Skocz do zawartości

castellan9168

Members
  • Liczba zawartości

    7
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

castellan9168's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Maxwell'a i Artlantisa znam. W Artlantisie pracuję i w sumie szukałem do niego alternatywy z lepszą jakością renderingów. Maxwell już nie pamiętam z jakiego powodu odpadł... Po prostu liczyłem że jest jakiś program bardzo podobny do Keyshota, ale dobry do architektury i wnętrz.
  2. Okej, może jednak czegoś nie doprecyzowałem. W swojej pracy korzystam z Archicada, do którego nie ma plug-in'u Vray'a. Dlatego potrzebuję raczej zewnętrznego studio. Fakt faktem, korzystam też w pracy z Rhino, do którego Vray istnieje i mógłbym importować model 3ds z Archicada do Rhino. Ale niestety ten eksport nie działa zbyt poprawnie. Dlatego też bardziej mnie interesuję renderer w formie zewnętrznego studia niż plug-in.
  3. Ostatnio natknąłem się na program Keyshot 2 firmy Luxion. http://www.keyshot.com/ Jestem studentem architektury, i nie mam za wiele czasu żeby się zagłębiać w bardziej złożone programy jak V-Ray czy Maxwell. Keyshot spełnił by moje wszystkie wymagania, gdyby nie dosyć okrojona obsługa kamery. Czy zna ktoś podobne, proste, programy mające tak dobrą jakość renderów ?
  4. Witam, Korzystam z Maxwella 2 połączonego z Archicadem 14. Do wzbogacenia scen chcę powstawiać billboardy drzewek/ludzi. Wszystko jest cacy prócz odbić tychże billboardów w szybach budynków znajdujących się w scenie. Drzewka i ludziki obrócone frontem do kamery oczywiście w odbiciach wyglądają głupio, bo tam już nie są obrócone. Czy da się jakoś wyłączyć obiekty w Maxwell Studio albo ustawić bezpośrednio sam materiał tak, żeby był pomijany w odbiciach ? Może są na to jakieś inne sztuczki. Od razu piszę, że wklejanie drzewek w Photoshopie to dla mnie ostateczność.
  5. Właśnie włączyłem funkcję "Interpolation" i zamieniłem mapę displacement na 16-bitowy TIFF. Maxwell generuję mniej błędów, ale wciąż się pojawiają.
  6. Dziękuję za odpowiedź. - filtrowanie - tutaj nie wiem o jaką funkcję konkretnie Tobie chodzi - smoothing oczywiście wyłączyłem, - próbuję użyć displacement'u w Archicadzie, więc mam tutaj ograniczone możliwości, jestem w stanie zrobić siatkę, ale ma ona ograniczone możliwości zagęszczenia. Chcę stworzyć element fasady budynku o wymiarach ok. 150 cm x 460 cm. Dzielę siatkę na ok. 15 na 46 kwadratów. Nie używam przy tym zbyt wielkiego "precision". Mapa displacementu jest dosyć prosta, chcę tylko wytłoczyć np. kolumny na odpowiednio wyższy poziom, podobnie szprosy okien. Zapisuję mapę w jpg'u jako grayscale (czyli chyba jest 8-bitowa), bo myślałem że nie potrzebuję dokładniejszej do takiego prostego wytłoczenia. I może to jest mój błąd. Mapę przygotowuję w illustratorze, bez żadnych gradientów, tylko czerń i biel, anie jednego piksela w innej barwie skali szarości. Zastanawiam się też czy może zapisanie mapy displacement'u w wyższej rozdzielczości by nie pomogło. Jakieś kolejne wskazówki ? Z góry dziękuję.
  7. Witam, Też mam problem z displacement'em. Chcę wytłoczyć teksturę pionowo z ostrą krawędzią, jednak często wygenerowany displacement jest "ząbkowany". Próbowałem wielu ustawień. Zagęszczałem siatkę, zwiększałem "precision". Raz byłem bliżej celu, raz dalej, ale nigdy "w domu". Raz wszystko wyglądało w porządku na jednym obiekcie, ale później mapa znowu się "popsuła" na powielonym, identycznym obiekcie. Czy jest jakaś ogólna reguła, żeby uniknąć takiego niechcianego efektu ? Tutaj przykład mojego problemu: http://img5.imageshack.us/i/169ji.jpg/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności