Witam,
Na wstępie chciałbym powiedzieć, że mialem problem z nazwą tematu. No ale wróćmy do rzeczy:
Mam program CrazyBump, świetnie się sprawuje, ale mam mały problem. Otóż CrazyBump tworzy mi pliki z końcówkami "DISP", "NRM", "OCC" oraz "SPEC". "DISP" wrzucam do "Displacement", a "SPEC" do "Specular color".
Mój problem polega na tym, że nie do końca wiem gdzie wsadzić pliki z końcówkami "NRM" i "OCC".
Z góry dzięki za pomoc.
Witam,
Otóż chciałbym się z powrotem zabrać za dłubanie czegoś z blueprintów. Kiedyś już zacząłem modelować samochód, podzieliłem blueprinty i wszystko było cacy (pomijając to, że skopałem siatkę :3). Jednak teraz chciałbym spróbować na nowo, ze względu na to, że moja wiedza się nieco powiększyła.
Tak więc znalazłem sobie blueprint interesującego mnie samochodu i przystąpiłem do dzielenia. Jednak od razu rzuciło mi się w oczy, że blueprint tego wozu nie jest wymiarowy. Zarzucam screenem:
Przy okazji zrobiłem linie pokazujące co mi nie odpowiada. No i problem tkwi w tym, czy mogę spokojnie działać na takim blueprincie czy muszę go zeskalować? Wcześniej jak modelowałem miałem blueprint, który nieznacznie się różnił miejscami i nie było większego problemu.
Tak więc mam go bez obaw dzielić i brać się za modelowanie?
Aktualnie posiadam 3DS Maxa 2009 w wersji x64 i działam na zestawie: Windows 7 Ultimate x64, AMD Phenom X3 720 2.8GHz podkręcony do 3.3GHz + dodatkowo odblokowałem jeden rdzeń (tak, to możliwe. teraz mój procesor jest nieco wydajniejszy od Phenom II X4 955), GTX 260 core 216 896MB i 4GB RAM. Sprzęt w maju skończy 3 latka :)
Przy okazji możecie mi powiedzieć, czy będę miał jakieś problemy z 3DS Maxem w wersji 2012 oraz czy jest jakaś przepaść między VRayem 1.5 a 2.0?
Witam,
Do tej pory (bo od 2008 roku) zajmowałem się małymi rzeczami (głównie low-poly), które w niemal 100% były robione pod potrzeby GTA San Andreas. Zajmowałem się tym z dość obfitymi przerwami, jednak podstawy mam opanowane.
Ostatnio jednak zagłębiłem się bardziej w modeling, gdyż mam z nim związane plany co do studiów. Od początku działam na wersji 2009 i dzisiaj kumpel mi powiedział, że 2012 są fajnie przygotowane rzeczy do VRaya i w ogóle. No i wzięło mnie na myślenie, czy dobrze robię nie biorąc się za aktualizacje do nowszej wersji.
Panowie, co o tym myślicie? Czym prędzej przesiadać się na nowszą wersję?
Witam wszystkich,
Od paru dni wziąłem się porządniej za grafikę 3D, więc postanowiłem sobie, że wypadałoby ogarnąć podstawowe funkcje animacji i VRaya.
No i zabrałem się za to. Kolega zlecił mi małą animację, którą wykorzysta na początek wywiadu.
Scenę zrobiłem, oświetlenie też. Z animacją kamery (VRay) nie miałem problemu aż do momentu, kiedy chcę tą kamerą coś wyrednerować. Nie ważne czy to pojedyńcza klatka czy film, zawsze redner z mojej kamery jest czarnym tłem. Gdy zmienię widok z kamery na perspektywę wszystko się pięknie renderuje.
Wie ktoś o co chodzi?