Zdaje sobie sprawe z tego ze kazdy wiekszy projekt nalezy
dokladnie zaplanowac itd, zreszta zajmuje sie programowaniem i
tam podobnie, jak pisze sie jakis wiekszy program to nie da sie
tego zrobic bez uprzedniego zaplanowania co i jak ma dzialac : ).
Takze bardziej chodzi mi o techniczne aspekty
animacji/modelowania 3d.
Mam narazie 2 pytania, choc napewno nie ostatnie : ).
1. W animacji chcialbym aby jakis budynek sie np palil, albo np
lecial dym z komina, o albo np padal deszcz, czy to tez zrobic w
3dsmax? Bo wiem ze stosuje sie tez Adobe After FX, takze w
czym lepiej robic takie efekty?
2. Gdzies na youtube widzialem animacje jak budynek rozpada sie
caly na pojedyncze cegly, czy aby cos takiego zrobic, trzeba
zaanimowac kazda cegle po koleji, rysujac jej tor, czy 3d max ma
jakas opcje (hmm cos w rodzaju silnika fizyki) ze sam "rozwali"
budynek a cegly beda spadac z uwzglednieniem np ich wagi, grawitacji itd?
Edit: 3.
Co to jest reactor i do czego sluzy? Bo znalazlem kilka interesujacych
filmikow jak np ten z czolgiem gdzie jest co cos uzyte, domyslam sie ze
np te fajnie pracujace kola i gasienice maja jakis zwiazek z reactorem : ).
PS. 3d Max wersja trial juz sie sciaga, wszystkie tutoriale z podstawami
na youtube obejrzane, takze zaraz zabieram sie za tworzenie
szescianow, cylindrow, trojkatow itd bo od tego chyba wypadaloby zaczac : D.