Witam, na wstępie zaznaczę iż jestem całkiem zielony, za sprawę wziąłem się tydzień temu. Zanim zadam pytanie w temacie chciałbym się zapytać czy wersja trial 3DsMax 2012 ma jakieś braki. Na takiej wersji pracuję, ściągnąłem ją ze strony producenta, ponieważ potrzebuję zrobić tylko jeden model. Pytam się ponieważ nie mogę tam odnaleźć np takiego narzędzia jak Boolean do przecięcia obiektu.
A teraz pytanie. Staram się zrobić grupę obiektów (z wymodelowaniem ich kształtów już nie mam problemów, wiem raczej jak to zrobić), które mają zostać przecięte poziomo płaszczyzną o odpowiedniej grubości. Dodatkowo chciałbym aby wnętrza obiektów zostały wypełnione określoną teksturą, a przestrzeń w poza obiektami inną teksturą (np pochodzącą z płaszczyzny), ale tylko od góry ponieważ wszystko zamierzam wyrenderować z perspektywy TOP. Chodzi mi o osiągnięcie coś w rodzaju obrazu mikroskopowego.
Czyli, jeżeli wyrażam się niezrozumiale podam przykład: mam sferę, umieszczam wewnątrz niej płaszczyzną np o grubości 2mm, następnie odcinam wszystko co nie weszło do środka tej dwumilimetrowej płaszczyzny czyli górę i dół sfery. A miejsca gdzie sfera stykała się z płaszczyzną zapełniają się teksturą wewnętrzną sfery zaś reszta teksturą płaszczyzny.
Czy możliwe jest wykonanie takiego modelu w tym programie?
Znalazłem coś takiego jak cięcie narzędziem slice plane, tam mogę odciąć dół lub górę. Tak więc używając dwa razy slice mogę już ustawić sobie grubość cięcia i z jednej strony obciąć górę, drugim slice dół. Ale teraz zostaje kwestia tekstur, nie wiem jak wypełnić pola. Do materiałów jeszcze nie doszedłem, ale wydaje mi się, że z nałożeniem tekstury na pojedyńczy obiekt nie będę miał problemu, jednak chodzi mi o automat który sam to zrobi ponieważ mój model będzie miał dziesiątki małych obiektów. Dodatkową będę chciał przeciąć taką grupę obiektów na kilku poziomach. Oczywiście ręczne wypełnianie tekstur będzie już uciążliwe przy takiej ilości obiektów.
Zauważyłem także, że przy slice można wygładzać obcięte krewędzie, powoduje to inne ułożenie świateł. Początkowo nie chciałem sprawy komplikować, więc zamierzałem jedynie renderować bez świateł na samych teksturach. Jednak zauważyłem, że po wygładzeniu obcięć, już domyśle światło na jednolitym kolorze obiektu daje zróżnicowany efekt. Może warto by było także rozważyć taką opcję? Dodam, że renderować chciałbym wynikowy plik w formacie bmp o rozdzielczości rzędu kilku lub nawet kilkunastu tysięcy pikseli.
Proszę o pomoc, ponieważ dla całkowicie zielonej osoby ten program jest ogromem funkcji.
Będę wdzięczny choćby za podpowiedzenie nazw narzędzi które mogą być użyteczne i efektywne, resztę sobie będę sam szukał i drążył.
Dodam również iż przeszukałem to forum dosyć solidnie i nie odnalazłem odpowiedzi na me pytania. Być może coś mi umknęło.
Edit: Nie wiedziałem, gdzie umieścić wątek ponieważ łączy on w sobie zarówno modeling jak i texturing. Jeżeli dział jest zły proszę moderatora o przesunięcie. Dziękuję.