zrobilem to inaczej - usunalem te czesci z rozmazana tekstura, w sketchupie zrobilem na odwrot(zostawilem tylko te ktore w maxie byly rozmazane) a potem nalozylem w ten sposob otrzymana latke na model w maxie i wszystko jest ok.
teraz tylko male pytanko - jak polaczyc kilka elementow w jeden? chodzi o to ze teraz np. scianka komina zamiast byc czescia calego modelu jest oddzielnym elementem
zeby wzieli blok do moda musialem dorobic jeszcze okna z parapetami. po calej akcji i teksturowaniu w niektorych polygonach tekstura dziwnie sie porozciagala:
co zrobic zeby wygladaly normalnie, jak reszta?
Model praktycznie ukonczony, zostal jeden maly szczegol. Kiedy zaznaczam daszek nad budka widoczna na fotce i uzywam Shella zeby go pogrubic, zamiast daszku /mimo ze zaznaczylem tylko jego/ pogrubia sie caly model. co zrobic zeby tylko daszek sie pogrubil?
ale barierek jest duzo, wiec bedzie z tego duzo polygonow, a wtedy gra moze sie scinac.
po zaznaczeniu 2 sided kwietnik wyglada nastepujaco
chyba nie jest tak zle. probowalem tez z shellem, zrobie 2 wersje, z nim i bez niego. no - teraz pomaluje reszte kwietnikow, i blok ukonczony. po robocie wrzuce efekty :)