Witam, :
jestem studentem 5 roku architektury, na pracę dyplomową przygotowuję budynek użyteczności publicznej. Wygląda on tak że przegrodę izolującą wnętrze budynku stanowi kopuła stworzona z profili stalowych i jest ona podparta na słupach drzewiastych. Słupy te wyglądają następująco : słup żelbetowy na którego końcu znajduje się głowica stalowa z której wychodzą kolejno 3 profile i z każdego z nich kolejne 3 profile podpierające kopułę w krzyżujących się miejscach (profili kopuły). Pytanie brzmi czy idzie w jakiś prosty sposób ustawiać ww wymienione profile tzn. że np. Przygotuję taki słup drzewiasty z samych linii a później zamieniać te linie na modele słupów i profili ? bo strasznie ciężko wycelować profilami w konkretne punkty podparcia łatwiej narysować linię z głowni do punktu podparcia i później zamienić te linie na model. ... na img widać jak schematycznie wygląda konstrukcja słupa jednak chciałbym żeby ramiona nie były równo tak jak na rysunku, tylko każdy w odpowiednim miejscu...
Druga sprawa to pytanie co do siatek, połowę modelu przygotowałem w sketchupie, i gdy importuję model do Max`a to siatki jego (modelu) elementów są zupełnie przypadkowe i w większości bezsensowne (np płaska powierzchnia ściany nie jest podzielona jakby się chciało na poligony o równych wymiarach, lub nawet nie jest stworzona z jednego wielkiego poligonu tylko z wielu figur płaskich o różnych kształtach raz jest to trójkąt ostrokątny przez całą ścianę za chwilę wielobok o powierzchni 10 razy większej niż wspomniany trójkąt), czy Max potrafi przeliczyć i stworzyć od nowa siatkę złożoną z wielu dziwnych poligonów i wygenerować nową piękną śliczną i równą stworzoną z powtarzalnych trójkątów?