Skocz do zawartości

Dniesteruk

Members
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Ostrowite, Polska

Dniesteruk's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Dniesteruk

    V-ray, problemy...

    Wersja programu: 3ds max 2010 32bit render: V-ray 1.5 SP3a
  2. Witam :) Aktualnie pracuję w programie 3ds max. Zdecydowałem się przenieść na inny render, więc wybór padł na V-Ray. Wcześniej używałem Mental Ray'a, i nie miałem takich problemów. Już nie raz szukałem w wyszukiwarce Google, odpowiedzi na moje problemy, choć one nie dawały żadnego rezultatu, bądź wina była z mojej strony(,np. może źle układałem frazy? :P). Tak więc mam stworzoną scenę, renderuje mi się dłużej niż w Mental Ray(i nie mam tu na myśli kilka minut, render oblicza, że scena ma się renderować ponad 16h). Mam także problemy z oświetleniem, otóż jako światło daję VRaySun, a gdy chcę renderować to się okazuje, że wnętrze domu/pomieszczenia nie jest oświetlone(wcześniej mi się to nie zdarzało), być może okno/szyba nie przepuszcza promieni słonecznych? I tu jest kolejne pytanie: Jak ustawić światło/Render/obiekt(materiał), aby było wszystko widoczne. I czy da się używać takiego oświetlenia jak: "Daylight/mr Area Omni" itd. ?? Mam jeszcze prośbę, czy ktoś mógłby podać linki do tutoriala v-ray(choci mi tylko o ustawienia rendera oraz co za co odpowiada dane ustawienie, gdyż nawet nie wiem(pewnie podstawowej wiedzy) do czego służy "Legacy sun/sky/camera models"? Parametry kompa: Intel Pentium Dual-Core 2x2.5 Ghz(podkręcone do 2.7 GHz), DDR2 2GB, Nvidia GeForce 8600GT. Z góry thx ;D Oraz za wyrozumiałość i cierpliwość :)
  3. Dniesteruk

    Room

    Z fotelem to miałem na później i nie wiem jak za bardzo zrobić, ale w najbliższym czasie poszperam w necie i zobaczę. Tak samo z klamką do okna nie wiem jak zrobić, i byłoby za dużo roboty. Kabli także nie robiłem, z lamką to masz rację brak kabla to trochę błędna decyzja, spróbuje go zrobić, ale jakbyś mógł to powiedz z czego można zrobić kabel? a zresztą to co jest za telewizorem i DVD to nie musi być widać bo każdy ukrywa przecież w domach kable robiąc gdzieś dziurkę itp., oraz zobaczę z wejściem na płyty, w sumie zrobiłem, ale jest tylko wypukłe no i mało widoczne. Mam pytanie jeszcze do "indian" jakich użyłbyś tekstur, funkcji i mogłbyś wymienić chociaż część najpotrzebniejszych funkcji takich jak UVW Map itp. oraz co one oferują i to mi wystarczy. Ale biurko i meble oraz lampa mają w pożądku materiały, ponieważ lampa ma stojak metalowy, a góra to co oczekiwałem, nie raz widziałem te materiały w ulotkach firm meblowych. Nie żebym nie przyjmował twojej opini, i bardzo dziękuję, ale to co napisałem, że lampa ok. to pozostanę przy moich opiniach. Oraz co u ważam, że klamka z oknem itp. to w najbliższym czasie zmienię. Oraz próbowałem zrobić coś z UVW Map, lecz dla mnie to czarna magia...
  4. Jestem początkującym i już co nie co wiem, bawię się w 3ds max 2010 i używam mental ray. Uważam, że daje fajne efekty i nie chce się uczyć już obsługi vray, chciałbym się dowiedzieć jak uzyskać realistyczny efekt scian(paneli) wyglądają strasznie, są rozszeżone, pomazane itp. Zdaje mi się, że okno, lampa, stół, biórko z mebelkiem na telewizor oraz poniekąd fotel wyglądają realnie? Jeszcze nie skończyłem i za kilka miesięcy wykożystać chce ten model do stworzenia gry.
  5. Dniesteruk

    Room

    Jestem początkującym i już co nie co wiem, bawię się w 3ds max 2010 i używam mental ray. Uważam, że daje fajne efekty i nie chce się uczyć już obsługi vray, chciałbym się dowiedzieć jak uzyskać realistyczny efekt scian(paneli) wyglądają strasznie, są rozszeżone, pomazane itp. Zdaje mi się, że okno, lampa, stół, biórko z mebelkiem na telewizor oraz poniekąd fotel wyglądają realnie? Jeszcze nie skończyłem i za kilka miesięcy wykożystać chce ten model do stworzenia gry.
  6. Mam już biblioteki SDK DirectX 11, fizyki Nvidia PhysX, ale nie wiem czego jeszcze mi brakuje i jak co z czym połączyć? Zamierzam grę napisać w języku C++. (mam na myśli cały czas silnik graficzny)
  7. Siemka Mam pytanie do was, dlaczego trzeba używać małej ilości poly? Przecież im jest więcej poly tym lepiej odwzorowana jest grafika. No fakt jeśli chcemy zrobić coś na po dobę kwadratu to nie warto używać dużej ilości, ale nie kiedy jesteśmy zmuszeni do większej ilości poly, co nie? A zresztą i tak większość renderów i bibliotek graficznych takich jak DirectX nie dopuszcza do przesadzenia z poly, gdyż czytałem co oferuje DirectX 11 i pisało tam, że powiększono nakładanie siatki, co daje realne kształty obiektom. A czy ktoś wie jak połączyć obiekty zrobione w 3ds max 2010? Oraz podstawy silnika 3D?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności