Skocz do zawartości

Azanath

Members
  • Liczba zawartości

    4
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Azanath's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Ok, dziękuje za obie odpowiedzi. Po weekendzie przetestuje te sposoby i w razie czego zadam kolejne czterdzieści pytań :D i przepraszam za usunięcie linków z projektem, ale uświadomiłem sobie, że na razie nie za bardzo mogę to publikować (długa historia) :) Pozdrawiam
  2. Kurczę, mam ochotę przylutować sobie w kolano. Wyszedłem na głupka, rzeczywiście tiling powoduje układanie tektury koło siebie... w sumie powinienem na to wpaść, że taka funkcja musi być i bym pytał o nią, a nie o kombinowanie z robieniem lujczej grafiki. O ja głupi ;) Rzeczywiście wygląda na to że tiling może rozwiązać problem. Podłubię trochę i później zdam relację czy wynik mnie satysfakcjonuje. Dzięki wam za pomoc :) Pozdro! Edit: A jednak pojawiło się pytanie. Generalnie efekt jest zadowalający. Natomiast problem pojawia się w momencie gdybym chciał na różne płaszczyzny tego modelu nałożyć różne tekstury. Jeżeli pacnę tego rendera z UVW i tam dodam dla każdej płaszczyzny odpowiednią teksturę to znowu powstaje problem rozdzielczości tej tekstury. Jest możliwość żebym po prostu, zaznaczył płaszczyznę, przeciągnął na nią inną teksturę i git? :D
  3. Niestety z tego co wyczytałem jak i spróbowałem, wynika, że 'tiling' po prostu dodaje mi 'kreski' które symulują cegły. Natomiast nie wkleja w każdą z tych cegiełek tekstury, tylko nakłada teksturę normalnie a na to wali cegiełki xD Chyba, że pomoc 3ds maxa nie wyjaśniła tego w odpowiedni sposób, albo drzemie w tym ukryty potencjał którego nie odkryłem - jeżeli tak to prosiłbym mi to wskazać ;) Natomiast co do unwrap UVW, już z tym próbowałem, niestety nic mi to nie daje, bo musiałbym te rozłożone płaszczyzny tak czy siak wyrenderować w skali 1:1 (co swoją drogą jest niemożliwe bo max pozwala renderować to tylko w rozmiarze 10000 x 10000 pikseli) i nałożyć na te płaszczyzny teksturę a tu znowu się wracamy do tego że musiałby to być baaaardzo duże :/ pozdrawiam
  4. Witam! Sprawa jest dość prosta. Wykonałem model, bardzo duży model budynku, wymiary gdzieś 15x10mx10m. Ładnie poszło, bo model wykonałem w inventorze, przerzuciłem do 3ds maxa w celu nałożenia tekstur, świateł itd. Niestety, potrzebuję na ten budynek nałożyć teksturę dużej rozdzielczości gdyż planuję zbliżenia. Marzeniem było by zastosować teksturę 1:1 czyli żeby wielkość "plamki" na ścianie w realu była taka sama jak na modelu. Z tego wynika że 'obrazek' który musiałbym użyć jako teksturę miałby też wymiary rzędu kilkunastu metrów. Chyba że o czymś nie wiem? Generalnie nie ma szans, na moim sprzęcie zrobić tak dużej grafiki, żeby wystarczyła do tej tekstury gdyż już przy obrazku o wymiarach 1mx1m brakuje mi ramu (posiadam 8gb ddr3 1600mhz). Od razu zaznaczę, że w 3ds max mało pracowałem i znam raczej tylko podstawy a wykonanie tego projektu jest dla mnie bardzo ważne, gdyż jest to część pracy dyplomowej. I tu pytanie do was :) Jak się za to zabrać? Czy użyć do tworzenia tej tekstury jakiegoś specjalnego programu a nie photoshopa? Może dołożyć ramu, tylko że tak na logikę 16gb też nie starczy? A może w Maksie jest jakiś magiczny sposób na rozwiązanie tego problemu? Z góry dzięki za odpowiedź
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności