Skocz do zawartości

kwiek

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. kwiek odpowiedział max_1989 → na odpowiedź w temacie → Wolne dyskusje
    Dopóki nazwa firmy nie zostanie zastrzeżona jako znak handlowy (w urzędzie patentowym i jego odpowiednikach w innych krajach) rejestracja danej domeny nie podlega żadnym restrykcjom. Kto pierwszy ten lepszy.
  2. kwiek odpowiedział kwiek → na odpowiedź w temacie → Editing & Compositing
    Wygląda na to że właśnie tego szukałem. Dzięki, postaram się sprawdzić.
  3. kwiek dodał odpowiedź w temacie → w Editing & Compositing
    Halo, pod enigmatycznym tytułem kryje się mój mały problem. Potrzebuję na szybko zrobić mały film poklatkowy, ale niestety poszczególne klatki były robione z różnym, zastanym oświetleniem. Zastanawiam się czy nie ma jakiegoś pluginu do AE, który potrafiłby w miarę możliwości wyrównać kolory biorąc np. pod uwagę, którąś wybraną przeze mnie klatkę. Jak myśli ktoś?
  4. kwiek odpowiedział illy → na odpowiedź w temacie → Wolne dyskusje
    :) dzięki. Jak Ty to robisz?
  5. kwiek odpowiedział illy → na odpowiedź w temacie → Wolne dyskusje
    kto zna?
  6. kwiek odpowiedział kwiek → na odpowiedź w temacie → Fotografia
    dokładnie o ten efekt chodzi - wielkie dzięki. @Ex3: sprawdzałem i w szopie nawet nieźle wychodzi to z tym rozmyciem soczewkowym. @Sadowski25: skąd taki ton? bokeh to jakaś lamerska nazwa or something?
  7. kwiek dodał odpowiedź w temacie → w Fotografia
    Chyba trochę niefortunnie zapisałem temat. Chodzi mi o efekt, który chyba częściej występuje w filmie niż fotografii. Kamera widzi jakieś źródło światła (świeczka, latarnie miejskie) i zostaje (chyba) rozstrajany focus do całkowitej nieostrości wtedy zamiast źródła pojawiają się owale lub pięciokąty jednolitego światła. Hmm, nie wiem jak to lepiej opisać, może dlatego nie znalazłem przykładów w necie. Czy kojarzycie taki efekt? Jak on się nazywa? Jak powstaje, jak wykonać? Czy jest możliwy do wykonania w postpro?
  8. kwiek odpowiedział kwiek → na odpowiedź w temacie → V-Ray
    Korzystałem z i tej opcji i z przeciągania materiału bezpośrednio na model i nic... po prostu ładuje jedną teksturę i potem nie mogę już jej zmienić.
  9. kwiek odpowiedział kwiek → na odpowiedź w temacie → V-Ray
    Inaczej: materiał chyba jest widoczny, ale jest szary, zrobiłem render z bliska samej podłogi (to ona mnie interesuje) i wyszło tak: natomiast wykorzystany materiał składa się z trzech map wyglądających tak: Na scenie ustawione jest światło vraysun, więc wątpię aby z brązowej podłogi po renderze powstała taka szarość. Może to ustawienia materiału? Ogólne ustawienia rendera raczej odrzucam, bo inne materiały w scenie zostały załadowane i są widoczne w renderze... Dodam jeszcze, że w viewporcie wszystko wygląda ok, tzn jest widoczna brązowa tekstura podłogi. help
  10. kwiek odpowiedział kwiek → na odpowiedź w temacie → V-Ray
    Przepraszam, nie dałem wszystkich informacji. Działam na 3ds max 9. Odnośnie 1. problemu już do konieczności załadowania tekstury doszedłem - tekstura jest widoczna w viewporcie ale nie widać jej na wyrenderowanym obrazku. Odnośnie 2. problemu, opcja show map in viewport mam ciągle włączoną. Pozdrawiam.
  11. kwiek dodał odpowiedź w temacie → w V-Ray
    Witam serdecznie, problemy moje są następujące: 1. Materiał parkietu, który jest widoczny w material editor i po nałożeniu wyświetla teksturę na podłodze, przy renerze nie istnieje, renderuje samą szarość... 2. Podczas wczytywania innego materiału w miejsce poprzedniego i nakładaniu go na obiekt, który już miał wcześniej wyznaczony materiał pozostaje ten który był wcześniej, bez zmian. Dlaczego? Jak aktualizować ładowanie tekstur w viewporcie? Pozdrawiam.
  12. kwiek odpowiedział kwiek → na odpowiedź w temacie → V-Ray
    Czyli VrayMtl=VrayMat? :) w sumie oczywiste :P
  13. kwiek odpowiedział kwiek → na odpowiedź w temacie → V-Ray
    hmm, nie wiem. Robię zgodnie z tutorialem zamieszczonym w .PSD z 2006r., w którym pisze tak: Na początku spróbujemy nadać ścianie lekko pomarańczową barwę. W materiale VrayMtl zmieniamy kolor Difuse na odpowiadający nam odcień i nadajemy nazwę materiałowi. Następnie selekcjonujemy obiekt, do którego chcemy przypisać i za pomocą przycisku Assign Material to Selection nakładamy materiał na obiekt. Kolejno na dwóch nowych próbkach tworzymy następne materiały VrayMat, zmieniając im jedynie nazwę i kolor. Przed przypisaniem materiałów do obiektów tworzymy jeszcze jeden VrayMat nazywając go (...) i klikamy na mały kwadrat obok Difuse... Nie, wiem, czy Psd się pomylił? Czy taka funkcja/narzędzie nie istnieje? Ale wyżej VS_ pisał, że vraymat jest w kazdej dostepnej wersji... (?)
  14. kwiek odpowiedział kwiek → na odpowiedź w temacie → V-Ray
    ~mkeruj: No ja VrayMtl też widzę, natomiast nie widzę VrayMat. Nie nadążam za tymi wątkami podanymi przez Ciebie, w Custom UI and Default switcher mam wszystko standardowo (przed chwilą zainstalowałem tego maxa), jeśli o to chodzi.
  15. kwiek odpowiedział kwiek → na odpowiedź w temacie → V-Ray
    ~Quadysz: Zarówno z, jak i bez tej opcji VRaymat się nie pokazuje... Czepiając się już wszystkiego postanowiłem zainstalować max 9 (mam słabego kompa i 2009 chodził tylko na OpenGL, 9 chodzi na Direct3d) oraz Vray 1.5 RC3, jednak problem się powtarza. Załączam screeny z kolejnych moich kroków: Włączam Maxa, wszystko ok, Vray jako domyślny renderer, widać pole standard, ale nie ma VRayMat: Potwierdzam, że wybrany jest VRay: Włączam swój projekt, widok Material Editor + M/M Browser Gdzie siedzi chochlik?

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności