Skocz do zawartości

SabaruPL

Members
  • Liczba zawartości

    120
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

SabaruPL's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

17

Reputacja

  1. Chciałem na skrzyżowaniu dróg wymodelować takie ładne wjazdy. Jak na prostym skrzyżowaniu modelowanie takiego wjazdu jest bardzo proste i zajmuje kilka chwil tak na łuku to jest bardzo czasochłonne. Może ktoś zna jakiś sposób na szybkie wymodelowanie takiego wjazdu?
  2. Chciałbym żeby wewnętrzna droga na łuku miała taki sam zakręt jak ta zewnętrzna tyle że mniejszy i takie same odstępy między sobą. Próbowałem kilka razy modelować na różne sposoby ale niestety efekt jest podobny. Zawsze z którejś strony zakręt nie jest taki sam jak na tej drugiej i odstęp jest nie jednakowy. Ma ktoś jakiś pomysł jak to ładnie wymodelować? A tak to wygląda
  3. No właśnie znalazłem. Jakby ktoś kiedyś szukał owych modyfikatorów to znajdzie je w Toolbars>MAIN UI>Modifiers
  4. A w której cześć customize znajdę modyfikatory takie jak np. Unwrap UVW czy Edit Poly?
  5. Czy w 3ds max 9 da się jakoś zbudować własny pasek toolbar. Co prawda mógłbym dodawać narzędzia do istniejącego ale nie chce żeby zrobił mi się bałagan.
  6. Właśnie zaznaczałem ową opcje to mi się lampy całkiem wzdłuż linii układają.
  7. Chciałem sobie ustawić lampy w moim miasteczku wzdłuż chodnika. Do tego celu użyłem wbudowanego skryptu o nazwie "spacing tool". Niestety nie działa mi to do końca poprawnie. Na zakrętach lampy są poustawiane w jednym kierunku. Kiedyś jak używałem tego skryptu to ustawiały się prawidło. Teraz co bym nie robił zawsze są ustawione w tym samym kierunku. Ktoś może wie dlaczego tak się dzieje? Na koniec dodam że pracuje w programie 3ds max 9.
  8. Modele tworze do pewnej gry. W samej grze tekstury są poprawnie rozpoznawane nawet jak jest taka sam nazwa tekstury ale już w edytorze nie. Edytor zawsze bierze nazwę tej przed ostatniej tekstury więc muszą być różne nazwy.
  9. Modeluje sobie różne modele w 3ds max i im więcej ich jest to tym trudniej zapanować jest nad teksturami. Staram się do każdego modelu tworzyć osobne foldery dla tekstur ale i tak idzie się pogubić. Do tego modele które tworze jest wymagane aby każda tekstura miała unikalną nazwę nawet jeżeli jest wykorzystywana ta sam tekstura na wielu modelach. Jak wy sobie z tym radzicie bo ja czasem nie wyrabiam.
  10. SabaruPL

    3ds max i obrót pivota

    Taki dziwny plik z rozszerzeniem nazwapliku.X potem ten plik trzeba jeszcze przerobić na inny format z rozszerzeniem nazwapliku.fpe (jest specjalny program do tego) i dopiero można dodać go do programu.
  11. SabaruPL

    3ds max i obrót pivota

    Strzałkami obracałem ale myślałem że coś źle robiłem ale jednak nie. Reset xform też robiłem i nie pomógł i dalej nie wiem czemu to raz jest dobrze ustawione po imporcie a raz nie.
  12. SabaruPL

    3ds max i obrót pivota

    Może ktoś będzie wiedział. Model chciałem dodać do programu o nazwie FPS Creator i też tak zrobiłem. Za pierwszym razem jak go dałem to był dobrze w programie ustawiony. Później jak dorobiłem kilka szczegółów i dodałem ponownie model do programu leżał on na boku. Myślałem że to coś ze strzałkami więc je wyzerowałem, również osie obrotu. Jednak to nie pomogło. Próbowałem obrać strzałkami tak jak napisał Dynamico ale jednak to nie jest to. Może ktoś wie co źle zrobiłem. Próbowałem kilka opcji ale wszystkie zawiodły.
  13. Jak obrócić pivonta tak żeby czerwona strzałka znalazła się na miejscu zielonej, a zielona na przeciwko czerwonej?
  14. Grand Theft Auto San Andreas
  15. Modeluje sobie różne modele do pewnej gry. W 3ds max jest tak że jak wymodeluje sobie np. wyspę, dodam do niej drogi, mosty nad rzeką itd. to po wrzuceniu modeli do gry nie wszystko jest odpowiedniej wielkości chociaż w samym maksie wydaje się że takie jest. Staram się co prawda korzystać z wymiarów ale i tak nie zawsze to jednakowo wychodzi. Z samym dodawaniem modeli nie ma problemu, ale żeby je przystosować do formatu gry trochę czasu to zajmuję. Więc się pytam czy jest może jakiś program, plugin lub cokolwiek innego żeby łatwo można było przetestować swoje modele bez konieczności konwersji np. chodzą po nich postacią?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności