Skocz do zawartości

Makal

Members
  • Liczba zawartości

    12
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Białystok

Makal's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Dzięki diabelt, to może być to. Trochę szperałem w necie w tym temacie i natrafiłem na wzmiankę z użyciem modyfikatora Projection. Teraz to, co napisałeś ma sens. Pokombinuję z tym. Dzięki!
  2. Hej, mam taki problem. W UVLayout rozłożyłem sobie UV do prostego obiektu. Jako, że ten obiekt występuje parę razy w scenie, chciałem przenieść UVki za pomocą Unwrap UVW -> Save, a później nadać ten sam modyfikator dla kolejnych obiektów i tam po prostu załadować plik z rozszerzeniem .uvw. I niby wszystko dzieła, a jednak nie... Poniżej załączam screen: http://i.imgur.com/LTqM62L.png Ktoś ogarnia ocb?
  3. Dzięki za odpowiedź. Tak myślałem, że jest to coś z tym związane. Od niedawna siedzę w 3dsie i wciąż testuję nowe rzeczy.
  4. Podczas pracy z 3ds Maxem (2014) i aplikowaniu na siatkę TS, nie wszystko zostaje "wygładzone" tak jak powinno. Poniżej obraz: http://i.imgur.com/1e6jEnc.png Ktoś wie ocb.? Od razu mówię - vertexy są ze sobą sklejone. Jest to już któryś raz kiedy napotykam na ten problem i wciąż nie wiem z czego on wynika, ani jak sobie z nim poradzić... Aplikowanie MeshSmooth daje ten sam rezultat. Wszystkie 3 otwory zostały wykonane wycięciem przez Boolean (no, ale jeszcze poza nimi jest ostra krawędź na górze i na dole tego panelu, której też nie chcę).
  5. Dzięki wielkie za pomoc :)
  6. Hej! Mam następujący problem. Otóż wykonałem dla mojego modelu prosty rig: http://i.imgur.com/mVXswEe.jpg Model jest symetryczny - z tułowia wychodzą 4 nogi, każda z nich składa się głównie z 3 części. Ustawiłem IK w taki sposób, żeby każdy ostatni handle wychodzący do końcowej części nogi był z włączoną opcją "sticky" - kiedy ruszę tułowiem maszyny to nogi mają pozostawać w miejscu. No i generalnie pozostają, problem w tym, że się obracają: http://i.imgur.com/StfGBsV.jpg ja tymczasem chcę, żeby pozostawały równo na ziemi. Ma ktoś pomysł jak wykonać constraintsy lub ew. zmienić w jakiś sposób rig by tak działało? Będę mega wdzięczny za pomoc lub ew. porady - z riggowania jestem zielony :)
  7. Makal

    Zestaw PC: ok. 6000 zł

    A na jakim sprzęcie jedziesz? Tak, czy inaczej wielkie dzięki za tą poradę.
  8. Makal

    Zestaw PC: ok. 6000 zł

    To znaczy nie wiem czy dobrze liczę: Intel i7 to około 95W, do tego ATI FirePro 150W no i wydawałoby się że zostaje jeszcze trochę zapasu na resztę podzespołów. Ale nie wiem, aż tak się*nie znam.
  9. Witam chcę żeby ktoś zerknął na rzeczy które sobie wybrałem do nowego blaszaka: Płyta główna: ASRock Z68 Extreme3 GEN3 Procesor: Intel i7 2600K [chłodzenie: Noctua NH-D14] Grafika: ATI FirePro v7900 (ta akurat już zakupiona) RAM: ADATA DDR3 1600MHz CL11 2x8GB HDD: Seagate Barracuda (z najnowszej linii ...DM003) 1TB x2 Zasilanie: BeQuiet SP E9 CM 580W Obudowa: Cooler Master Cosmos 1000 Obecnie korzystam z Creative Suit (Photoshop, Illustrator, InDesign, niedługo także After Effects), jeśli chodzi o 3D to: Maya + mentalray, ale dojdzie z pewnością ZBrush, w nieco dalszej przyszłości także Houdini.
  10. Makal

    Efekt kurzu/dymu

    Myślę, że powoli to rozgryzam wraz z zagłębianiem się w temat "płynów" i "cząsteczek". Pewnie jeszcze parę dni mi to zajmie zanim to ogarnę, ale chyba jestem na dobrej drodze :) @legomir: dzięki za wyszukanie linków na pewno mi się przydadzą. Niemniej jeśli chodzi o efekt, raczej miałem na myśli pył otaczający litery, a nie litery stworzone z pyłu (na takie tutoriale też się natknąłem w sieci ;-). Podobnie jak w obrazku, który podałem w temacie: pył, z którego wyłaniają się cegły, które u mnie będą zastąpione po prostu literami w innym układzie kompozycyjnym.
  11. Makal

    Efekt kurzu/dymu

    Witam. Chcę osiągnąć taki efekt pyłu w Mayi: http://i44.tinypic.com/2zogeu0.jpg Problem taki, że specjalnie nie wiem jak się do tego zabrać. Przerobiłem parę materiałów w necie, ale żaden nie odpowiada moim oczekiwaniom. Nie chcę tworzyć chmur, ani unoszącego się dymu z papierosa etc. a tego niestety najwięcej w sieci. Chodzi mi o wyrenderowanie jednej statycznej sceny, gdzie właśnie z takiego luźno zawieszonego, trochę przeźroczystego pyłu wyłaniają się pojedyncze litery. To co przychodzi mi do głowy - to Fluid Effects + 3d container. Jednak jedyne czego do tej pory się nauczyłem to wrzucenie emittera, który wytwarza smugę dymu unoszącego się do góry. Także jestem dość zielony w tym temacie. Za wszelką pomoc i podpowiedzi będę wdzięczny.
  12. Witam. Sprawa wygląda następująco. Mam w planach zastąpienie mojego obecnego MBP nowym komputerem stacjonarnym postawionym na Windows 7. Jestem studentem grafiki komputerowej i normalnie pracuję w 2D jednakże w tym roku zdecydowałem, że zwiążę swoją dalszą przygodę na stałe z 3D. Obecnie uczę się od ponad 2 miesięcy Mayi i choć moja wiedza nie jest jeszcze duża to przypuszczam, że dalej będę pracował w tym programie + ZBrush + ew. XSI. Rendering w Mental Ray i w niedługo też pewnie RednerMan. Na chwilę obecną wciąż nie wiem, w którą stronę 3D się skieruję, czas pokaże, ale pewne jest to, że w najbliżej przyszłości po prostu będę się uczył programów i korzystał z wszystkich rzeczy po trochu (modelowanie, ringging, renderowanie itp.). Chcę więc by stacja robocza była dość "elastyczna" jeśli chodzi o ten zakres działań... + Photoshop (praca z względnie wielkimi plikami rzędu 700MB; choć jeśli mój MBP z 2007 r. sobie z tym radzi to nowy komp powinien tym bardziej) + Illustrator + After Effects. Maszyna prawdopodobnie będzie mi służyć przez 4 najbliższe lata. Pewne jest, że komputer będzie pracował z dwoma monitorami (których, jak napiszę za chwilę, proszę nie wliczać do kosztów zestawu). Na chwilę obecną będą to: - Eizo CG223W (22" 1680 × 1050) na łączu DP - NEC E222W (22" 1680 × 1050) (to się jednak może z czasem zmienić). Chciałbym też połączyć dwa dyski HDD w MatrixRAID. Z tego co wiem za obsługę takiej macierzy odpowiedzialny jest chipset płyty głównej, więc trzeba to chyba sprawdzić w specyfikacji danej płyty. A jeśli chodzi o obudowę to myślałem nad Fractalem R3 Black Pearl. Koniec końcu... W cenę 4000 zł wlicza się: - obudowa - zasilacz - płyta główna - procesor - RAM - HDD - karta graficzna Nie wilcza się: napęd optyczny, monitory, mysz, klawiatura itp... PS. Jeszcze takie pytanie z mojej strony. Procesor w grafice 3D odgrywa ważną rolę, czy warto więc czekać na nowe układy Intela Ivy Bridge? I pytanie, które z tego wynika. Czy jest coś z nowinek technicznych na co warto poczekać, a wyjdzie w najbliższych miesiącach?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności