Witam. Od kilku miesięcy staram się w wolnym czasie ogarnąć Maxa.
Ten projekt to jak na razie najlepsze co udało mi się wydłubać. W zamierzeniu ma to być maszynownia statku kosmicznego.
Ogólnie wszystko robione od zera poza ludkami, których znalazłem na stronce gdzieś dawno temu. (Nie potrafię robić organicznych kształtów.)
Robię w 3ds max 2012.
I mam problem z oświetleniem. chodzi mi o te światła w górnej części sceny. Użyłem Free Light, photometric. Problem pojawia się w renderze, który przy większym natężeniu niż to na obrazku (14% mocy) po prostu rozwala całe światło ignorując cienie i wszystko inne.
Grzebałem w exposure control i ustawieniach świateł i zmieniałem co się da i nic. Im dalej jest światło tym bardziej świeci na wszystkie możliwe poligony naokoło. Tym bardziej jest to dziwne że problem pojawił się nagle po którymś włączeniu maxa. Wcześniej wszystko działało, a światła nawet przy 1000% mocy zachowywały się poprawnie w renderze. Nic wcześniej w światłach nie grzebałem. Będę wdzięczny za pomoc.
Używam Mental Ray Rendrer.
Poza tym wszelkie sugestie są mile widziane co do samej sceny.
[ATTACH=CONFIG]88757[/ATTACH]