Witam,
To mój pierwszy od początku do końca model (koncept, siatka itd) - brakuje co prawda jeszcze flaczków robota ale dorobię je chyba w trakcie rigowania, którym chciałbym się teraz zająć (dlatego niektóre elementy wiszą w powietrzu :)
Model zrobilem w Blenderze ( Render yafaray+nody+ps(autocolor))
Mam problem z szyja - wymodelowałem ja z arrayem przypiętym do krzywej ale jak to w Blendku bywa zawsze się coś skręci. Stąd mam pytanie co z tym zrobić - użyłem obu metod:
W edit mode, wybierasz wszystkie punkty krzywej. Dodajesz hook (ctrl h), new empty. Wychodzisz z edit mode, i wybierając tylko krzywą (hook nie może być oznaczony) obracasz naokoło różnych osi aż zwichrowania znikną. Później jeszcze można kliknąć Apply przy hook modifier. Inną możliwością jest wybrać poszkodowane punkty krzywej, wcisnąć T, i machać myszką naokoło.
ale
1. nie ma takiego modyfikatora jak hook
2. ja robiłem szyje poprzez nie bevel tylko arraya
3. jak kręcę w edit mode (po wciśnięciu T) obraca się również to skręcenie którego się chce pozbyć
załączam obrazek