Skocz do zawartości

two

Members
  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

two's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Ok, mniej więcej wiem jak się zabrać do tematu. Mam jednak jeden problem. Jak mogę odwołać się do wysokości, szerokości i długości obiektu ? W normalnym boxie to jest $.height. Jednak potrzebuję uniwersalną komendę np. do czajnika. Po prostu chodzi mi o odczytanie wysokości. Później robię skalowanie, ale potrzebuję do tego mieć znaną wysokość.
  2. Chciałbym zrobić skrypt automatyzujący proces parametryzacji w 3ds maxie. Nic skomplikowanego, jedynie mam problem z jedną rzeczą. Skrypt ma być uniwersalny, więc dla obiektów dużych jak i małych powinien działać tak samo. Jednak w tej chwili rozmiar parametryzacji planarnej jest stały. Mam więc pytanie, jak można napisać skrypt, w którym rozmiar parametryzacji będzie się dostosowywał do obiektu, czyli przy dużych obiektach będzie duży (tak, aby parametryzował cały obiekt), a przy małych mały? Poniżej zamieszczam linijkę która według mnie odpowiada za ten rozmiar. $.modifiers[#unwrap_uvw].unwrap5.setGizmoTM (matrix3 [-1.68492e-006,0,38.5465] [0,23.9861,0] [-18.8891,0,-8.25668e-007] [59.6047,0,9.44454]) Wpadłem na pomysł, że można by to ominąć, czyli jedynie zmniejszać obiekt, ale jak ustawić taki warunek, aby zmniejszał on obiekt proporcjonalnie ? Czyli warunek, że jeśli wysokość jest większa od np. 50 to obiekt przyjmuje wysokość 45 przy zachowaniu proporcji szerokości i głębokości. Z góry serdecznie dziękuję za pomoc. Cały mój skrypt wygląda tak: $.position.x=0 $.position.y=0 $.position.z=0 modPanel.addModToSelection (Unwrap_UVW ()) ui:on subobjectLevel = 3 modPanel.setCurrentObject $.modifiers[#Unwrap_UVW] subobjectLevel = 3 $.modifiers[#unwrap_uvw].unwrap5.mappingMode 1 $.modifiers[#unwrap_uvw].unwrap5.setGizmoTM (matrix3 [-1.68492e-006,0,38.5465] [0,23.9861,0] [-18.8891,0,-8.25668e-007] [59.6047,0,9.44454]) $.modifiers[#unwrap_uvw].unwrap.move () $.modifiers[#Unwrap_UVW].texMapList.count = 0 $.modifiers[#Unwrap_UVW].texMapIDList.count = 0 $.modifiers[#Unwrap_UVW].baseMaterial_list.count = 1 $.modifiers[#Unwrap_UVW].baseMaterial_list[1] = undefined $.modifiers[#Unwrap_UVW].texMapList.count = 0 $.modifiers[#Unwrap_UVW].texMapIDList.count = 0 $.modifiers[#Unwrap_UVW].texMapList.count = 1 $.modifiers[#Unwrap_UVW].texMapIDList.count = 1 $.modifiers[#Unwrap_UVW].texMapList[1] = Checker () $.modifiers[#Unwrap_UVW].texMapIDList[1] = -1 $.modifiers[#unwrap_uvw].unwrap.edit () actionMan.executeAction 2077580866 "40049" -- All Commands: Normal Map Dialog subobjectLevel = 3 $.modifiers[#unwrap_uvw].unwrap5.mappingMode 0 subobjectLevel = 3 $.modifiers[#unwrap_uvw].unwrap5.mappingMode 1 actionMan.executeAction 2077580866 "40194" -- All Commands: Render UVW Template $.modifiers[#unwrap_uvw].unwrap5.renderUV ""
  3. Ok, dzięki wielkie za pomoc. Poradziłem sobie z tym problemem w inny sposób. Wymodelowałem jeszcze raz wazon z grubszą krawędzią, zaznaczyłem zewnętrzną część wazonu, przepuściłem przez Unwrap UVW, a wewnętrzną część wazonu na unwrapie zmniejszyłem maksymalnie i nadałem jej kolor tła. Mimo wszystko wielkie dzięki za pomoc.
  4. Dzięki wielkie za pomoc, ale niestety nic nie działa. Może jest jakiś błąd w modelu. Może prościej będzie jak zamieszczę obiekt na który chcę nałożyć teksturkę i zerkniecie na to. Wstawiłem tam inną teksturę, ale to jest tylko w formie przykładu. Jeśli byście to rozgryźli to byłoby świetnie. Może jak będzie prościej to opiszcie jak można to zrobić w Mudboxie. http://www.sendspace.com/file/hcvgk5
  5. Witam, Nie ukrywam, że nie jestem starym wyjadaczem 3ds Maxa, lecz początkującym użytkownikiem. Mam problem z nakładaniem tekstur na obiekt. Mam wazon na który muszę nałożyć teksturkę. Zrobiłem Unwrap UVW, wyeksportowałem sobie siatkę, wszystko ładnie dopasowałem, jednak chciałbym, żeby tekstura była tylko od zewnętrznej strony wazonu (środek biały). Przeglądałem różne fora internetowe, książki i tak dalej. Dotarłem do informacji, że trzeba zamienić obiekt na Poly i zaznaczyć polygony na których ma być tekstura, połączyć w jedną grupę i tak dalej. Jednak nie mogę zaznaczyć jedynie polygonów które są na zewnątrz, ponieważ gdy zaznaczam zewnętrzną część to wewnętrzna automatycznie też się zaznacza. Chciałbym również dodać, że mam wyłączoną opcję 2 Sided w Material Editorze. Bardzo proszę o pomoc, ponieważ ten temat muszę ogarnąć do mojej pracy dyplomowej. Z góry dzięki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności