Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Azanath

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. Ok, dziękuje za obie odpowiedzi. Po weekendzie przetestuje te sposoby i w razie czego zadam kolejne czterdzieści pytań :D i przepraszam za usunięcie linków z projektem, ale uświadomiłem sobie, że na razie nie za bardzo mogę to publikować (długa historia) :) Pozdrawiam
  2. Kurczę, mam ochotę przylutować sobie w kolano. Wyszedłem na głupka, rzeczywiście tiling powoduje układanie tektury koło siebie... w sumie powinienem na to wpaść, że taka funkcja musi być i bym pytał o nią, a nie o kombinowanie z robieniem lujczej grafiki. O ja głupi ;) Rzeczywiście wygląda na to że tiling może rozwiązać problem. Podłubię trochę i później zdam relację czy wynik mnie satysfakcjonuje. Dzięki wam za pomoc :) Pozdro! Edit: A jednak pojawiło się pytanie. Generalnie efekt jest zadowalający. Natomiast problem pojawia się w momencie gdybym chciał na różne płaszczyzny tego modelu nałożyć różne tekstury. Jeżeli pacnę tego rendera z UVW i tam dodam dla każdej płaszczyzny odpowiednią teksturę to znowu powstaje problem rozdzielczości tej tekstury. Jest możliwość żebym po prostu, zaznaczył płaszczyznę, przeciągnął na nią inną teksturę i git? :D
  3. Niestety z tego co wyczytałem jak i spróbowałem, wynika, że 'tiling' po prostu dodaje mi 'kreski' które symulują cegły. Natomiast nie wkleja w każdą z tych cegiełek tekstury, tylko nakłada teksturę normalnie a na to wali cegiełki xD Chyba, że pomoc 3ds maxa nie wyjaśniła tego w odpowiedni sposób, albo drzemie w tym ukryty potencjał którego nie odkryłem - jeżeli tak to prosiłbym mi to wskazać ;) Natomiast co do unwrap UVW, już z tym próbowałem, niestety nic mi to nie daje, bo musiałbym te rozłożone płaszczyzny tak czy siak wyrenderować w skali 1:1 (co swoją drogą jest niemożliwe bo max pozwala renderować to tylko w rozmiarze 10000 x 10000 pikseli) i nałożyć na te płaszczyzny teksturę a tu znowu się wracamy do tego że musiałby to być baaaardzo duże :/ pozdrawiam
  4. Witam! Sprawa jest dość prosta. Wykonałem model, bardzo duży model budynku, wymiary gdzieś 15x10mx10m. Ładnie poszło, bo model wykonałem w inventorze, przerzuciłem do 3ds maxa w celu nałożenia tekstur, świateł itd. Niestety, potrzebuję na ten budynek nałożyć teksturę dużej rozdzielczości gdyż planuję zbliżenia. Marzeniem było by zastosować teksturę 1:1 czyli żeby wielkość "plamki" na ścianie w realu była taka sama jak na modelu. Z tego wynika że 'obrazek' który musiałbym użyć jako teksturę miałby też wymiary rzędu kilkunastu metrów. Chyba że o czymś nie wiem? Generalnie nie ma szans, na moim sprzęcie zrobić tak dużej grafiki, żeby wystarczyła do tej tekstury gdyż już przy obrazku o wymiarach 1mx1m brakuje mi ramu (posiadam 8gb ddr3 1600mhz). Od razu zaznaczę, że w 3ds max mało pracowałem i znam raczej tylko podstawy a wykonanie tego projektu jest dla mnie bardzo ważne, gdyż jest to część pracy dyplomowej. I tu pytanie do was :) Jak się za to zabrać? Czy użyć do tworzenia tej tekstury jakiegoś specjalnego programu a nie photoshopa? Może dołożyć ramu, tylko że tak na logikę 16gb też nie starczy? A może w Maksie jest jakiś magiczny sposób na rozwiązanie tego problemu? Z góry dzięki za odpowiedź

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.