Skocz do zawartości

zuuraaw

Members
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Jarosław

zuuraaw's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. zuuraaw

    viewport error

    freqfreq dzieki za info :) problem w tym, że mam licencję tylko na 2009 i 2010 i własnie na którymś z nich musze dokończyć projekt ;/ jutro sprawdzę czy problem się powtarza na 2010.. ;/ tak na marginesie nie próbowaliście instalować jakiś patch-ów lub dodatków które mogłyby pomóc? Pracowałeś może na 2010? Pokazywał sie też taki błąd...?
  2. zuuraaw

    viewport error

    Witam. Niestety ale znowu jestem zmuszony prosić o Waszą pomoc... Mam jakis dziwny błąd podczas pracy nad plikiem.. Po otwarciu projektu wszystko działa ok przez jakies 30sek max 1min. Po przesunięciu obiektu w "viewporcie" (obrót kwadratem znajdującym sie po prawej stronie na górze każdego okienka) max sie zatrzymuje i wywala mi błąd: Zauwazylem, że dzieje się tak po wcześniejszym ukryciu kilku elementów z pliku (hide selected) lub ich pokazaniu. Patrze na monitoring zasobów: procek ok, pamięć również ale dziwne jest to, że 1 dysk nie jest w ogole używany, a 2gi ma prawie caly czas "zuzycie" w 100%... Za kazdym razem jak dysk zaczyna "głośniej pracować" (słychać przez obudowę) to max wywala właśnie ten błąd.. Może tu tkwi problem...? Co mogę z tym zrobić... :( ??? Robilem re-instal maxa oraz nowych sterownikow do grafiki i nic nie pomaga :// Jakieś pomysły?? dodam, ze pracuje na maxie 2009
  3. dzieki wielkie! właśnie o to mi chodziło :) Niby banalne a jednak.. Sorki, że zawracam głowę takimi głupotami :)
  4. chodziło mi o to, że tworzone są jako nowy projekt. Udało mi się zaimportować po wcześniejszym exporcie do pliku *.3ds.. Niestety po zaimportowaniu obiekt "jest szary" i obramowany zielonym kolorem (foto niżej). Mogę go konwertować jednak po renderingu jest ciągle szary... Da się coś z tym zrobić? Musze koniecznie importować w FBX??
  5. Witam. Tak jak w temacie... Tworze sobie części budynku (drzwi, okna itp) w osobnym oknie, a teraz po ich zakończeniu nie moge ich zaimportować. Na początku projektu nie miałem żadnych problemów z oknami. Teraz przy koncu importuje drzwi i wykonczenia. Podczas ładowania wyskakują same błędy po czym w oknie nie pokazuje się nic albo pokazuje się kilka elementów zupełnie innych od tych które exportowałem :| Bardzo proszę o pomoc... Jakieś pomysły? a może robie coś źle...? Exportuje do formatu *.FBX Dodam, że korzystam z maxa 2009
  6. zuuraaw

    Problem podczas renderingu

    w takim razie dlaczego jest tak, że np stworzyłem mały pliczek z ok 15 osobnymi elementami i zajmuje 850kb, a po połączeniu attach-em wszystkich razem i zapisaniu ponownie pod inną nazwą plik zajmuje już tylko ok 750kb...? Chciałbym przerobić tak projekt (oczywiście wszystkie smooth-y osobno i elementy nie wygładzane osobno) bo zajmuje już grubo ponad 192mb, a nie chciałbym czegoś zepsuć po czym nie będzie już odwrotu... ;/
  7. zuuraaw

    Problem podczas renderingu

    pozwolę sobie jeszcze zadać jedno pytanko.. Projekt składa się z bardzo dużej ilości elementów i w związku z tym lepiej jest wszystkie (a przynajmniej większość) "połączyć" w jeden element (bądź też zmniejszyć ilość elementów np do 50-70%) czy pozostawić tak jak jest..? Będzie miało to jakiś wpływ na wydajność programu? Czy model nie straci na "jakości"??
  8. zuuraaw

    Problem podczas renderingu

    Niestety mam tylko lapka i mam ograniczenie na nim do 4gb ramu ;/ Procek tez niezbyt wydajny bo tylko athlon x2 dual core 2.10 ;/ wiec chyba pora zainwestowac w pc-ta.. opcja "renderable" rowniez wiele nie pomogła... Dziwne jest tylko to, że jezeli "ukryje" prawie caly projekt to moge pracowac na nim bez wiekszych problemów pomimo tego że pożera strasznie duza ilosc pamieci.. Zacina się tylko podczas zapisywania bo jest ustawiony autobackup na co 30min... i zapisuje plik jakies 20-30sekund... :P
  9. zuuraaw

    Problem podczas renderingu

    Mysle, że chodzi jednak o sprzęt... Dorzuciłem jeszcze 1gb ramu i to co wcześniej się nie udawało teraz - z oporami - ale jednak poszło.. Mimo to cały projekt dalej się nie da zrenderować;/ Mam windowsa 7 i jak pracuje z Maxem to wszystkie inne aplikacje staram się wyłączać. Dziwi mnie tylko fakt, że sam max podczas pracy z plikiem strasznie obciaza system i zużywa 2gb ramu :O czy to normalne...?
  10. zuuraaw

    Problem podczas renderingu

    nie rozumiałem o co Ci chodziło.. Wszystko co napisałeś wyżej probowalem wcześniej i nic nie pomaga.. Miałem ustawione nawet na 320x240. Jezeli chodzi o ukrycie elementow to schowalem prawie połowe modelu i po tym tez wyskakiwał ten sam błąd.
  11. zuuraaw

    Problem podczas renderingu

    dzieki za odp. Mógłbyś mi jednak wytłumaczyć w prostszy sposób o co chodzi ze zmniejszeniem rozdziałki, "faca-mi" oraz renderowaniem na passach...? dla Ciebie zapewne jest to jasne jednak nie dla mnie... Jeżeli chodzi o smootha to w projekcie został użyty jedynie w kilku miejscach i nie sądze żebym mógł go jeszcze bardziej zredukować.. Jezeli chodzi o stat. projektu to (może coś pomoże..): Polys: 1 695 578 Verts: 2 678 494 FPS: 47.672
  12. Witam. Od jakiegoś czasu robię projekt budynku i nigdy wcześniej nie miałem żadnych problemów.. Dzisiaj podczas próby szybkiego renderingu (bez oświetlenia, cieni itp) po wciśnięciu RENDER otworzyły się jak zwykle okna z wyliczeniami po czym wyskoczył mi błąd: "error allocating mesh. Reduce the face count to render this scene" Czy spotkał się ktoś kiedyś z takim błędem? Czy projekt zawiera za dużo elementów (teoretycznie jest to chyba duży plik...) ? :| może za mało pamięci do obliczenia (3gb)?? Będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności