marta126
Members-
Liczba zawartości
14 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
marta126's Achievements
Newbie (1/14)
2
Reputacja
-
TEN to edukacyjna kampania prowadzona przez międzynarodowy stock zdjęciowy Fotolia, która przez dziesięć kolejnych miesięcy prezentuje prace dziesięciu cyfrowych artystów z całego świata. Drugi rok z rzędu, w ramach kampanii TEN, bank zdjęć Fotolia podzielił się pracami artystów cyfrowych i grafików ze społecznością na całym świecie. Dzięki możliwości pobrania plików źródłowych, wszyscy zainteresowani grafiką, mogli poznać technikę pracy i dowiedzieć się jak każdy z projektów został stworzony. Prace drugiego sezonu TEN by Fotolia zostały pobrane ponad 350 tys. razy na całym świecie, co daje dwukrotnie lepszy wynik w porównaniu do sezonu pierwszego! Konkurs Bank zdjęć Fotolia zaprasza artystów cyfrowych – zarówno profesjonalistów, jak i amatorów – do podjęcia wyzwania i zmierzenia się z jednym lub kilkoma z tematów twórczych drugiego sezonu TEN by Fotolia. Do wygrania są nagrody o wartości blisko 400 000 PLN, w tym m.in. międzynarodowa kampania promocyjna sygnowana marką Fotolia. Uczestnicy muszą w czasie od 10 stycznia do 10 lutego zarejestrować się przez Facebooka: http://contest.tenbyfotolia.com i zamieścić na profilu kampanii swoją pracę zainspirowaną jednym lub kilkoma tematami z kategorii konkursowych. To dziesięć tematów zainspirowanych oryginalnymi pracami TEN: · Engineering Dreams · Myth In Motion · Pump Up The Color · You Can't Stop The Music! · Animal Instinct · Through Time · Unknown Destination · Mixed Messages · Love At First Sight · Game On Co ważne, w projekcie trzeba wykorzystać minimum 3 zdjęcia z banku zdjęć Fotolia, które były wcześniej użyte przez artystów drugiego sezonu. Pierwszy konkurs inspirowany kolekcją TEN by Fotolia wygrał Sebastian Powszuk, 24-letni grafik z Polski, wygrywając m.in. międzynarodową kampanię reklamową. Jego praca, której przewodnim tematem jest „Podróż”, została wybrana jako najlepsza z pośród 1260 grafik nadesłanych z całego świata. – Zwycięstwo utwierdziło mnie w przekonaniu, że obrałem właściwą drogę i grafika jest tym co chcę robić w życiu. Dzięki wygranej znacząco wzrosło zainteresowanie moją osobą i nawiązałem wiele interesujących znajomości wśród ludzi z branży i nie tylko. Przełożyło się to oczywiście na ilość zleceń i ciekawych projektów przy których mogę pracować. Mogłem zaprezentować swoją twórczość i przemyślenia szerokiemu odbiorcy, co bardzo pozytywnie wpłynęło na moją rozpoznawalność. Zrobiłem ogromny krok na przód. Konkurs o takiej skali to doskonała platforma pozwalająca rozwinąć skrzydła. Już sam proces tworzenia pracy może być bardzo edukujący. To doskonała okazja aby zobaczyć – od środka – jak pracują najlepsi, wyciągnąć wnioski i zastosować zdobytą wiedzę we własnej twórczości. Korzyści z tego wynikające są bezcenne. Trudno o lepszą zachętę gdy dołożymy do tego możliwość zwycięstwa (na które każdy ma szanse, jestem na to doskonałym przykładem), wypromowania siebie, zdobycie tony doświadczenia i zgarnięcia fantastycznych nagród – mówi Sebastian Powszuk, zwycięzca pierwszego konkursu Ten by Fotolia. W pierwszej edycji konkursu ponad 1200 artystów zgłosiło swoje prace, które polubiło ponad 40 tys. osób, a ponad 250 tys. o nich rozmawiało. Druga runda zapowiada się na jeszcze większą, ponieważ kampania TEN by Fotolia z dnia na dzień zyskuje coraz większą popularność. Światowe uznanie Internauci z całego świata będą decydować o wyborze zwycięzców wybierając dziesięciu z nich – po jednym w każdym temacie – którzy następnie zostaną ocenieni przez jury składające się z artystów drugiego sezonu TEN, ekspertów banku zdjęć Fotolia oraz partnera produkcji, Gang Corporate. Tu pod uwagę będzie brany talent, kreatywność i technika. Zdobywca głównej nagrody otrzyma międzynarodową kampanię promocyjną i publikację pracy w prestiżowych czasopismach branżowych, a co za tym idzie, szansę na uzyskanie międzynarodowego uznania. W ramach nagrody zwycięzca otrzyma również: Nagroda Główna: · 1 tablet Wacom Intuos Pro M Special Edition · 1 zestaw domowego studio foto z lampami Westcott · 1 reflektor Westcott 30" 5-in-1 · 1 x szablon Template Monster (pojedyncza licencja) + dedykowane usługi o wartości ponad 1 500 PLN · 1 roczny abonament Adobe Creative Cloud · 1 kaseton świetlny LED Exaprint · 1 Abonament Fotolia (100 pobrań miesięcznie przez 1 rok) · Zestaw wszystkich prac TEN z sezonu 1 i 2 Każdy ze zwycięzców w pozostałych dziewięciu kategoriach otrzyma: 1 tablet Wacom Intuos Pro M 1 reflektor Westcott 1 x szablon Template Monster (pojedyncza licencja) · 1 x 3-miesięczny abonament Adobe Creative Cloud · 1 wydruk na płótnie Exaprint 100x100 cm · 250 ulotek gecko Exaprint 10x15 cm · 1 x 3-miesięczny abonament Fotolia (25 pobrań miesięcznie przez 3 miesiące) · Zestaw wszystkich prac TEN z sezonu 1 i 2 Wyniki konkursu drugiego sezonu TEN by Fotolia zostaną ogłoszone na stronie wydarzenia na Facebooku w dniu 19 lutego 2014 roku.
-
Düne and Sosoa to para francuskich artystów, którzy stworzyli dodatkowy i wyjątkowy projekt na zakończenie drugiego sezonu Ten by Fotolia. Ich praca „Unfinished Sympathy” będzie dostępna za darmo w formacie pliku .PSD 10 grudnia na www.tenbyfotolia.com Drugi sezon TEN by Fotolia, który rozpoczął się w styczniu i zanotował rekordowe ilości pobrań (ponad 282 000 pobranych plików TEN), zbliża się ku końcowi. Po wirtualnej wycieczce dookoła świata finalnym przystankiem tegorocznej edycji projektu będzie Francja. Jako ostatnich, Fotolia prezentuje wyjątkową artystyczną parę: Yoann Madec i Solène Renaudin, lepiej znanych pod swoimi pseudonimami, Düne i Sosoa. Dla TEN Düne i Sosoa stworzyli osobistą odę do życia Jako dumni uczestnicy drugiego sezonu TEN, Düne i Sosoa zaczerpnęli inspirację z bliskiego ich sercu wydarzenia: narodzin ich dziecka. – Oczywiście nie chcieliśmy stworzyć ewidentnie projektu o nas, ale raczej o powodzi emocji, które pojawiają się u rodziców: strachu, ekscytacji, miłości… – wyjaśnia Düne. Silne i sprzeczne uczucia są reprezentowane w ich pracy "Unfinished Sympathy", dla której inspiracją był również ich ulubiony artysta muzyczny, Massive Attack. Muzyka pomogła im przedstawić te dwie przeciwstawne siły, które przyciągają się do siebie i ostatecznie zbiegają w jeden centralny element, serce. – Siły te przedstawiają najbardziej pierwotne emocje, jakich doświadczyliśmy w czasie ciąży. Lewa ręka, "Unfinished" reprezentuje materialną stronę rzeczy, którą każdy z nas ma w sobie. To atrakcyjne dla nas posiadanie, bogactwo, popularność, nieustannie napędza uczucie bycia niekompletnym. Podczas gdy prawa ręka, "Sympathy" oznacza pewną duchową sferę, która woli otrzymywać niż brać – mówi Sosoa. Aby otrzymać tak szczegółowy efekt, para artystów musiała zmieniać swój sposób pracy. Zazwyczaj mieszają oni tradycyjne narzędzia z nowoczesnymi, takie jak Adobe Illustrator, Photoshop, InDesign, a nawet Corel Painter. Jednak dla kolekcji TEN by Fotolia, Düne i Sosoa pracowali niemal wyłącznie w programie Illustrator i korzystali ze zdjęć serwisu Fotolia. Równość płci i francuska nuta Ona jest nowoczesna, spontaniczna i zafascynowana nowymi technikami cyfrowymi. On natomiast jest perfekcjonistą, który bazuje na bardziej tradycyjnych technikach sztuki. Razem tworzą unikalny, silny duet uzupełniających się przeciwieństw. – Fakt, że projekt tworzyliśmy razem, jest z pewnością atutem. Kiedy rozpoczynaliśmy nad nim pracę, nie zawsze nasze wizje były zgodne, ale w efekcie osiągnęliśmy idealny, najciekawszy i najbardziej kreatywny kompromis – mówi Sosoa. – Mogliśmy sobie pozwolić na konstruktywną krytykę, oraz na obiektywne spojrzenie na to, co staraliśmy się przekazać – dodaje jej partner. Poznali się w Akademii Sztuk Pięknych w Pivaut (École Supérieure Pivaut d' Arts Appliqués de Nantes). Po okresie pracy na własny rachunek, w 2006 roku w końcu założyli studio Gang Corporate Collective i markę "Ça c'est Gang !", która jednocześnie stała się ich mottem. Grupa aktualnie liczy 9 artystów, z których każdy jest ekspertem i specjalizuje się w innej dziedzinie. To połączenie talentów pozwoliło im na wyrażanie całego spektrum komunikacyjnego (wideo, fotografia, projektowanie dźwięku, tworzenie i projektowanie stron internetowych, motion design, street art, itd.) oraz – dzięki francuskiej nucie – konkurowanie z najbardziej uznanymi, międzynarodowymi agencjami. – Jeśli chodzi o obraz, nasza francuska kultura jest wysoko ceniona, tak jak przed laty malarstwo, tak obecnie animacja i kreskówki – mówi Düne. Być może właśnie dlatego grupa zdobyła serca prestiżowych klientów, takich jak: Le Studio SFR, SNCF, Adobe, Wacom, Dior, Lacoste czy MTV. Powstały również dwa filmy, z napisami w 12 językach, prezentujące otoczenie artystów oraz ich techniki pracy. Jeden z nich obrazujący codzienność Düne i Sosoa będzie dostępny przed inauguracją na dedykowanej stronie TEN na Facebook. Drugie wideo na temat techniki pracy artystów będzie dostępne w dzień inauguracji pracy, 10 grudnia na kanale YouTube kolekcji TEN oraz na stronie kolekcji TEN. Plik .PSD z pracą Düne i Sosoa będzie dostępny za darmo na stronie http://tenbyfotolia.com przez 24 godziny od momentu publikacji, 10 grudnia 2013 roku o godz. 10:00. Portfolio Düne: www.dune-dzn.com Portfolio Sosoa: www.ledesigndesolene.com Strona internetowa "Ça c'est Gang !": www.cacestgang.com Strona internetowa "Gang Corporate Collective”: www.gang-corporate.com
-
Düne and Sosoa to para francuskich artystów, którzy stworzyli dodatkowy i wyjątkowy projekt na zakończenie drugiego sezonu Ten by Fotolia. Ich praca „Unfinished Sympathy” będzie dostępna za darmo w formacie pliku .PSD 10 grudnia na www.tenbyfotolia.com Drugi sezon TEN by Fotolia, który rozpoczął się w styczniu i zanotował rekordowe ilości pobrań (ponad 282 000 pobranych plików TEN), zbliża się ku końcowi. Po wirtualnej wycieczce dookoła świata finalnym przystankiem tegorocznej edycji projektu będzie Francja. Jako ostatnich, Fotolia prezentuje wyjątkową artystyczną parę: Yoann Madec i Solène Renaudin, lepiej znanych pod swoimi pseudonimami, Düne i Sosoa. Dla TEN Düne i Sosoa stworzyli osobistą odę do życia Jako dumni uczestnicy drugiego sezonu TEN, Düne i Sosoa zaczerpnęli inspirację z bliskiego ich sercu wydarzenia: narodzin ich dziecka. – Oczywiście nie chcieliśmy stworzyć ewidentnie projektu o nas, ale raczej o powodzi emocji, które pojawiają się u rodziców: strachu, ekscytacji, miłości… – wyjaśnia Düne. Silne i sprzeczne uczucia są reprezentowane w ich pracy "Unfinished Sympathy", dla której inspiracją był również ich ulubiony artysta muzyczny, Massive Attack. Muzyka pomogła im przedstawić te dwie przeciwstawne siły, które przyciągają się do siebie i ostatecznie zbiegają w jeden centralny element, serce. – Siły te przedstawiają najbardziej pierwotne emocje, jakich doświadczyliśmy w czasie ciąży. Lewa ręka, "Unfinished" reprezentuje materialną stronę rzeczy, którą każdy z nas ma w sobie. To atrakcyjne dla nas posiadanie, bogactwo, popularność, nieustannie napędza uczucie bycia niekompletnym. Podczas gdy prawa ręka, "Sympathy" oznacza pewną duchową sferę, która woli otrzymywać niż brać – mówi Sosoa. Aby otrzymać tak szczegółowy efekt, para artystów musiała zmieniać swój sposób pracy. Zazwyczaj mieszają oni tradycyjne narzędzia z nowoczesnymi, takie jak Adobe Illustrator, Photoshop, InDesign, a nawet Corel Painter. Jednak dla kolekcji TEN by Fotolia, Düne i Sosoa pracowali niemal wyłącznie w programie Illustrator i korzystali ze zdjęć serwisu Fotolia. Równość płci i francuska nuta Ona jest nowoczesna, spontaniczna i zafascynowana nowymi technikami cyfrowymi. On natomiast jest perfekcjonistą, który bazuje na bardziej tradycyjnych technikach sztuki. Razem tworzą unikalny, silny duet uzupełniających się przeciwieństw. – Fakt, że projekt tworzyliśmy razem, jest z pewnością atutem. Kiedy rozpoczynaliśmy nad nim pracę, nie zawsze nasze wizje były zgodne, ale w efekcie osiągnęliśmy idealny, najciekawszy i najbardziej kreatywny kompromis – mówi Sosoa. – Mogliśmy sobie pozwolić na konstruktywną krytykę, oraz na obiektywne spojrzenie na to, co staraliśmy się przekazać – dodaje jej partner. Poznali się w Akademii Sztuk Pięknych w Pivaut (École Supérieure Pivaut d' Arts Appliqués de Nantes). Po okresie pracy na własny rachunek, w 2006 roku w końcu założyli studio Gang Corporate Collective i markę "Ça c'est Gang !", która jednocześnie stała się ich mottem. Grupa aktualnie liczy 9 artystów, z których każdy jest ekspertem i specjalizuje się w innej dziedzinie. To połączenie talentów pozwoliło im na wyrażanie całego spektrum komunikacyjnego (wideo, fotografia, projektowanie dźwięku, tworzenie i projektowanie stron internetowych, motion design, street art, itd.) oraz – dzięki francuskiej nucie – konkurowanie z najbardziej uznanymi, międzynarodowymi agencjami. – Jeśli chodzi o obraz, nasza francuska kultura jest wysoko ceniona, tak jak przed laty malarstwo, tak obecnie animacja i kreskówki – mówi Düne. Być może właśnie dlatego grupa zdobyła serca prestiżowych klientów, takich jak: Le Studio SFR, SNCF, Adobe, Wacom, Dior, Lacoste czy MTV. Powstały również dwa filmy, z napisami w 12 językach, prezentujące otoczenie artystów oraz ich techniki pracy. Jeden z nich obrazujący codzienność Düne i Sosoa będzie dostępny przed inauguracją na dedykowanej stronie TEN na Facebook. Drugie wideo na temat techniki pracy artystów będzie dostępne w dzień inauguracji pracy, 10 grudnia na kanale YouTube kolekcji TEN oraz na stronie kolekcji TEN. Plik .PSD z pracą Düne i Sosoa będzie dostępny za darmo na stronie http://tenbyfotolia.com przez 24 godziny od momentu publikacji, 10 grudnia 2013 roku o godz. 10:00. Portfolio Düne: www.dune-dzn.com Portfolio Sosoa: www.ledesigndesolene.com Strona internetowa "Ça c'est Gang !": www.cacestgang.com Strona internetowa "Gang Corporate Collective”: www.gang-corporate.com
-
Fotolia prezentuje dziesiątego artystę drugiego sezonu TEN by Fotolia. Do projektu – jako pierwszy Polak – został zaproszony Piotr Jaworowski aka Hejz z warszawskiej agencji Ars Thanea i to on swoją pracą zamyka tegoroczną edycję TEN. Jego projekt pt.: „Game ON” będzie dostępny za darmo przez 24 godziny w formacie .PSD 8 listopada na www.tenbyfotolia.com Światowej klasy artysta – Photoshop jest dla mnie tym, czym kredki i papier są dla rysownika: zasadniczym narzędziem do przeniesienia moich emocji i kreatywności – mówi Piotr Jaworowski. Artysta jest samoukiem, któremu wyjątkowe opanowanie możliwości Photoshopa, przyniosło kontrakty dla wielu znanych firm, m.in.: Nike, Nokia czy Oakley. Na pytanie jak określiłby siebie odpowiada: – Uparty perfekcjonista. To jedna z tych cech, która napędzała mnie przez lata. Nigdy się nie poddałem i zawsze staram się dać z siebie wszystko oraz podnosić jakość. Gdy coś zaczynam, to musi zostać wykończone bez zarzutu, z dbałością o najdrobniejsze szczegóły. Ponadto jego prace są regularnie prezentowane w takich magazynach jak Computer Arts, Magazyn IDN czy Advanced Creation. – Od dziecka zazdrościłem znajomym, którzy potrafili rysować. Sam również mozolnie próbowałem, ale okazało się, że nie mam takiego daru. W wieku 16 lat poznałem pierwszy program graficzny Paint Shop Pro 6, a następnie Photoshop 7 i w końcu mogłem przenieść moje zainteresowania w sferę cyfrową. Im więcej projektowałem i lepiej mi to wychodziło, tym bardziej wciągał mnie ten świat i tak już zostało – mówi o sobie artysta. Na co dzień Piotr jest współwłaścicielem warszawskiego studia Ars Thanea, które zostało założone w 2007 roku i obecnie składa się z 40 utalentowanych pracowników z całego świata: Londynu, Nowego Yorku, Sydney, Amsterdamu czy Frankfurtu. – Najlepsze projekty powstają kiedy pracuje cały zespół. To stymulujące i najbardziej produktywne – dodaje Piotr. Jaworowski tworzy iluzję ruchu Zgodnie ze swoją chęcią dzielenia się i wymiany, jako temat pracy dla kolekcji TEN artysta wybrał swój ulubiony sport – koszykówkę. – Zdecydowałem się na motyw sportowy, ponieważ według mnie był on idealnym rozwiązaniem dla kolekcji TEN. Zawsze byłem wielkim fanem koszykówki, bardzo często gram z przyjaciółmi w NBA 2K13, co daje mi masę frajdy i zabawy. Ponadto, w reklamie funkcjonuje wiele obrazów związanych ze sportem, pomyślałem więc, że to dobry pomysł. Chciałem pracować na uniwersalnym temacie, który przyda się miłośnikom projektowania graficznego – dodaje Piotr. Aby stworzyć iluzję ruchu w swoich pracach, artysta połączył różne techniki, pokazując mistrzowski poziom opanowania Photoshopa: digital painting, 3D, fotomontaż i ponad 20 obrazów z bazy banku zdjęć Fotolia. – Od lat słyszę pytanie jak stworzyć efekt świetlistych linii. Dlatego zdecydowałem się na projekt, gdzie światło jest źródłem energii i nadaje całości wrażenia ruchu – mówi o swojej pracy Piotr. Jaworowski gra ze światłem, cieniem i niezwykłymi kolorami, które doskonale oddają zwinność, szybkość i siłę na scenie, nadając całości surrealistycznego tonu. Boisko do koszykówki na pracy Piotra wygląda jakby pochodziło ze snu. Skaczący zawodnik w akcji ma w sobie coś z supermena… – W „Game On” opowiadam prostą historię, ale to z tych prostych rzeczy w życiu powstają kreacje najbardziej skomplikowane i o największym ładunku emocjonalnym – konkluduje artysta. Ponadto, od kilku dni jest głośno o nowej części, bijącej rekordy popularności na całym świecie, gry komputerowej Assassin’s Creed 4: Black Flag. Visuale promujące grę zostały stworzone przez agencję Piotra – Ars Thanea. Te niesamowite grafiki można obejrzeć tutaj: http://www.behance.net/gallery/Assassins-Creed-IV-Black-Flag/11762685 Powstały również dwa filmy, z napisami w 12 językach, prezentujące otoczenie artysty oraz jego techniki pracy. Jeden z nich obrazujący codzienność Piotra Jaworowskiego będzie dostępny przed inauguracją na dedykowanej stronie TEN na Facebook. Drugie wideo na temat techniki pracy artysty będzie dostępne w dzień inauguracji pracy, 8 listopada na kanale YouTube kolekcji TEN oraz na stronie kolekcji TEN. Plik .PSD z pracą Piotra Jaworowskiego będzie dostępny za darmo na stronie http://tenbyfotolia.com przez 24 godziny od momentu publikacji, 8 listopada 2013 roku o godz. 10.00. Link do strony internetowej artysty: http://hejz.com/
-
Drugi sezon kolekcji TEN by Fotolia, który gromadzi prestiżowych artystów cyfrowych z całego świata zbliża się powoli do końca. W sumie obrazy z kolekcji od początku trwania akcji pobrano już ponad 300 tys. razy! Październikowym artystą TEN by Fotolia jest pochodzący z Włoch, Alberto Seveso. Jego praca pt.: „Portrait of a perfect stranger” będzie dostępna za darmo przez 24 godziny w formacie .PSD 10 października na www.tenbyfotolia.com Kiedy zjednoczenie tworzy rozproszenie Sardyński projektant Alberto Seveso jest artystą samoukiem. Po studiach i eksperymentowaniu ze sztuką kulinarną w szkole gotowania, w latach ’90 zaczął dryfować w kierunku sztuki i rozwijać swoje umiejętności artystyczne. Połączył dwie pasje: sztukę cyfrową i fotografię, jednocząc prawdziwy i cyfrowy świat, co przyniosło mu sławę i uznanie wśród rówieśników. Od tamtego czasu artysta stworzył sobie bardzo osobisty graficzny świat obracający się wokół ludzkiego ciała. Alberto wykorzystuje i sugeruje zmysłowość kształtów przez pocięte zdjęcia twarzy i ciał, skomponowane z wzorami wektorowymi. Ten dekonstrukcyjny rendering przyczynił się do pojawienia się pełnego graficznego trendu opartego na „rozproszeniu” – trendu, którego Alberto jest liderem. Urzekający portret Podczas pracy dla kolekcji TEN by Fotolia Alberto Seveso pozostał wierny swojej sztuce i stylowi. Włoski artysta najpierw wybrał portret popiersia pięknej kobiety z kolekcji banku zdjęć Fotolia aby podkreślić głębię i tekstury akwareli w celu zachowania naturalnego odcienia, które następnie połączył z wektorowymi kształtami. Alberto łączy różnorodne techniki, które dają tej pracy płynność, zmysłowość i pewną melancholię. Oglądający czuje się oczarowany, nie mogąc oderwać wzroku od tej perfekcyjnie nieznajomej oraz mozaiki elementów i kolorów tworzących ją. Przez dekonstrukcję do rekonstrukcji Aby osiągnąć ten efekt, włoski artysta nie pozostawia niczego przypadkowi. – Technika nie jest najważniejsza. Kluczem jest właściwe umieszczenie elementów kiedy komponujesz obraz i skupienie się szczególnie na oczach i okolicach ust, które są kołyskami uczuć – mówi Alberto. Tekstury, krzywe, kształty, światło, itp. Wszystko jest harmonijnie przemyślane i kończy się w naturalny sposób. – Gdy wszystkie fragmenty mojej pracy są już wkomponowane, skupiam się na świetle i cieniu. Nie podoba mi się nasycenie kolorów, więc staram się zachować czyste odcienie. Jeśli chodzi o włosy skorzystałem z mojej osobistej techniki: wykorzystałem kształty szkieletowe i ich zmodyfikowany efekt, aby pokazać naturalny ruch – dodaje Alberto. Praca Alberto Seveso jest fascynującą i inspirującą całością, która jest otwarta na interpretację obserwującego. – Każdy powinien mieć swobodę, aby zobaczyć to, co chce widzieć w tym co robię, tak jak wtedy, gdy szukasz kształtów chmur – konkluduje artysta. Powstały również dwa filmy, z napisami w 12 językach, prezentujące otoczenie artysty oraz jego techniki pracy. Jeden z nich obrazujący codzienność Alberta Seveso będzie dostępny przed inauguracją na dedykowanej stronie TEN na Facebook. Drugie wideo na temat techniki pracy artysty będzie dostępne w dzień inauguracji pracy, 10 października na kanale YouTube kolekcji TEN oraz na stronie kolekcji TEN. Plik .PSD z pracą Alberta Seveso będzie dostępny za darmo na stronie http://tenbyfotolia.com przez 24 godziny od momentu publikacji, 10 października 2013 roku o godz. 10.00. Link do strony internetowej artysty: http://burdu976.com/
-
Drugi sezon kolekcji TEN by Fotolia, który gromadzi prestiżowych artystów cyfrowych z całego świata zbliża się powoli do końca. W sumie obrazy z kolekcji od początku trwania akcji pobrano już ponad 300 tys. razy! Październikowym artystą TEN by Fotolia jest pochodzący z Włoch, Alberto Seveso. Jego praca pt.: „Portrait of a perfect stranger” będzie dostępna za darmo przez 24 godziny w formacie .PSD 10 października na www.tenbyfotolia.com Kiedy zjednoczenie tworzy rozproszenie Sardyński projektant Alberto Seveso jest artystą samoukiem. Po studiach i eksperymentowaniu ze sztuką kulinarną w szkole gotowania, w latach ’90 zaczął dryfować w kierunku sztuki i rozwijać swoje umiejętności artystyczne. Połączył dwie pasje: sztukę cyfrową i fotografię, jednocząc prawdziwy i cyfrowy świat, co przyniosło mu sławę i uznanie wśród rówieśników. Od tamtego czasu artysta stworzył sobie bardzo osobisty graficzny świat obracający się wokół ludzkiego ciała. Alberto wykorzystuje i sugeruje zmysłowość kształtów przez pocięte zdjęcia twarzy i ciał, skomponowane z wzorami wektorowymi. Ten dekonstrukcyjny rendering przyczynił się do pojawienia się pełnego graficznego trendu opartego na „rozproszeniu” – trendu, którego Alberto jest liderem. Urzekający portret Podczas pracy dla kolekcji TEN by Fotolia Alberto Seveso pozostał wierny swojej sztuce i stylowi. Włoski artysta najpierw wybrał portret popiersia pięknej kobiety z kolekcji banku zdjęć Fotolia aby podkreślić głębię i tekstury akwareli w celu zachowania naturalnego odcienia, które następnie połączył z wektorowymi kształtami. Alberto łączy różnorodne techniki, które dają tej pracy płynność, zmysłowość i pewną melancholię. Oglądający czuje się oczarowany, nie mogąc oderwać wzroku od tej perfekcyjnie nieznajomej oraz mozaiki elementów i kolorów tworzących ją. Przez dekonstrukcję do rekonstrukcji Aby osiągnąć ten efekt, włoski artysta nie pozostawia niczego przypadkowi. – Technika nie jest najważniejsza. Kluczem jest właściwe umieszczenie elementów kiedy komponujesz obraz i skupienie się szczególnie na oczach i okolicach ust, które są kołyskami uczuć – mówi Alberto. Tekstury, krzywe, kształty, światło, itp. Wszystko jest harmonijnie przemyślane i kończy się w naturalny sposób. – Gdy wszystkie fragmenty mojej pracy są już wkomponowane, skupiam się na świetle i cieniu. Nie podoba mi się nasycenie kolorów, więc staram się zachować czyste odcienie. Jeśli chodzi o włosy skorzystałem z mojej osobistej techniki: wykorzystałem kształty szkieletowe i ich zmodyfikowany efekt, aby pokazać naturalny ruch – dodaje Alberto. Praca Alberto Seveso jest fascynującą i inspirującą całością, która jest otwarta na interpretację obserwującego. – Każdy powinien mieć swobodę, aby zobaczyć to, co chce widzieć w tym co robię, tak jak wtedy, gdy szukasz kształtów chmur – konkluduje artysta. Powstały również dwa filmy, z napisami w 12 językach, prezentujące otoczenie artysty oraz jego techniki pracy. Jeden z nich obrazujący codzienność Alberta Seveso będzie dostępny przed inauguracją na dedykowanej stronie TEN na Facebook. Drugie wideo na temat techniki pracy artysty będzie dostępne w dzień inauguracji pracy, 10 października na kanale YouTube kolekcji TEN oraz na stronie kolekcji TEN. Plik .PSD z pracą Alberta Seveso będzie dostępny za darmo na stronie http://tenbyfotolia.com przez 24 godziny od momentu publikacji, 10 października 2013 roku o godz. 10.00. Link do strony internetowej artysty: http://burdu976.com/
-
Fotolia przedstawia amerykańską artystkę Lydię Baillergeau i pierwszą dodatkową pracę drugiego sezonu TEN by Fotolia. Pliki Illustrator i After Effects do pracy "A toast to inspiration" będą dostępne do darmowego pobrania już 9 sierpnia 2013 r. W tym roku, w drugim sezonie kolekcji TEN, Fotolia gromadzi imponującą grupę cyfrowych artystów z całego świata. Do tej pory zostały zaprezentowane i udostępnione prace siedmiu z dziesięciu artystów. W sierpniu Fotolia prezentuje pierwszy projekt specjalny autorstwa Lydii Baillergeau, amerykańskiej reżyserki i motion designer, który wyraża bezprecedensowy hołd dla inspiracji i procesu twórczego. Premierowe dzieło artystki pozwala nam przyjrzeć się bliżej sztuce animacji. Inspiracja, klucz do pracy Baillergeau Jako utalentowany motion designer, Lydia odkryła swoją miłość do rysunku już w młodym wieku, zakochując się w sztuce Moneta. – Byłam całkowicie oczarowana jego obrazami i jego wyczuciem światła. Podobnie jak w jej pracach, dla artystki nie istnieją statyczne granice sztuki. Kino, w tym – Kyle Cooper w znaczeniu kreatywnym i technicznym w filmach „Donnie Brasco” i „Siedem", oraz muzyka to dla niej ogromna inspiracja. – Sekwencja muzyczna, teksty lub okładka albumu, w muzyce inspiruje mnie wszystko. Często spaceruję między półkami sklepów muzycznych w poszukiwaniu inspiracji typograficznej. Uporządkowany sposób kreatywnego myślenia Baillergeau tworzy swoją sztukę za pomocą usystematyzowanej metody. Od początkowego pomysłu do rzeczywistej animacji, aby dać życie swojemu projektowi artystka potrzebuje kilku kroków. Główny wątek to dla niej przewodnik w procesie kreatywnym. – Cierpliwość, wytrwałość, pragnienie przekazania idei i wywołanie emocji – tu nie chodzi tylko o ładny design. Wielki projekt opowiada historię. Artystka skrupulatnie tworzy wzór na każdym etapie tworzenia, nakreśla każdy artystyczny wybór i buduje go wokół koncepcji bazowej. – Jeśli robisz coś w kolorze różowym, musisz dokładnie wiedzieć, dlaczego wybrałeś ten kolor. Dla TEN, wybrała szereg kolorowych, a nawet humorystycznych ilustracji do przedstawienia procesu twórczego, który ma miejsce w ciągu wieczoru pracy. – Zdrowie za siedzenie w nocy… żeby zacząć wszystko od nowa – mówi w filmie. – Kreatywność i bycie inspirowaną są naprawdę magicznymi rzeczami dla mnie, więc starałam się opisać to uczucie poprzez zastosowanie jasnych kolorów, migotających gwiazd, świecących świateł i zwiewnej metaforyki – mówi Baillergeau. Sekwencje animacji we Flash’u, pliki programu Illustrator i sekwencje 3D zostały wykorzystane do stworzenia tego mocno kolorowego animowanego projektu. – Aby dodać naturalną fakturę na płótnie, dodałam maty Alpha i Luma w programie After Effects. Uwielbiam eksplorowanie tych stylów w moich projektach. Motion design, marzenie z dzieciństwa Lydia od najmłodszych lat wiedziała, że chce związać swoją karierę ze sztuką. – Rysowałam, bazgrałam, pisałam, wyobrażałam sobie i tworzyłam odkąd pamiętam – mówi Lydia. To naturalne, że jej wykształcenie jest związane z projektowaniem graficznym. Po studiach artystka pracowała jako projektantka w małej drukarni, zdobywając doświadczenie, które ostatecznie doprowadziło do porzucenia świata obrazu statycznego na rzecz sztuki animacji. – Kiedy wyobrażam sobie rzeczy – widzę je w ruchu. Gdy projektowałam do druku, zawsze wyobrażałam sobie te elementy w ruchu. Nigdy w statycznej ramie. To sprawiło, że wróciła do szkoły ucząc się animacji. Lydia kiedy nie pracuje jako lider zespołu w małej agencji kreatywnej w San Francisco o nazwie LaunchSquad, zajmuje się projektowaniem jako freelancer. Powstały również dwa filmy, z napisami w 12 językach, prezentujące otoczenie artystki oraz jej techniki pracy. Jeden z nich obrazujący codzienność Lydii Baillergeau będzie dostępny na dedykowanej stronie TEN na Facebook. Drugie wideo na temat techniki pracy artystki będzie dostępne w dzień inauguracji pracy, 9 sierpnia na kanale YouTube kolekcji TEN oraz na stronie kolekcji TEN. Pliki Illustrator i After Effects z pracą Lydii Baillergeau będą dostępne za darmo na stronie http://tenbyfotolia.com przez 24 godziny od momentu publikacji, 9 sierpnia 2013 roku o godz. 10.00.
-
Fotolia przedstawia amerykańską artystkę Lydię Baillergeau i pierwszą dodatkową pracę drugiego sezonu TEN by Fotolia. Pliki Illustrator i After Effects do pracy "A toast to inspiration" będą dostępne do darmowego pobrania już 9 sierpnia 2013 r. W tym roku, w drugim sezonie kolekcji TEN, Fotolia gromadzi imponującą grupę cyfrowych artystów z całego świata. Do tej pory zostały zaprezentowane i udostępnione prace siedmiu z dziesięciu artystów. W sierpniu Fotolia prezentuje pierwszy projekt specjalny autorstwa Lydii Baillergeau, amerykańskiej reżyserki i motion designer, który wyraża bezprecedensowy hołd dla inspiracji i procesu twórczego. Premierowe dzieło artystki pozwala nam przyjrzeć się bliżej sztuce animacji. Inspiracja, klucz do pracy Baillergeau Jako utalentowany motion designer, Lydia odkryła swoją miłość do rysunku już w młodym wieku, zakochując się w sztuce Moneta. – Byłam całkowicie oczarowana jego obrazami i jego wyczuciem światła. Podobnie jak w jej pracach, dla artystki nie istnieją statyczne granice sztuki. Kino, w tym – Kyle Cooper w znaczeniu kreatywnym i technicznym w filmach „Donnie Brasco” i „Siedem", oraz muzyka to dla niej ogromna inspiracja. – Sekwencja muzyczna, teksty lub okładka albumu, w muzyce inspiruje mnie wszystko. Często spaceruję między półkami sklepów muzycznych w poszukiwaniu inspiracji typograficznej. Uporządkowany sposób kreatywnego myślenia Baillergeau tworzy swoją sztukę za pomocą usystematyzowanej metody. Od początkowego pomysłu do rzeczywistej animacji, aby dać życie swojemu projektowi artystka potrzebuje kilku kroków. Główny wątek to dla niej przewodnik w procesie kreatywnym. – Cierpliwość, wytrwałość, pragnienie przekazania idei i wywołanie emocji – tu nie chodzi tylko o ładny design. Wielki projekt opowiada historię. Artystka skrupulatnie tworzy wzór na każdym etapie tworzenia, nakreśla każdy artystyczny wybór i buduje go wokół koncepcji bazowej. – Jeśli robisz coś w kolorze różowym, musisz dokładnie wiedzieć, dlaczego wybrałeś ten kolor. Dla TEN, wybrała szereg kolorowych, a nawet humorystycznych ilustracji do przedstawienia procesu twórczego, który ma miejsce w ciągu wieczoru pracy. – Zdrowie za siedzenie w nocy… żeby zacząć wszystko od nowa – mówi w filmie. – Kreatywność i bycie inspirowaną są naprawdę magicznymi rzeczami dla mnie, więc starałam się opisać to uczucie poprzez zastosowanie jasnych kolorów, migotających gwiazd, świecących świateł i zwiewnej metaforyki – mówi Baillergeau. Sekwencje animacji we Flash’u, pliki programu Illustrator i sekwencje 3D zostały wykorzystane do stworzenia tego mocno kolorowego animowanego projektu. – Aby dodać naturalną fakturę na płótnie, dodałam maty Alpha i Luma w programie After Effects. Uwielbiam eksplorowanie tych stylów w moich projektach. Motion design, marzenie z dzieciństwa Lydia od najmłodszych lat wiedziała, że chce związać swoją karierę ze sztuką. – Rysowałam, bazgrałam, pisałam, wyobrażałam sobie i tworzyłam odkąd pamiętam – mówi Lydia. To naturalne, że jej wykształcenie jest związane z projektowaniem graficznym. Po studiach artystka pracowała jako projektantka w małej drukarni, zdobywając doświadczenie, które ostatecznie doprowadziło do porzucenia świata obrazu statycznego na rzecz sztuki animacji. – Kiedy wyobrażam sobie rzeczy – widzę je w ruchu. Gdy projektowałam do druku, zawsze wyobrażałam sobie te elementy w ruchu. Nigdy w statycznej ramie. To sprawiło, że wróciła do szkoły ucząc się animacji. Lydia kiedy nie pracuje jako lider zespołu w małej agencji kreatywnej w San Francisco o nazwie LaunchSquad, zajmuje się projektowaniem jako freelancer. Powstały również dwa filmy, z napisami w 12 językach, prezentujące otoczenie artystki oraz jej techniki pracy. Jeden z nich obrazujący codzienność Lydii Baillergeau będzie dostępny na dedykowanej stronie TEN na Facebook. Drugie wideo na temat techniki pracy artystki będzie dostępne w dzień inauguracji pracy, 9 sierpnia na kanale YouTube kolekcji TEN oraz na stronie kolekcji TEN. Pliki Illustrator i After Effects z pracą Lydii Baillergeau będą dostępne za darmo na stronie http://tenbyfotolia.com przez 24 godziny od momentu publikacji, 9 sierpnia 2013 roku o godz. 10.00.