Skocz do zawartości

kwancik

Members
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

kwancik's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. kwancik

    pytanie początkującego

    Jak nałożyć mapkę na płaski pierścień (figura donut skonwertowana na siatkę) - mam wąski wycinek mapy (pierścienie saturna) i nakłada mi (używając uvw map typ cylindryczny) w ten sposób że układa tą mapkę wzdłóż wewnętrznego obwodu i rozciąga mapkę do zewnetrznej krawędzi a chodzi o to aby ułożył od wewnętrznego obwodu do zewnętrznego i rozciągnął względem wspólnego środka czyli równolegle do obwodów.
  2. kwancik

    pytanie początkującego

    Zaczełem się bawić w rendering i od razu pojawiły się schody. Wybrałem mentalray a jako materiały na mój obiekt z grupy arch&design (także probowałem z car paint material) jako tło dałem bitmapę i okazało się że obiekt prześwituje, nieznacznie ale jednak. Materiały które wybierałem to nie były żadne szkła a parametr transparency jeśli mial to na pewno był na zero, więc chyba coś jest tu nie tak. I drugie pytanie czy mentalray obsługuje (albo obsługuje poprawnie) tylko te grupy materiałów, które są oznaczone zółtą kulką?
  3. kwancik

    pytanie początkującego

    Mam teraz inny problem - chciałem zrobić okna w cylindrycznej wieży. Miałem zamiar to zrobić tak pojedyńcze okno ustawiam blisko powierzchni i robię tools array 360 stopni. Mam wtedy okna dookoła całej wieży. Zaatachowałem wszystkie okna i tutaj chciałem zrobić shape merge, ale się nie daje. Z jednym oknem można to zrobić, bo jest to spline albo shape, ale połączone okna to już się robi poly no i shape merge juz nie działa. Pewnie można pojedyńczo z każdym oknem zrobić to odzielnie, ale tych okien mam od groma. Jak to zrobić? Może być inna metoda na okna.
  4. kwancik

    Obramówka

    Zaznacz vertexy na połączeniu a następnie w edit geometry, tam gdzie jest weld kliknij selected.
  5. kwancik

    pytanie początkującego

    W tym tutorialu (ok. 8 min) gościu wytłacza w nożu półkolisty obiekt i nie wydaje mi się aby używał booleana, ale nie jestem w stanie wychwycić co on konkretnie zrobił. http://www.freeitsolutions.com/3ds/viewTutorial.aspx?id=3865
  6. kwancik

    pytanie początkującego

    Skonwertowałem na poly. A jest jakiś inny sposób żeby w jednej bryle zrobić wytłoczenie drugim obiektem?
  7. kwancik

    pytanie początkującego

    Mam pewien drobny problem - jak zrobię boxa i używając booleana odejmę kulę to zostaje ładne wgłębienie w boxie tak jak chcę. Natomiast robiłem jakiś obiekt bardziej złożony (zrobiony jako punkt wyjściowy z plaina, znalazły się tam też dorysowane polygony i całość symetry) i po wycięciu pozostała okrągła dziura. Co może być problemem? I pytanie z innej beczki - zamówiłem sobie w końcu biblię do wersji 2009, sam korzystam z 9. Są jakieś istotne różnice, czy olać to.
  8. kwancik

    pytanie początkującego

    Ten sposób się nie sprawdza w takim stopniu jak oczekiwałem, albo ja coś źle robię. Na plane pojawia się textura gdy jest włączone na smooth+highlights ale problem w tym, że każdy kolejny obiekt, który na tym tworzę nie jest z siatki. Widziałem taki jeden tutorial z nożem i tam gościu tworzył kolejne plainy, które mu nie zasłaniały zdjęcia referencyjnego. http://www.freeitsolutions.com/3ds/viewTutorial.aspx?id=3865
  9. kwancik

    pytanie początkującego

    Korzystając z okazji chcialem się jeszcze o coś zapytać. Na poziomie splainów można używać booleana, a czy jest coś podobnego przy bryłach. Jak np. wetknę tubę w kulę, to chciałbym się pozbyć niepotrzebnego środka a choćby dla przejrzystości i wygody pracy. Drugie pytanie - czy jeśli zrobię makietę miasta zachowując w miarach przybliżone do rzeczywistych wartość i zrobię to samo np. pomniejszone 100-krotnie, to czy to będzie miało jakieś znaczenie przy takim samym obiektywie jeśli chodzi o zachowanie odpowiedniej perspektywy. I tak przy okazji - w opcjach deformacji na poziomie poly zauważyłem dwa narzedzia relax i revert - czym się one różnia, wyglądaja w działaniu podobnie.
  10. kwancik

    pytanie początkującego

    Pisalem, że jestem początkujący i to bardzo. Mam taką książke, gdzie podstawy są zaprezentowane na przykładzie takiego ufoludka ale ciężko co tam znaleść i wiele rzeczy jest pominiętych bo nieprzydatnych w opisywanym przykładzie. Zresztą jestem na etapie modelowania a nie renderingu. Więc nie wiem jak to zrobić. Napiszę jak robię - do okienka materiałów wybieram standartowy i w opcjach maps do diffusion wczytuję swoją bitmapę ze szkicem. Wtedy na plainie pojawia się ta bitmapa ale tylko po renderingu.
  11. Witam. Niedawno zacząłem swoją przygodę z 3ds maxem więc moje pytanie jest bardzo noobowskie a mianowicie jak wczytać do przestrzeni roboczej jakiś zwykły obrazek, który posłuży za podstawę do modelowania np. szkic w jpg albo jakimś innym formacie. Szukałem, próbowałem, nie znalazłem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności