No tak... dopiero teraz zauważyłam, że przy wyłączeniu "edit working pivot" przeskakiwało automatycznie na "use working pivot" - dlatego nie mogłam włączyć funkcji "affect pivot only". Odkliknęłam oba i już działa :) Ale płytki udało mi się dopasować fugami dzięki opcji "align" i Twojej pomocy.
Standardowo już DZIĘKUJĘ! :)
Widzisz... jednak lekcje by się przydały, więc chętnie będę korzystała ze wszystkich wskazówek :)
P.S.
Jak wyłączyć siatkę z okna "orthographic" ?
No to ostatnie pytanie... nie w temacie posta.
Jak ruszyć pivot ?
Opcja "Edit Working Pivot" załączona... a on ani drgnie. Próbuję go zwyczajnie przesunąć, lecz jedyne co robi przy każdym moim kliknięciu... to wypuszcza ramiona/linie do punktu na który go kieruję i nic więcej :( Chciałam ustawić w jednej linii płytki na ścianie z tymi z podłogi. Może jest inny sposób, by fugi zgrały się dokładnie ?
Dodam jeszcze, na czym polega różnica... normalnie w zależności od wyboru osi na pivocie podświetla się kwadracik przynależny do danej osi... u mnie wszystkie są podświetlone cały czas :/
Mam nadzieję - opisałam to zrozumiale :)
Nie ma tematu :) To wina skali tekstury... wystarczyło odfajkować "Real-World Map Size" i słoje są. Wcześniej tekstura została zminimalizowana do minimum i powtórzona po stokroć... co dało efekt opisany powyżej :)
Nie wiem czy jest sens, by ten post tu wisiał... yhym... czy mogę prosić Moderatora o jego usunięcie ?
W czasie rzeczywistym, czyli nie widzę materiału na elemencie przed renderingiem ? Borykam się właśnie z podobnym problemem :/ Stworzyłam materiał "drewno orzech" przy użyciu Vray Mtl iii... tekstura jest widoczna w okienku bitmapa i na "kulce" ale meble już jej nie mają (wygląda to raczej jak korek - może chodzi o skalę usłojenia?) Czy to się zmieni po renderigu ? A może jest inny sposób by mieć podgląd już teraz ?
Tego ostatniego nie udało mi się zmienić, ponieważ do wyboru był owy Vray RT lub NVIDIA iray tak więc w tym okienku pozostał "Default Scanline Renderer" ale działa :) i materiały są i "kulka" z zewnętrznej biblioteki też :)
DZIĘKUJĘ!
W razie dalszych problemów... będę męczyła swoją osobą :)
Kuro... być może źle się wyraziłam i nie jest to standardowa biblioteka, ale ta domyślna o której piszesz. Nic nie ładowałam, nic nie ustawiałam - jestem żółtodziobem w tej kwestii. Możesz mi napisać, co mam ustawić w zakładce Common ?
Kuro... potężny to ja mam problem ;) co do pomyłki... i tak jestem chłopczycą, więc luuuuz :)
Chyba za wcześnie pochwaliłam :(
No i znów problemy... dlaczego nie mam standardowych materiałów Vray ? A dostępny jest on tylko w zakładce Maps ?
Z załadowaniem zewnętrznej biblioteki też mam problem. Materiał Ceramic Glossy, który próbowałam załadować nie ma on podglądu (jest kolorowe tło, ale brak kulki)...
Co robię źle?
Dziękuję! Dziękuję! Dziękuję!
Śmiga :)
Korzystając z okazji... Dynamico, czy udzielasz lekcji/porad z wyżej wymienionych programów ? Pytam ponieważ również mieszkam w Katowicach.
Pozdrawiam!
Witam!
Na wstępie przepraszam jeśli podobny wątek już był (ja takiego nie znalazłam) lub jeśli zamieszczam post w nieodpowiednim miejscu (proszę o jego przeniesienie).
Po krótce... kilka dni temu postanowiłam spróbować "przesiąść" się z Archicada + Artlantisa na rzecz 3DS maxa + Vray'a.
Coś tam już potrafię wymodelować w 3DS Maxie... ale problem pojawia się przy użyciu materiałów.
Mój 3DS ma już plugin Mentalray'a, lecz ja chciałam ten drugi (Vray). Pobrałam wersję demo i KOMPLETNIE nie potrafię zainstalować jej dobrze i w odpowiednim miejscu, by program działał a 3DS widział materiały Vray. Korzystam z edukacyjnej wersji 3DS 2014. Czy w związku z tym potrzebuję konkretną wersję Vray ? (w Archicadzie nie było to koniecznie, więc pytam). Jeśli już na taką wersję przy Waszej życzliwości uda mi się trafić i pobrać... jak ją zainstalować (krok po kroku) by działała ? Proszę was uprzejmie... POMÓŻCIE MI :(