Dzięki Tobie, ciacho191 zauważyłam błąd w ustawieniach Light paths - dużo pomogło.
Noise rzeczywiście był przyczyną tej plamy na dachu. Trochę go zredukowałam, ale jeszcze nie w 100%. Teraz samochód wygląda tak:
dzięki FF ;)
Zgodnie z Twoją radą starałam się zrobić coś ze światłem. Postępowałam zgodnie z tym tutorialem:
tzn. do mojej sceny wprowadziłam przedstawione światło i lakier (mam tylko inny kolor), niestety rezultat jest inny niż w tutorialu :|
Nie wiem czemu pojawiły się jeszcze przebarwienia na dachu i masce. Przebiegają one tam gdzie czarne plamy po smooth z tym że tu nie skutkuje EdgeSplit ;)
Nawet gdybym coś pomyliła dodając to światło co na filmie to chyba aż takiej różnicy nie powinno być..
Bardzo proszę o komentarze, jeśli ktoś wie w czym mam problem.
Dzięki za komentarz :) Niestety masz rację :p
Jednak gdybyś uściślił jaki element najbardziej u mnie leży to mogłabym się na nim skupić i coś poprawić, bo tak nie wiem jak 'urealnić' mój model.
Dzięki Cent ;)
Zrobiłam bardziej intensywny kolor (może za intensywny) i dałam sky tex. Mam nadzieję, że choć trochę lepiej - cały czas mam problem ze światłem. Ten sam shader, inne światło i już wygląda wszystko inaczej :/ Dodałam też trochę 'błota' :D Przydało by się też na zderzaku i kole, jednak nie jestem do niego przekonana. Czy to idzie w dobrą stronę od-sterylizowania? O to Ci chodzi Cent? (przynajmniej mniej więcej ;p)
update
Mały progres. Poprawiłam trochę lampy i pomału dodaję jakieś kolory. Najbardziej męczę się z lampami (kierunkami). Wszystkie podpowiedzi oczywiście są mile widziane :D
(To że "koloruję" nie oznacza że uważam że skończyłam :p Muszę jeszcze przyciąć drzwi itp)
Dzięki, Sebazx6r może, aż taki zły nie jest ;-) Niestety nie mogę dać koloru z BMW, bo kończę ten samochód w blenderze.
Trochę popoprawiałam i dodałam małe rzeczy.
Nie Bubu, nie zniechęciłeś mnie. Wręcz przeciwnie ;)
Poprawiłam parę błędów i "te 2 pypcie na zderzaku przednim" też choć popsułam przy nich siatkę - może je jeszcze poprawie... Zgodnie z Waszymi podpowiedziami staram się teraz patrzeć głównie na zdjęcia. Mam nadzieję, że trochę się poprawiło :D
Nie potrafię jeszcze ogarnąć światła i czasem wygląda to tak jakby były krzywe pewne części karoserii choć w 3d view nie są - dziwne?
Dzięki wszystkim za zainteresowanie :-)
Masz rację tylko moim największym problemem nie jest zobaczenie tych błędów, ale to, jak je poprawić :D Właściwie to najczęściej rozbijam się o to, że jak dodaję kolejną linię to samochód się gnie (jakby tych linii było już za dużo), a jak zacznę to poprawiać to jest już katastrofa :| Mam się inaczej do tego zabrać? Co robię źle?
Dziękuję za pomoc ;)
Pawlito, że też to było takie proste :p
Bubu niestety nie rozumiem do końca Twoich wskazówek :| Np słupki A i B to które? "robienia aut po ms" - co to znaczy? "zagęszczaj siatkę stopniowo" - tak właśnie próbuję, ale z tego co napisałeś to chyba mi to nie wychodzi :/
Ram już chyba nie będzie dla mnie żadną przeszkodą ponieważ 3ds max nie jest już w moim zasięgu (niestety) i zaczęłam używać blendera 2.62. Na razie jeszcze się nie przestawiłam z maxa więc niewiele zmian wprowadziłam. Powoli, ale do przodu :D
Dzięki za odpowiedź DiKay.
Wiem, że to od gammy. Chodziło mi raczej o to czemu zmiana gammy nie jest zaraz widoczna w okienku renderingu tylko dopiero po zapisie. Tak po prostu już jest czy mogę to ustawić?
Autko c.d. :)
[ATTACH=CONFIG]91009[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91010[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91011[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91012[/ATTACH]
Tył fiata zgadza mi się z blueprintami ale wydaje mi się zbyt wąski...
W taki razie postaram się częściej coś tu wrzucać i usystematyzować moją pracę, myślę że Wasze komentarze dużo mi pomogą :-)
Jako się rzekło. Zaczęłam robić dużego fiata, na razie wygląda tak:
[ATTACH=CONFIG]91002[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91000[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91001[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90999[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]91003[/ATTACH]
Jak jest już coś nie tak proszę komentować :D Zastanawiam się też dlaczego kolor auta wygląda inaczej w maxie a inaczej po zapisaniu (ostatni obrazek).
Wiem, że wszędzie mam błędy. Twarz miała być oczywiście taka jak na zdjęciu a człowiek bez zbroi :p Kwestia tylko czy ta 'zbroja' wynika z braku doświadczenia czy już od początku robię coś źle. Czy po prostu kolejne próby załatwią sprawę?