Skocz do zawartości

lordmaya

Members
  • Liczba zawartości

    11
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

lordmaya's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Cg Bartosz Dzieki, za pomoc. Właśnie przeinstalowałem się na maxa 2013 i poprawiony przez Ciebie skrypt działa jak trzeba. Musiałem mieć jakiś problem wewnątrz maxa 2012, bo tam robi to co napisałem wcześniej. Jeszcze raz dziekuję wszystkim za wsparcie.
  2. Z tego co widze to jak wykasuje linijke "delete cutter" objekty zostaja prawidlowo pociete. Problem polega na tym, ze trzeba wtedy pociety objekt dodatkowo przekonwertowac na mesha a potem recznie wszystkie w srodku zdetachowac. W tutku dzieli mu odrazu na 2 osobne objekty i zmienia kolor. Wyglada to tak jakby fragment for i in geometry where (findstring i.name "cutter") != undefined do ( CenterPivot i i.wirecolor = random black white ) tyczyl sie calego objektu zmienia jego kolor ustala pivot poczym kasuje caly objekt. Chociaz tak na dobra sprawie to tylko moje domysly.
  3. Beny - skrypt zaczol dzialac ale w dziwny sposob tzn, juz nie wywala bledu ale kasuje ciety objekt. Zostaje tylko plane ktorym tne. CGBartosz - dzieki ale tak jak wyzej po uzyciu kasuje sie objekt ktory powinien byc podzielony. Sorki ze tak lamie ale moze ja cos zle robie. Skrypt odpalam z poziomu "run script", potem w cust. user interface tworze okno i z toolbarsow znajduje ten skrypt upuszczam go w nowym oknie. Dodatkowo jeszcze sprawdzam czy jest ok klikajac "edit macro script". Potem klikam w objekt ktorym tne, dalej na objekt do ciecia i klikam w przycisk przypisany do skryptu.
  4. No mimo to nie dziala. Jutro przepisze calosc jeszcze raz moze to cos pomoze. Dzieki ze wychwyciles ten blad. Pod kompresja tutoriala tylko po kolorze mozna poznac ze to nie byl znak rownania. Dziwi mnie jednak to ze u kolesia skrypt dziala a tutaj nie. Znalezlismy podobny watek na forum area. http://area.autodesk.com/forum/autodesk-3ds-max/maxscript/getting-problem-with-max-script/page-last/ Dziwne ale z tego co pisze ten kolo to po przepisaniu costam zaczelo dzialac.
  5. Czesc Mam problem ze skryptem (3ds max 2012). Robie wlasnie tutorial i koles uzywa skryptu, ktory musialem przepisac z filmu. Problem polega na tym, ze przepisalem go toczka w toczke i nie dziala zastanawiam sie co zrobilem zle. Sprawdzalem wszystkie litery, znaki i troche utknolem. Skrypt generalnie ma przyspieszyc ciecie objektow do animacji pekania. Polega to mniej wiecej na tym, ze klikam na pierwszy obiekt ten ktorym tne i potem kazdy nastepny jest traktowany jako objekt ktory ma byc przeicety przez objekt z pierwszej selekcji. Skrypt dodatkowo zaznacza wrzystkie opcje potrzebne w tym wypadku, zmienia nazwe objektu i jego kolor, robi kopie zapasowa i kasuje niepotrzebne elementy. Generalnie bez tego nie jestem w stanie isc dalej, skrypt jest napisany przez tego kolesia jest dosc prosty ale dla mnie to czarna magia, dodatkowo nie ma tego skryptu nigdzie gotowego do sciagniecia. Moze jest ktos z was kto wie oco chodzi i gdzie popelnilem blad. Mam 0 doswiadczenie w pisaniu skrytpow. Ten poprostu przepisalem i widze ze nie dziala. Zalaczam przepisany przezemnie plik i zdjecie z ekranu. Dodatkowo wklejam tresc skryptu tutaj chociaz nie wiem jak zachowac wlasciwa tabulacje tutaj na forum. Dzieki i pozdrawiam ! macroScript HVCutter category: "HVTools" ( holdMaxFile() input = selection as array cutter = copy input[1] deleteitem input 1 cutter.name = "Cutter" ProCutter.CreateCutter =(cutter) 4 on on off on on ProCutter.AddStocks cutter input 4 1 ProCutter.setPlanarEdgeRemoval cutter 2 for i in geometry where (findstring i.name "Cutter") != undefined do ( CenterPivot i i.wirecolor = random black white ) delete cutter ) HVCutter.zip
  6. Czasami importowane obiekty (fbx) z automatu maja przypisany shader z paramterem self ilumination na 50% i byc moze od tego swieca.
  7. Proponowalbym zagescic siaktke przed uzyciem displacementu. Moze normal bump bylby mniej problematyczny.
  8. Ja bralbym karte nvidi. Ati teraz to slaby zakup, bez cudy i physxa mozesz czuc niedosyt. VratRT nie bedzie dzialac z ta karta. Dla mnie zakup radeona bylby bledem.
  9. lordmaya

    quadro 6000 testing

    Sorki za opóźnienie, ale czekałem na zasilacz, który udzwignie te karte. Testy robiłem na dwóch komputerach. Ekrany o rozdzielczosci 1920/1200. firmowy z gtx 580 procesor - 2x intel xeon e5430 @ 2.66 GHz pł.gł. - supermicro X7DA8 ram - FB-DDR2 16GB system - Win7 Enterprise sp1 gpu - gtx_580_1,5GB oraz domowy procesor - i7 2600K @4,8 GHz pł.gł. - asrock extreme 6 p67 ram - ddr3 1600 16GB system - Win7 Pro 64 bit gpu - gtx_260 oraz quadro 6000 Ciezko jest mi stwierdzic jaka duza jest ingerencja procesora w wyswietlaniu dx9 i opengl, dlatego wyniki moga byc mylące. Na jednej konfiguracji stestowalem tylko gtx 260 i q6000, gtx 580 byl na konfiguracji o zdecydowanie wolniejszych procesorach. Moze za jakis czas na tamtym kompie uda mi sie zainstalowac te karte i porownac wyniki. Do testow na irayu uzylem nastepujacych skryptow wylaczajacych procesor z obliczen. http://dimensao3.com/al/?p=410 Scena testowa do iraya to Studio_scene_share z wlaczonym irayem, res 1920/1080, 500 interakcji dostepna w domyslnym floderze maxa 2012. Rendering wykonalem z kamery pokazujacej caly plan zdjeciowy. Rendery wykonywalem w dwóch opcjach z wlaczonym procesorem i wylaczonym. Autorzy Iray zalecaja wylaczenie ecc w steroniku quadry, dlatego zrobilem testy z wlaczona i wylaczona ta opcja. CPU + GPU render cpu i7 2600k@4,8 Ghz + gtx 260 rendering 16 min 48 sec translation 3 min 50 sec render 2x cpu e5430 @ 2.66GHz + gtx 580 rendering 5 min 13 sec translation 4 min 36 sec render cpu i7 2600k@4,8 Ghz + Q6000 render 6 min 56 sec translate time 1 min 12 sec no ecc 6 min 22 sec. translate 1 min 12 sec GPU render gtx 260 rendering 28 min 29 sec translation 2 min 57 sec render gtx 580 rendering 5 min 30 sec translation 4 min 51 sec render Q6000 rendering 8 min 7sec translation time 53 sec no ecc 7 min 22 sec. translate 53 sec. Test w viewportcie City01-V1d ( expert mode mierzone stoperem ) gtx 580 nitrous czas: 0:51.4 s. gtx 260 nitrous czas 00:31.8 s. opengl 07;03;8 quadro 6000 nitrous 00;19 s opengl - 7:22.7 NVIDIA OPTIX ( mierzone stoperem ) - pliki do pobrania http://developer.nvidia.com/optix-interactive-examples swimming shark gtx 580 - 43,57 fps 1318 timed 30,24 s. gtx 260 - 27.19 fps 819 timed 30.11 s. q6000 - 71.13 fps 2142 timed 30.11 s progressive photon scene gtx 580 - 33.43 fps 1008 timed 30,15 s. gtx 260 - 42.47 fps 1280 timed 30.13 s. q6000 - 69.91 fps 2108 timed 30.15 s. glassscene gtx 580 - 25,09 fps 755 timed 30,08 s. gtx 260 - 11.11 fps 336 timed 30.22 s. q6000 - 17.38 fps 525 timed 30.20 s. julia scene ( liczone od uruchomienia sie dema w oknie ) gtx 580 - 74,86 fps 4508 timed 60,21 s. gtx 260 - 22.50 fps 1350 timed 59.97 s. q6000 - 56.39 fps 3393 timed 60.16 CINEBENCH_11.529 openGL test gtx 260 - 54.41 fps gtx 580 - 32,53 fps quadro 6000 - 101.11 fps gry hard reset benchmark 1920/1200 ultra no aa gtx 260 min. 27.2 max. 129.3 avr. 70.1 quadro 6000 min - 42.2 max - 189.6 avr. 101.8
  10. lordmaya

    quadro 6000 testing

    Spoko, to nie ja ją kupiłem :) Dzięki za linki, testowanie może trochę się przedłużyć ponieważ chcemy ją obadać w jeszcze kilku testach nie związanych z 3ds maxem, a które programowo wymagają quadry do pracy.
  11. Czesc Jestem w posiadaniu quadry 6000. Postanowiłem, że podzielę się z wami moimi odczuciami. Jeśli macie jakieś pytania piszcie, a postaram sie dać odpowiedz co i jak działa. Do porownania bedę brał gtx260 i gtx 580 1,5 Gb. Chcę założyć ten wątek ponieważ sam wielokrotnie szukałem informacji na temat różnic w pracy i raczej niczego konkretnego nie znalazłem. Chwilowo zastanawiam sie jak przetestować tę kartę aby można było wyciągnąć jakieś wnioski. Za kilka dni przygotuję scenę testową, na chwilę obecną będę brał do testów pliki z moich projektów. Specyfikacje komputerów podam jak zacznę testować. Bedzie to mój domowy komputer oraz ten który mam w pracy. Po szybkich testach jakie wykonalem wczoraj ( 3dsmax 2012 ), mam pewne watpliwosci, poniewaz w viewportach karta q6000 nie pokazała mi jakieś drastycznej różnicy w fpsach w porównaniu do ati 4850. Może to wynikać z tego, że ten komputer ma już swoje lata i dawno nie był przeinstalowywany, także ta maszyna nie będzie brana do tesów (bajzel w rejestrach i delikatna wiekowość). Porównanie ma dać świadomość czy 3dsmax faktycznie dobrze wykorzystuje potęcjał tych kart. Jeśli macie pomysł jak wykonać takie porównanie będę wdzięczny za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności