Skocz do zawartości

Freez

Members
  • Liczba zawartości

    16
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Sejny

Freez's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam. Stworzyłem model do którego dodałem teksturki (diffuse, specular i AO). W viewporcie model wygląda tak jak powinien, po wyrenderowaniu bez oświetlenia również. Jednak gdy do sceny dodam skylight i renderuję scenę przy pomocy domyślnego Scanline to znikają mi tekstury... Dołączam fotki żeby lepiej zobrazować sprawę. http://imgur.com/a/Qw35h Bardzo się uparłem na skylight ponieważ podoba mi rozchodzenie cienia przy tym oświetleniu oraz ten lekki cień pod modelem. Być może jesteście w stanie mi pomóc i naprawić te znikające mapy, lub chociaż doradzić jakiś inny sposób zrobienia ładnego renderu. Pozdrawiam :)
  2. Myślę, że też dosyć znaczącą rzeczą w tym przemyśle jest pewność co do jakości zakupionego produktu. Turbosquid ma swój certyfikat "CheckMate" dzięki któremu konsument ma w 100% pewność że produkt jest pozbawiony wad. Więcej o tym tutaj: http://www.turbosquid.com/CheckMate
  3. Zamknąłem lufę tuż przy wylocie bo planowałem dać tam zwykłą czarną teksturę tworzącą wrażenie "głębi". Mapowanie mam nieco ogarnięte, bo już się tym bawiłem z tym że po prostu nie wiem jak dopasować "otoczenie", czyli światła, tło i tak dalej. Tak aby chociażby prezentował się jak te tutaj: Niekoniecznie z kulami ;)
  4. Rozumiem że każesz mi bardziej się przyłożyć do tego co stworzyłem czy raczej abym tworzył dalej? :D
  5. Witam. Udało mi się ukończyć mój pierwszy model tworzony od zera z wykorzystaniem concept artu oraz przy pomocy podstawowych technik modelingu. Generalnie, podłubałem, podłubałem i wyszło. Chciałbym teraz nieco urozmaicić mój projekt tylko że tutoriale które przerobiłem nigdy nie ukazują co następuje po stworzeniu modelu. Chcę dodać do tego nieco realistyki poprzez jakieś tekstury, światło i scenerię jednak nie wiem od czego tu zacząć. Spróbowałem nałożyć dwie tekstury z bazy mental raya, jednakże wyglądają one... średnio. Czy ktoś byłby w stanie mi doradzić co należy zrobić aby przedstawić dany model przykładowo w jakimś portfolio? Pozdrawiam. [ATTACH=CONFIG]99550[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]99551[/ATTACH]
  6. @up - no jak skoro mówię cały czas że pracuję w opcji "consistent colors" (czyli tej jednolitej) bo akurat w tym moim projekcie cienie mi przeszkadzają :D Kropek tych nie mam gdy wyłączę przeźroczystość obiektu jednak się pojawiają gdy włączam przeźroczystość. Generalnie mam sytuację z obrazka trzeciego (przez to nie widzę dokładnie blueprinta będącego z tyłu).
  7. O udało mi się pozbyć czarnych kropek z zwykłej perspektywy (bez przeźroczystości). Kliknąłem prawym na "Consistent Colors" i na rozwiniętej liście wyłączyłem opcję "ambient occlusion". Jednak "szum" przy włączonej przeźroczystości nadal pozostaje :(
  8. Witam, mam pewien problem z moim Maxem w wersji design z 2013 roku. Otóż gdy uaktywniam w nim widok "Consistent Colors" na moim obiekcie pojawiają się czarne kropki. Potrzebny mi jest również tryb "See-Through" jednak gdy go odpalam dzieje się jeszcze gorzej gdyż robi się szum przez który nie widać obiektów z tyłu. Ciekawe jest to że ten szum pojawia się tylko wtedy gdy poruszam jakimś wektorem, kamerą lub czymkolwiek innym. W załącznikach zarzucam screenshoty. Pierwszy pokazuje model bez see-through. Drugi jak powinien wyglądać model z see-through a trzeci jak wygląda.
  9. Siema, mam pewien problem, bo chciałbym obecnie pójść w kierunku animacji. O ile animowanie poklatkowe w 3ds maxie nie jest mi obce to o tyle animacja motion capture jest mi nieznana. Jak wiadomo motion capture nie nauczę się w domu, bo do tego trzeba mieć studio. Czy wie ktoś z was czy w Polsce są prowadzone jakieś kursy/uczelnie na których jest możliwość zaznajomienia się z motion capture? Najbardziej zależy mi na zajęciach praktycznych w stylu "przejdę się do studia i zobaczę jak to wygląda". Pozdro
  10. Freez

    Nauka grafiki 3D.

    Tak, jestem pewien tego w 100%. Nie widzę siebie jakoś w zawodzie kowala lub doktora. Grafika 3D i gry to moje hobby i postanowiłem obydwa połączyć. Na forum wbiłem po to aby właśnie dowiedzieć się nieco więcej o tym zawodzie, na co uwagę zwraca pracodawca itd. Myślę, że już wiem w miarę wystarczająco co będę robił przez najbliższe lata. Tylko jeszcze ostatnie pytanko. Na stronach pracodawców w wymaganiach napisane jest, że potrzebna jest umiejętność obsługi zBrush. Widziałem tylko ten program w akcji i wnioskuję, że działa on na zasadzie "modelowania w glinie". Tylko w jaki sposób współpracuje on z 3ds'em? W 3DSie robi się np. postać w lowpoly, a potem poprawia się detale w zBrush czy jak? @indian - teraz tak planuję by ukierunkować się na character artist (ale kto wie, może to się zmienić)
  11. Freez

    Nauka grafiki 3D.

    Uuu... Straszne wymagania mają w CDP. Chyba nie ma sensu zbyt szybko tam uderzać. Myślę, że na początku zacznę od Techlandu. Tam nie oczekują doświadczenia i na pewno łatwiej będzie do nich wstąpić. Oczywiście to dopiero za kilka lat, ale nadal została kwestia studiów. Czy warto na nie w ogóle się wybierać i czy pomogą mi w jakiś sposób bardziej poznać środowisko 3d. No i oczywiście czy pracodawca zwróci na to jakąkolwiek uwagę. Głównie zależy mi na tych studiach gdyż wszyscy w mojej rodzinie mają pokończone szkoły wyższe i była by afera jakbym jako jedyny miał wykształcenie średnie. Czy w waszym przypadku kończyliście jakieś uczelnie?
  12. Freez

    Nauka grafiki 3D.

    @beny - dobry z ciebie motywator :D ale masz rację, wolę już więcej się uczyć i pracować w tej branży która jest moim hobby niż robić technikum i klepać gwoździe do końca życia :P @uncle - mówisz tutaj chyba o programowaniu gier, a nie o tworzeniu świata gry. Dobra, poczytałem głębiej i poszukałem nieco na temat tego wszystkiego. Już mniej więcej wiem na jaki sposób to działa. Tylko ciągle mnie trapi kwestia robienia studiów. Na stronie CDP napisane jest, że "Have shipped at least one AAA title as a Senior Character Artist". Taki tytuł zdobywa się na uczelniach czy gdzieś indziej? Aha, angielski to wiadomo podstawa tego świata. Oczywiście rozszerzenie na maturze obowiązkowo :)
  13. Freez

    Nauka grafiki 3D.

    Jest może ktoś kto pracuje w tworzeniu gier i mógł by mi opisać jaką drogą doszedł do tego?
  14. Freez

    Nauka grafiki 3D.

    Dobra czyli biblię w między czasie będę przerabiał. A są może jakieś godne polecenia studia w kierunku gamedev? Najlepiej to województwo Podlaskie, Warmińsko-Mazurskie lub Mazowieckie, ale może też być dalej. Czy lepiej siedzieć w domu i uczyć się samemu. Mógł byś jeszcze powiedzieć dlaczego warto też nauczyć się obsługi photoshopa? Aha i jeszcze jak mogę doszkolić się z enginem załóżmy UDK? Nigdy nie interesowałem się silnikami gier więc nie mam w ogóle zielonego pojęcia o tym.
  15. Witam. Nie wiedziałem gdzie się za bardzo zwrócić, bo raczej w urzędzie pracy tego bym się nie dowiedział. Więc tak. Jestem obecnie w LO na profilu ścisłym. Interesuje się bardzo grafiką 3D i póki co w 3ds Max'ie znam podstawy. Przerobiłem do tej pory książkę Joanny Pasek "Ćwiczenia praktyczne" z 2010 roku. W dalszej przyszłości planuję spróbować swoich sił w szeregach CD Projekt. Wymagania tej firmy są wysokie, jednak tworzenie gier to coś gdzie siebie widzę. Obecnie stanowiska są różne i na pewno się zmienią z biegiem czasu. W jaki sposób polecilibyście mi się podszkolić z zakresu grafiki komputerowej, aby ułatwić sobie drogę do CDP. Najchętniej wybrał bym się na studia, lecz wiadomo że tak naprawdę guzik mi to da. Oprócz tego chętnie przyjmę propozycje kursów i książek które pomogą mi poznać lepiej 3ds Max. Digital-Tutors odpada, bo płaci się na tej stronie abonament, a czasu nie mam dużo ze względu na szkołę, więc była by to strata pieniędzy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności