Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

N1CO

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. N1CO odpowiedział N1CO → na temat → Modeling
    Niestety temat już nie ważny :/ Z powodu zbyt małej ilości chętnych kierunek nie zostanie uruchomiony :( Szkoła to pjwstk w Bytomiu a kierunek Grafika 3d gier komputerowych. No to chyba jedno z marzeń właśnie prysło. Wiem, powiecie tutoriale, ale z tutoriali chyba takiego zagadnienia jak motion capture się nie da nauczyć, a tam cała pracownia była do tego i oddzielny przedmiot. Ech, no zawsze pod górkę :/
  2. Witam wszystkich. Zwracam się z prośbą o pomoc. Mianowicie szykuję się do testu kwalifikacyjnego na studia z grafiki 3D. No i mam podane kilka zagadnień, które będą obowiązywać. Pozycje książkowe raczej ciężko odnaleźć, więc szukam w necie. Dlatego chciałem prosić o potwierdzenie czy to, co znalazłem o danym zagadnieniu jest prawidłowe czy nie. Co nieco już w 3ds robiłem, więc niektóre pojęcia jak np. extrude są mi znane. Proszę też o ewentualne korekty, rady, sugestie. Z góry dziękuję za wszelką pomoc. P.S. Nie bardzo wiedziałem, gdzie założyć ten wątek. W przypadku wybrania złego działu proszę o przeniesienie do bardziej pasującego. Zagadnienie nr 1 Techniki modelowania brył Modelowanie - proces tworzenia i modyfikacji obiektów trójwymiarowych za pomocą specjalizowanego programu komputerowego, zwanego modelerem. Modeler dostarcza zestawu niezbędnych narzędzi, a także często zbioru podstawowych figur (primitives), np. prostopadłościanów, kul, torusów i innych, które można wykorzystać od razu przy budowaniu obiektów. 1. Podstawowe: Obiekty 3D są przeważnie budowane z siatek wielokątów lub definiowane przy pomocy krzywych bądź powierzchni parametrycznych (np. płaty Beziera, NURBS). Siatka wielokątów ma tę przewagę, że łatwo można deformować obiekt (np. skręcać, wyginać, stosować system kości), z kolei krzywe parametryczne w naturalny sposób tworzą gładkie powierzchnie. 2. Złożone Modelowanie bardziej skomplikowanych obiektów jest możliwe dzięki kilku technikom: a) nadawanie dwuwymiarowym przekrojom głębokości, poprzez przesuwanie przekrojów wzdłuż ścieżki (wektora) - extrudowanie; w niektórych programach możliwe są dodatkowe działania na przekrojach, np. obroty, skalowanie, czy nawet zmiana przekroju na poszczególnych odcinkach ścieżki b) tworzenie brył obrotowych, poprzez obrót dwuwymiarowych przekrojów wokół osi - lathe c) CSG - Constructive Solid Geometry - definiowanie brył przez operacje boolowskie (suma, różnica, iloczyn) na innych bryłach d) subdivision surfaces – nieskomplikowana bryła tworzy „zarys” obiektu, natomiast algorytm nadaje jej bardziej obły, organiczny kształt (poprzez rekursywny podział powierzchni i interpolację za pomocą krzywych parametrycznych) e) mapy wysokości (ang. height map) — technika modelowania terenów, w której wysokość punktu jest powiązana z kolorem (jasnością) pikseli na bitmapie f) metakule (ang. metaballs) — tworzona jest powierzchnia, dla której wartości w polu skalarnym są jednakowe, projektant rozmieszcza w przestrzeni trójwymiarowej źródła tego pola – początkowo wykorzystywano centralnie promieniujące punkty (których obraz jest podobny do zlewających się kul), obecnie używa się także promieniujących odcinków i płaszczyzn g) drzewa i krzewy są modelowane albo za pomocą L-systemów (zestaw reguł produkcji gramatyki formalnej służący do tworzenia graficznych tworów o fraktalnej budowie), albo w specjalizowanych programach symulujących cykl życia roślin
  3. N1CO odpowiedział N1CO → na temat → Hardware
    No to padło na DELLa U2311H. Jednak mniejszy ale tylko 900 zł to chyba warto :P
  4. N1CO odpowiedział N1CO → na temat → Hardware
    Z 3 skrótów co zarzuciłeś to załapałem tylko photoshopa :P Jednak 120 px to całkiem nie mało imho jeśli po szerokości jest dokładnie tyle samo.
  5. Witam wszystkich. Planuję kupić jakiś monitor z głównym przeznaczeniem do gier, dalej do grafiki 3D no i do filmów. Wydaje mi się, że najlepszą opcją będzie 1920x1200 ze względu na pracę w 3ds Max - jednak to zawsze większy obszar roboczy niż w 1920x1080. Odwzorowanie kolorów chyba nie ma takiego znaczenia jak w pracach 2D. Istotniejszy byłby brak smużenia tak myślę. Zakres kwotowy raczej niski w granicach 900-1200 zł - no do 1500 zł. Szczerze powiedziawszy nie mam pojęcia co wybrać. W tej kwocie chyba nie ma co liczyć na jakieś cuda wianki. Byleby nie był gorszy od Samsunga 173PPLUS, na którym działam od kilku lat i sobie chwalę. Trochę szkoda, że w tej rozdziałce nie ma nic na LEDach bo to jednak byłoby lepsze podświetlenie a tym samym pewnie też lepszy obraz. Proszę o radę w wyborze odpowiedniego sprzętu. P.S. W 3d powoli zaczynam dopiero raczkować ;)
  6. Co tu dużo mówić... MASAKRA! Ciekawe czy kiedyś osiągnę chociaż 1/10 takich umiejętności, które Ty posiadasz ;) Pokazując wczoraj te rendery znajomym, nikt na początku nie chciał uwierzyć, że to 3d ;) Niewierni :P
  7. Też niestety na 3d się nie znam ale jak widzę coś takiego (jak i zresztą całą masę tych prac Waszych) to "damn me!" Powinieneś brać udział przy tworzeniu Fallouta, Stalkera, Metra i kto wie, czego jeszcze :P P.S. Jako, że to mój pierwszy post to chciałem się serdecznie przywitać jako "raczkujący w 3d", a właściwie obecnie zachwycający się Waszymi pracami ;) Pozdrawiam, N1CO

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.