Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

kwancik

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. kwancik odpowiedział kwancik → na temat → Modeling
    Jak nałożyć mapkę na płaski pierścień (figura donut skonwertowana na siatkę) - mam wąski wycinek mapy (pierścienie saturna) i nakłada mi (używając uvw map typ cylindryczny) w ten sposób że układa tą mapkę wzdłóż wewnętrznego obwodu i rozciąga mapkę do zewnetrznej krawędzi a chodzi o to aby ułożył od wewnętrznego obwodu do zewnętrznego i rozciągnął względem wspólnego środka czyli równolegle do obwodów.
  2. kwancik odpowiedział kwancik → na temat → Modeling
    Zaczełem się bawić w rendering i od razu pojawiły się schody. Wybrałem mentalray a jako materiały na mój obiekt z grupy arch&design (także probowałem z car paint material) jako tło dałem bitmapę i okazało się że obiekt prześwituje, nieznacznie ale jednak. Materiały które wybierałem to nie były żadne szkła a parametr transparency jeśli mial to na pewno był na zero, więc chyba coś jest tu nie tak. I drugie pytanie czy mentalray obsługuje (albo obsługuje poprawnie) tylko te grupy materiałów, które są oznaczone zółtą kulką?
  3. kwancik odpowiedział kwancik → na temat → Modeling
    Mam teraz inny problem - chciałem zrobić okna w cylindrycznej wieży. Miałem zamiar to zrobić tak pojedyńcze okno ustawiam blisko powierzchni i robię tools array 360 stopni. Mam wtedy okna dookoła całej wieży. Zaatachowałem wszystkie okna i tutaj chciałem zrobić shape merge, ale się nie daje. Z jednym oknem można to zrobić, bo jest to spline albo shape, ale połączone okna to już się robi poly no i shape merge juz nie działa. Pewnie można pojedyńczo z każdym oknem zrobić to odzielnie, ale tych okien mam od groma. Jak to zrobić? Może być inna metoda na okna.
  4. kwancik odpowiedział Wizzardius → na temat → Modeling
    Zaznacz vertexy na połączeniu a następnie w edit geometry, tam gdzie jest weld kliknij selected.
  5. kwancik odpowiedział kwancik → na temat → Modeling
    W tym tutorialu (ok. 8 min) gościu wytłacza w nożu półkolisty obiekt i nie wydaje mi się aby używał booleana, ale nie jestem w stanie wychwycić co on konkretnie zrobił. http://www.freeitsolutions.com/3ds/viewTutorial.aspx?id=3865
  6. kwancik odpowiedział kwancik → na temat → Modeling
    Skonwertowałem na poly. A jest jakiś inny sposób żeby w jednej bryle zrobić wytłoczenie drugim obiektem?
  7. kwancik odpowiedział kwancik → na temat → Modeling
    Mam pewien drobny problem - jak zrobię boxa i używając booleana odejmę kulę to zostaje ładne wgłębienie w boxie tak jak chcę. Natomiast robiłem jakiś obiekt bardziej złożony (zrobiony jako punkt wyjściowy z plaina, znalazły się tam też dorysowane polygony i całość symetry) i po wycięciu pozostała okrągła dziura. Co może być problemem? I pytanie z innej beczki - zamówiłem sobie w końcu biblię do wersji 2009, sam korzystam z 9. Są jakieś istotne różnice, czy olać to.
  8. kwancik odpowiedział kwancik → na temat → Modeling
    Ten sposób się nie sprawdza w takim stopniu jak oczekiwałem, albo ja coś źle robię. Na plane pojawia się textura gdy jest włączone na smooth+highlights ale problem w tym, że każdy kolejny obiekt, który na tym tworzę nie jest z siatki. Widziałem taki jeden tutorial z nożem i tam gościu tworzył kolejne plainy, które mu nie zasłaniały zdjęcia referencyjnego. http://www.freeitsolutions.com/3ds/viewTutorial.aspx?id=3865
  9. kwancik odpowiedział kwancik → na temat → Modeling
    Korzystając z okazji chcialem się jeszcze o coś zapytać. Na poziomie splainów można używać booleana, a czy jest coś podobnego przy bryłach. Jak np. wetknę tubę w kulę, to chciałbym się pozbyć niepotrzebnego środka a choćby dla przejrzystości i wygody pracy. Drugie pytanie - czy jeśli zrobię makietę miasta zachowując w miarach przybliżone do rzeczywistych wartość i zrobię to samo np. pomniejszone 100-krotnie, to czy to będzie miało jakieś znaczenie przy takim samym obiektywie jeśli chodzi o zachowanie odpowiedniej perspektywy. I tak przy okazji - w opcjach deformacji na poziomie poly zauważyłem dwa narzedzia relax i revert - czym się one różnia, wyglądaja w działaniu podobnie.
  10. kwancik odpowiedział kwancik → na temat → Modeling
    Pisalem, że jestem początkujący i to bardzo. Mam taką książke, gdzie podstawy są zaprezentowane na przykładzie takiego ufoludka ale ciężko co tam znaleść i wiele rzeczy jest pominiętych bo nieprzydatnych w opisywanym przykładzie. Zresztą jestem na etapie modelowania a nie renderingu. Więc nie wiem jak to zrobić. Napiszę jak robię - do okienka materiałów wybieram standartowy i w opcjach maps do diffusion wczytuję swoją bitmapę ze szkicem. Wtedy na plainie pojawia się ta bitmapa ale tylko po renderingu.
  11. Witam. Niedawno zacząłem swoją przygodę z 3ds maxem więc moje pytanie jest bardzo noobowskie a mianowicie jak wczytać do przestrzeni roboczej jakiś zwykły obrazek, który posłuży za podstawę do modelowania np. szkic w jpg albo jakimś innym formacie. Szukałem, próbowałem, nie znalazłem.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.