Skocz do zawartości

OGLocDogg

Members
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

OGLocDogg's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam. Chciałbym zrobić model High Poly robota, następnie go pokryć texturą i teraz mam odwieczne pytanie do użytkowników. Jak powinno się modelować np. zaznaczoną na rysunku nogę? Czy moze ona się składać z kilku połączonych ze sobą prostrzych figur, czy może powinienem sie skupić na modelowaniu elemetu używając głównie jednego elementu (np. box czy plane)? Chodzi głównie o te krzywizny bez dodatkowych obiektów jak śruby itp. A jeżeli miałoby to sładać się z kilku obiektów, to później łączyć to wszystko jakąś funkcją/opcją, która ułatwiłaby późniejsze Unwarpowanie i texturowanie? Jeszcze dodatkowe pytanie - jak zaokrąglać krawędzie by miały łagodne zaokrąglenia (tak jak w rzeczywistości nic nie jest ostre), np. delikatnie zaokrąglic BOX'a. Chodzi o jak najlepszą jakość tego zaokrąglenia. Bo meshsmooth bez krawędzi pomocniczych niszczy kształt obiektu, a za każdym razem tworzyć te pomocnicze to troszkę utrudnia pracę. Poniżej zamieszczam obrazek z moją metodą tworzenia: Chciałbym właśnie, by na renderze końcowym nie było widocznych takich "wtapianych" elementów w siebie, tylko by to naturalnie wygladało. Z góry dziękuję z odpowiedź. Pozdrawiam
  2. To dziś się pobawię w to, z tym że powiedz mi co to są te wagi poszczegolnych warstw i ich promienie? Już straciłem 3 dni ogarniając physical i tak efekt końcowy wyszedł tandetnie. Jeszcze robiłem to dla dziewczyny i musiałem pobawić się w photoshopie. Także delikatny żal zwłaszcza, że scena sie renderowała 3 godzinki. No, ale jak już wcześniej wspomniałem jestem jeszcze praktycznie "dziewicą" w tych sprawach :) @ Adam_Guzowski: ten drugi link z tutorialem świeczki nie działa, ściaga sie tylko krótka animacja:/ a te tutki od SSS juz miałem i przeczytałem
  3. No właśnie jestem taki, że jak już sie uwziąłem za to, to musze to otrzymac:) W tym fizycznym, to otrzymuje efekt wejścia wgłąb materiału, lecz swiatło przechodzi prawie przez cały materiał. I nie bardzo wiem jak zmniejszyć to, bo gdy staram się to robić to pokażują się kolorowe fotony. Zresztą wolałbym zrobić wszystko w mentalu. Fakt, że jestem początkującym, lecz zawsze staram się uzyskać profesjonalne efekty:) Ale i tak dzięki bardzo za pomoc. Napewno zastosuje Wasze wskazówki.
  4. A którym SSS najlepiej zrobić takie cudo? Bo ja używam Physical i teraz mam pytania odnośnie Absorbtion i Scattering Coeff. - wiem, że to są odnośniki do RGB, lecz jakie one maja właściwości i czy to są jakieś przeliczniki, gdy mam metry za jednostkę? Rownież jaka ustawić Scale Conversion, gdy mam podziałkę w metrach? No i co to jest Transmission? Narazie tych wszystkich parametrów używałem na chybił trafił, ale musi być jakiś racjonalne wytłumaczenie tych współczynników.
  5. A więc po nieprzespanej nocy - wygląda to tragicznie. Wymiary świecy to 0,16x0,06 metra Jeżeli ktoś by miał jakiś tutorial to prosiłbym bardzo, gdyż jestem dopiero początkujący, wszystkiego uczę się na tutkach, ale jakoś tego nie moge ogarnąć. Z tego takze próbowałem coś wyciągnać, ale też efekt wychodził zupelnie inny - wosk był caly czas zielony lub błękitny, to darowałem sobie tą metodę. Takżę proszę o radę lub przepis jak zrobić swiecę. Dodam, że też posiadam film "Candle: model,shaders,render" lecz jest trochę uszkodzony i nie ma wyjaśnionego samego SSS.
  6. Mam włączony. Światło nie chce "wchodzić" wgłąb obiektu. Jakimi opcjami bawić sie by to zmienić? i jaki najlepiej światło używac?
  7. Witam. Poszukuję w.w. materiału. Wiem, że trzeba użyć SSS Fast Material, ale nie bardzo moge uzyskać zamieżonego efektu. Chcę zrobic świecę, lecz nie wiem jak zrobić by ogień przenikal przez wosk. Czytałem już kilka forów, lecz nigdzie nie mogłem znaleźć. Ściagnałem gdzieś opis jak zrobić swiecę, lecz za przeproszeniem nic nie slychać i film gubił klatki akurat na SSS'ie. Czy ten materiał jest aż tak trudny czy tylko ja jestem taki głupi. Nic nie chce wyjść. Oswietlam swieczkę zwykłym omni i kupka nic nie widać. Mógłby ktoś pomóc? Z góry dziękuję.
  8. Dzięki bardzo za odpowiedzi. Dla wszystkich stawiam kolejkę :) Zrobiłem Box Modelling, lecz to wcięcie dobrze nie wyszlo z tylu rączki, więc odjąłem Booleanem zwykłym cylindrem, lecz nie ma tych zaokrąglonych krawędzi, a jednak musi mieć:/ Zaczne robić chyba wszystko od początku tak jak w tutuku od PICsell'a. Narazie mój nóż wygląda tak, proszę się nie smiać, gdyż jest to mój 3 render.
  9. Może spróbuj ProBoolean. Zaznacz jeszcze niegotowe okno. Weź ProBoolean. Ustaw na Substraction. Pick Object, którym chcesz wyciąć dziury i powinno zadziałać. Czasami Boolean i ProBoolean nie działaja tak samo.
  10. Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum jak i programu 3Ds Max, także witam wszystkich Użytkowników. Postanowiłem zrobić animację noża do filmu, lecz problem pojawił się, gdy chciałem zaokrąglić rękojeść (kolor fioletowy na rysunku). Szukałem juz odpowiedzi na moje pytanie, lecz nie wiem jak sie zabrać za to. Używałem MeshSmooth, Bevel czy Extrude Razem z Tessellate i nic nie dawalo zadowalających efektów. Już nie chce miliard razy zaznaczać różnych wielokątów (Ctrl + LPM), bo jednak pare dobrych godzin zajmuje to. Teraz mam pytanie, czy jest jakis sposób na zrobienie tego typu rzeczy, bez ręcznego przesówania Vertexów i tworzenia nowych? Obiekt powinien byc "High Poly" jako, że chciałbym więcej szczegołów. Poniżej przedstawiam rysunek mojego modelu: http://img2.imageshack.us/img2/5614/obrazekz.jpg A to nóż, który chciałbym stworzyć: http://images26.fotosik.pl/181/ac0a338bac477172med.jpg Z góry dziękuję za odpowiedź
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności