Witam wszystkich jest to jeden z pierwszych moich postów na forum lecz forum przeglądam regularnie od roku. 3ds max bawię się miesiąc.
Mam problem z wymodelowaniem ściany z kafelkami i półkami wnękowymi tak aby w półce była mozaika a po miedzy nimi fugi, a na reszcie ściany inne płytki i fugi. Znalazłem na forum parę podobnych tematów ale żaden nie rozwiązał mojego problemu. Może to banalne ale największy problem stwarza mi oteksturowanie ściany. Próbowałem wiele sposobów, za każdym razem tekstura nakłada mi sie na całą ścianę. Pomimo że ściana ma efekt fug, podzielona jest na poligony, bądź osobne obiekty itp. to wygląda jak by była na niej ogromna płytka, to samo tyczy się półki wnękowej.
Proszę o jakiś tutorial jak wykonać ścianę z półkami wnękowymi w poziomie i innymi płytkami na półce a innymi na reszcie ściany.
Na ściane chciałem nałożyć taką płytkę
a do wypełnienia półek taką mozaikę
U mnie wyszło to tak
Jak widzicie mozaika w pólkach jest ogromna a płytka na scianie jeszcze większa. I do tego dochodzą te przedzielone ściankami półki. Co z tym zrobić???
Poproszę o instrukcję krok po kroku.
Pozdrawiam