pozdrawiam.
Wielkie dzięki za włożoną pracę użyję tego do animacji jednak wciąż pozostaje temat cięcia ze wspólnym równikiem. Rzeczywiście na wstępie napisałem kula a potem bardziej skomplikowana bryła żeby właśnie uniknąć sugerowania zamiany cięcia na tworzenie kuli z 2 półkul. Pozdrawiam
Dzięki, co do animacji to fakt tak zrobię.
Co do podziału to bryłę mam bardzo skomplikowaną, chciałem się dowiedzieć na przykładzie kuli jak ją równo przeciąć, ważne jest tutaj aby wspólne vertexy na powiedzmy równiku przeszły na półkulę połnocną i półkulę południową. Korzystając z editable mesh->slice i remove vertex po prostu zostają usunięte i półkula północna jest krótsza.
pozdrawiam
Robiłem w Maxie jak jeszcze jak był numer 1.1, stąd po przesiadce na 9 trochę się gubię w opcjach. Generalnie :
- mam kulę, którą chcę podzielić na pół (przeciąć) - zrobiłem tak: editable mesh -> vertex -> slice plane (obróciłem linię o 90 stopni) zaznaczyłem split i dałem slice.
- następnie zaznaczone vertexy ze środka usunąłem -> remove i uzyskałem 2 osobne półkule
- potem zaznaczyłem lewą połowę kuli następnie prawą i dla obu dałem detach i utworzyłem 2 obiekty z uzyskanych 2 półkul
Problem:
- po usunięciu vertexów ze środka prawa półkula jest nieco węższa, Jak przeciąć kulę równo na pół?
Witam,
Mam pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników. Mam kulę, chciałbym ją przeciąć na pół zostawiając od frontu niewielki odcinek wspólny (punkt styku uzyskanych dwóch półkul). Teraz chciałbym zanimować "otwieranie" się tych 2 półkul względem centralnego punktu styku - takie "machnięcie skrzydłami motyla". Prosiłbym o radę jakich funkcji najlepiej użyć. z góry dziękuję i pozdrawiam,
M.