Witam
Postanowiłem sobie zrobić jakiś karabin typu gatlinga (wielolufowy obrotowy). Chciałbym do niego dodać wypadające łuski i tu napotkałem problem. Użyłem particles emitowanych z prostokątu i nadałem im wygląd wcześniej wymodelowanego obiektu (łuski). I problem polega na tym, że podczas obrotu karabinu emitowane łuski nie obracają się tak jak płaszczyzna emitera(jest on sparentowany z karabinem).. Próbowałem używać obrotów przy pomocy IPO na pierwowzorze ale wtedy łuski obracają się po jakimś czasie swojego życia w zależności od krzywej, a nie na starcie. Jak można zrobić by od początku były skierowane w odpowiednią stronę?
I drugie pytanie czy by je wyrenderować muszą być w tej samej warstwie co kamera? Bo jak są w różnych (wszystkie warstwy aktywne) to się wszystko renderuje oprócz nich (w sensie particles o wyglądzie objcet).
P.S nie zwracajcie uwagi na wygląd, wszystko w formie prób póki co;)
Z góry dzięki za pomoc i podpowiedzi.
Witam mam następujący problem, już od jakiegoś czasu. Otóż jak sobie rozłożę siatkę do mapowania UV włączę odpowiednie okno to siatka pięknie jest widoczna, natomiast podkładu żadnego nie ma. Nie pomaga wybieranie z menu rozwijanego, wcytywanie przy pomocy open, czy tworzenie new (tez się nic nie pokazuje). Ciekawe, że czasem działa a czasem nie, niestety nie udało mi się zauważyć od czego to zależy. Proszę o pomoc;)
Szczuro, właśnie o coś takiego mi chodziło. Próbowałem rozkminić ale nie udało mi się dojść jak powiązałeś alfe z obiektami Empty. Jakbyś mógł napisać taki szybki tutorial w paru słowach jak to zrobiłeś to będę szalenie wdzięczny
Witam
Od jakiegoś czasu bawię się w Blenderze. Ogólnie powoli dążę do stworzenia animacji bitwy kosmicznej. W związku z tym próbuję stworzyć animację tarczy energetycznej. Coś na wzór tej z Star Trek-a lub Stargate.
I tu pojawia się problem, ponieważ chcę by tacza rozświetlała się tylko w obszarze trafienia a nie cała wokół obiektu oraz nie wiem jak tarcza ma być widoczna tylko w momencie trafienia czegoś w nią. Próbowałem zrobić to ręcznym oświetlaniem jak w pliku załączonym ale pozostaje problem czarnych smug na reszcie powierzchni.
Powinno być, że alfa jest na reszcie 0 ale nie wiem czy da to się osiągnąć.
Proszę o pomoc a także jestem otwarty na inne propozycje rozwiązania tego.
Link do pliku .blend:
http://www.speedyshare.com/files/19660449/tarcza.blend
A tak chciałbym by mniej więcej wyglądała ta tarcza (od około 56s):