Skocz do zawartości

Ryszard

Members
  • Liczba zawartości

    14
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Poznań

Ryszard's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam, po długiej przerwie spowodowanej pracą nadszedł czas aby wysłać to co jest i zakończyć projekt samochód przeszedł sporo drobnych poprawek, całkowicie przebudowana pokrywa silnika która była strasznie pogięta oraz model zyskał kilka dodatków. Rendery bez żadnej HDR-ki myślę że to zadanie dla kogoś bardziej doświadczonego, dla mnie to seria prób i błędów a i tak nie miał bym gwarancji ze komp da rade. Tak wiec oto co wyszło: Pozostałe ujęcia: http://imageshack.us/a/img39/2317/lexuslfa2011camtyl01.jpg http://imageshack.us/a/img829/2969/lexuslfa2011cam06.jpg http://imageshack.us/a/img21/9823/lexuslfa2011cam05.jpg http://imageshack.us/a/img41/7783/lexuslfa2011cam04.jpg http://imageshack.us/a/img690/7070/lexuslfa2011cam03.jpg http://imageshack.us/a/img703/5989/lexuslfa2011cam001.jpg http://imageshack.us/a/img534/2736/lexuslfa2011camdach.jpg http://imageshack.us/a/img703/5700/lexuslfa2011camfelabok.jpg http://imageshack.us/a/img89/4346/lexuslfa2011camfelacens.jpg http://imageshack.us/a/img18/7716/lexuslfa2011camfront.jpg http://imageshack.us/a/img89/8601/lexuslfa2011camtyl.jpg Siatki: http://imageshack.us/a/img96/4831/frontzrs.jpg http://imageshack.us/a/img593/2298/frontbok.jpg http://imageshack.us/a/img18/2109/bokhg.jpg http://imageshack.us/a/img853/7611/tylbok.jpg I mały gratis po tak długiej przerwie: Pozostałe ujęcia: http://imageshack.us/a/img407/7937/lexuslfanurburgringpack.jpg http://imageshack.us/a/img854/7937/lexuslfanurburgringpack.jpg http://imageshack.us/a/img812/4931/lexuslfanurburgringpackp.jpg http://imageshack.us/a/img43/9166/lexuslfanurburgringpackw.jpg http://imageshack.us/a/img6/5479/lexuslfanurburgringpackm.jpg http://imageshack.us/a/img716/5200/lexuslfanurburgringpackj.jpg http://imageshack.us/a/img547/7937/lexuslfanurburgringpack.jpg http://imageshack.us/a/img853/4931/lexuslfanurburgringpackp.jpg http://imageshack.us/a/img835/7937/lexuslfanurburgringpack.jpg http://imageshack.us/a/img41/7937/lexuslfanurburgringpack.jpg http://imageshack.us/a/img802/7937/lexuslfanurburgringpack.jpg Siatki: http://imageshack.us/a/img823/8897/frontqxe.jpg http://imageshack.us/a/img12/2298/frontbok.jpg http://imageshack.us/a/img843/8020/boklt.jpg http://imageshack.us/a/img689/7611/tylbok.jpg PS. Ze względu na prace rzadko mogę posiedzieć przy komputerze, oczywiście w wolnym czasie nadal będę próbował swoich sił w 3DS-ie ale nie wiem czy te projekty warto będzie zamieszczać ze względu na moje zdolności. Jestem też otwarty na propozycje co do udostępniania materiałów z produkcji tego modelu (blueprinty zdjęcia pomocnicze itp) jak również samego modelu (w sprawach udostępniania PW).
  2. Update po dłuższym czasie i niestety trochę mało zmian ze względu na coraz mniej czasu i chyba krótsze dni przekładają mi się też na mniejsza ochotę do zabawy w maxie. Poprawki to usunięty crease, poprawione tylne nadkole, wiele drobnych poprawek w masce przednich i tylnych błotnikach (głownie drobne przestawianie vrtexów). Dodałem też troszeczkę detalu jak lotki pod przednim zderzakiem oraz zastąpiłem prowizorkę przedniej lampy czymś bardziej dokładnym, wzmocniłem delikatnie oświetlenie sceny, zmodyfikowałem materiały i wspomniana zmiana HDRI nadal jest to hdri z fotki. Główne pytanie brzmi czy krawędzie blach są dobre czy muszę jeszcze nad nimi popracować jeśli trzeba je poprawić prosił bym o jakiś przykład rozłożenia poly na krawędziach blach. Trzy podstawowe rendery wrzucone jako jpg pozostałe linki a siateczki podeśle troszkę później. http://imageshack.us/a/img202/7668/64956833.jpg http://imageshack.us/a/img254/1137/97993399.jpg http://imageshack.us/a/img35/8342/87007819.jpg http://imageshack.us/a/img26/2876/80063237.jpg http://imageshack.us/a/img706/6859/20871839.jpg http://imageshack.us/a/img821/8717/92472423.jpg http://imageshack.us/a/img545/4895/55622345.jpg http://imageshack.us/a/img835/6602/39420480.jpg http://imageshack.us/a/img29/9968/47127667.jpg Siatki: http://imageshack.us/a/img716/6817/111cjr.jpg http://imageshack.us/a/img689/2011/222kgn.jpg http://imageshack.us/a/img545/1874/333ml.jpg Pozdrawiam.
  3. @kosi dzięki za ocenę zgadza się hdr-ka jest outdoorowa, dzisiaj dorwałem inna hdr-ke ale chyba faktycznie lepiej będzie wydłubać coś samemu, poczytam trochę o tym bo na razie jestem zielony z tego tematu. @Sebazx6r dzięki za podpowiedz zupełnie zapomniałem o możliwości wyeksportowania już się za to zabieram :) Jeszcze zastanawiam się nad przetłoczeniem tylnego nadkola może mam już jakieś spaczenie ale na moje oko jest za mocne i nie pasuje mi do klapki wlewu paliwa (na klapce jest płasko a zaraz za zaokrąglenie chyba troszkę z nim przesadziłem) z wyrównaniem tamtego nie będzie problemu ale pytanie czy to tylko mi się wydaje czy do poprawki? Pozdrawiam.
  4. Witam, czas na mały update poprawiłem kilka błędów w siatkach częściowo krawędzie na tyle ile się dało, niestety wkradł się błąd do pliku ze względu ze przeszedłem na starszego 3ds-a i nie da się usunąć parametru crase nawet w nowszej wersji (w 2013 crease da się przestawić z 1 na 0 ale cześć edgesow na to nie reaguje i robi się...), do tego render zmieniony na v-ray część materiałów z sieci (lakier, czarny na lotce pod spoilerem itp) część musiałem sam dorobić. Ogólnie zakładałem zrobienie rendera z tutka ale na razie z tym ciężko mimo to zostawiłem mapkę hdr. Oświetlenie sceny to v-ray full dome i 4x v-ray plane. Jeśli ktoś znajdzie błędy prosił bym opisać mniej więcej w jakim miejscu bo ja już nie mam do tego głowy. Pozdrawiam.
  5. Witam, dziękuje za opinie co do błędów domyślam się kilku i spróbuje je rozwiązać. Jeśli chodzi o renderki tu sprawa wygląda tak ze sprzęt nie daje rady i wątpię ze da się coś z tym zrobić cienie są wyłączone z tego własnie powodu, po włączeniu cieni render wywala błędy sam render to nVidia mental ray oświetlenie sceny na której renderowałem samochód to 4 światła kierunkowe. I nie wiem jak z krawędziami bo robiłem je dość dziwna własną metoda dzisiaj wrzucę fotki i opis. Co do rendera myślę ze temat jest do dogadania ale na razie trzeba jeszcze troszkę podłubać przy lampach i budzie. I obiecane fotki krawędzi moja technika z tymi krawędziami polega na nadaniu na zaznaczonej linii crease 1.0 później podejściu mniej więcej płasko do środka szczeliny kolejnym poly i kolejny poly jest skierowany prostopadle wgłąb (1 screen). Na screenie widać nagle załamanie na smooth można to usunąć wyłączając smootha z ms i włączyć zwykłego auto smootha (2 screen). http://imageshack.us/a/img266/9246/10634030.jpg http://imageshack.us/a/img534/458/66022486.jpg Nie wiem czy to dobra technika to pozostawiam wam do oceny. Pozdrawiam.
  6. Witam ponownie, troszkę mnie dziwi brak odpowiedzi nie zamierzam skończyć z nauka 3ds-a. Lexus LFA jest już na moje oko ukończony hdr-ki nie mogę niestety dodać mój komputer temu nie podoła materiałów w związku z tym tez nie robiłem perfekcyjnie co pewno da się zauważyć. Zamieszczę zdjęcia w linkach (żeby nie robić bałaganu) prosił bym o jakikolwiek odzew w sprawie tego modelu. Jeszcze co do hdr-ki może ktoś z lepszym komputerem mógłby mi pomóc w tej sprawie. Linki do renderów: http://imageshack.us/a/img11/6345/30223480.jpg http://imageshack.us/a/img692/4092/50209298.jpg http://imageshack.us/a/img846/1958/87846798.jpg http://imageshack.us/a/img836/8417/45151142.jpg http://imageshack.us/a/img823/9894/83183512.jpg http://imageshack.us/a/img525/7133/53407571.jpg http://imageshack.us/a/img715/8049/12707377.jpg http://imageshack.us/a/img24/5415/76809472.jpg http://imageshack.us/a/img10/5489/51804614.jpg Linki do sietek: http://imageshack.us/a/img543/1336/26527546.jpg http://imageshack.us/a/img27/3779/42935661.jpg http://imageshack.us/a/img138/9503/17258806.jpg http://imageshack.us/a/img16/3826/19381526.jpg http://imageshack.us/a/img823/285/46590557.jpg http://imageshack.us/a/img651/6724/88886517.jpg http://imageshack.us/a/img16/7471/71208803.jpg http://imageshack.us/a/img27/8456/21799620.jpg http://imageshack.us/a/img843/6375/72037039.jpg (jeśli są jakieś błędy czy zastrzeżenia proszę się nie krępować) Liczę na wasze oceny i pozdrawiam :)
  7. Witam, chyba już powoli zbliżam się do końca możliwości moich i mojego PC (przykładowo włączenie symetry felg, opon, hamulców (niewidoczne na renderach) uniemożliwia w ogóle wyrenderowanie modelu) do zdjęć mam jeszcze jedno pytanie do poprzednich. Mianowicie czy próbować tworzyć wnętrze samochodu (z moim niewielkim doświadczeniem będzie to raczej ciężkie) a jeśli tak, prosił bym o jakieś rady lub link do tutoriala, kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać (brak blueprintow itd.). Zastanawia mnie też co jest wina błędów 3ds-a ale podejrzewam niska ilość pamięci ram obecnie posiadam 2GB a model na pełnym symetry to już prawie 1 mln (dokładnie 991688 polys). W renderze materiały są dobrane na oko. Pozdrawiam.
  8. Witam po dłuższej przerwie, na dłuższy czas 370z i suprę odłożyłem na bok ale zajmę się tymi modelami w przyszłości 370z ma zbyt wiele detali jak na początkowe modele na moje oko, poza tym chciałem nabrać doświadczenia w modelowaniu w miarę możliwości bez nerwów (kolejna karoseria). Tym razem Lexus LFA i wiele pytań (renderki są wczorajsze natomiast screeny są świeższe) (Z góry przepraszam za niejasne opisy pewnych funkcji czy działań nadal muszę się sporo nauczyć) - Błędy, wymieniać ile się da ja sam kilka dostrzegłem ale to w kolejnym pytaniu. - W miejscach gdzie były wycinane detale (znaczek lexus z przodu i z tył trzecie światło stop i wycięcie pod wydech) wydaje mi się ze blacha została tam pogięta myślałem nad tym i wydaje mi się ze należało by to posklejać na gładka blachę (bez wycięć) mirror nadać MeshSmooth na stale (Collapse To) i dopiero wycinać detale. - Ile średnio powinno być Verticesów i Facesów na samochód po MeshSmooth? - Jeszcze jak ma się model do prawdziwego LFA? Nadal brakuje kilku detali ale tym się zajmę później interesują mnie szczególnie tylne lampy nie ma szczegółowych zdjęć a szkła mocno zniekształcają wyglad wnętrza lamp. (Lakier i materiały dobierane z poprzednich modeli zrobione praktycznie tylko dla szybszego odnajdywania błędów.) W tym renderze jest błąd wynikający ze sklejania kilku obrazków w Photoshopie render jakoś się udało zrobić ale 3ds już nie mógł zapisać jako jpg. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności