Hej. Jestem początkującym modelarzem i mam pewien problem z Turbosmoothem w 3ds max. Wiem że był niedawno dość podobny temat ale niestety mi nie pomógł.
Mam taką sytuację że chce wyciąć drzwi w modelu samolotu. Chcę aby krawędzie samolotu pozostały tak samo ostre jak drzwi po użyciu Turbo smootha. Nie bardzo wiem dlaczego drzwi się smoothują dokładnie tak jak chce a krawędzie samolotu już się zaokrąglają pomimo że drzwi są wycięte z tej samej siatki. Wyciąłem je chamferem z usunięciem polygonów pomiędzy.
Próbowałem zwiększać wartość Crease do 1.0 na Edge'ach promienistych - wtedy krawędzie rzeczywiście są takie jak chce tylko że pojawia się problem bo wyskakują artefakty i ogólnie siatka się psuje.
Zilustruje to na screenach
Jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić ?
Witam. Coś nakopałem w maxie i nie wiem jak to odwrócić.
W mini curve editor na dole maxa przy transform w rotation i position po kliknięciu PPM wcisnąłem Assign controller i pojawiło się okno i wybrałem ON/OFF i tak przy każdej osi w position i rotation (pojawił się taki znaczek, że jest wyłączone) .... i teraz przy tworzeniu każdego obiektu tworzy on się w takiej pozycji jak widać na screenie..... co gorsza nie da go się obrócić (po restarcie maxa nic się nie zmienia) i nie mam pojęcia jak włączyć te opcje z powrotem? Pomożecie ? :) ........ nie wiem co chciałem tym osiągnąć xD
Niestety nic ciekawego nie wyszło :(
Jak daje w shellac w base material maske to w czym tą maskę mam zrobić ? ja zrobiłem w diffuse color.
Chodzi ci o to, że w Map w Mask mam dać Reytrace i w raytrace dać tą przyciemnioną skałę ?
I czy później w shellac robić blend ? jak tak to na ile ?
Można by czymś zastąpić reytrace ? bo jak renderuje Vrayem to jest błąd
Sorry, że tyle pytań ale w materiałach jestem cieniki :)
Proszę o pomoc :)
Witam.... Na początek chce się z wami przywitać bo jestem nowy na forum :)
Mam taki problem: Nie mogę zrobić mokrego materiału ( w moim przypadku to będą mokre od wody skały) Chce aby jednocześnie była widoczna tekstura skały i była mokra (coś w stylu załamania odbitych na nim obiektów).
Znalazłem coś takiego: http://www.max3d.pl/tut.php?id=163 ale chciał bym zrobić to bez pluginów. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.