Inspirationx
Members-
Liczba zawartości
21 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Inspirationx's Achievements
Newbie (1/14)
10
Reputacja
-
Zabieram się za złożenie budżetowego PC'a do 2500 zł. Głównie to do pracy w 3ds maxie, rendering Vray. Przejrzałem trochę fora i złożyłem coś takiego. Ktoś obeznany może się wypowiedzieć czy jest to grywalna kompozycja? Procesor: Intel Core i5-4460 /3.2GHz, 6MB, LGA 1150, BOX/ 759 zł Płyta główna: AsRock H81M-HDS /intel H81, LGA1150/ 205 zł Pamięć RAM: Crucial 8GB 1600MHz CL9 Ballistix 225 zł Dysk twardy: Western Digital Blue 1 TB 7200rpm 64MB cache SATA600 230 zł Karta graficzna: Gigabyte GeForce GTX 660 WF2 2GB DDR5 192bit (1046/6008) 720 zł Obudowa: SilentiumPC Gladius M20 Pure Black (b/z) 119 zł Zasilacz: Corsair VS 450W 80+ 120mm 169 zł Razem: 2427 zł Nie chcę przekraczać magicznego progu 2500zł.
-
Soft: Maya + mental/vray Witam, udało mi się stworzyć włosy z polygonów i symulować ncloth'em. Teraz stoję przed problemem, gdyż nie jestem pewien czy mogę za pomocą takiego połączenia, nadać im w miarę realistycznego wyglądu. Proszę o jakieś komentarze w tej sprawie, jeśli to możliwe to nakierowanie na ewentualne tutoriale, bądź po prostu dobre rady. Cały czas natrafiałem na xgen + nhair, ale jakoś tego połączenie nie mogę strawić. Domyślam się, że efekt świetny po dodaniu odpowiedniego materiału, jednak mam spore problem z ich poprawną symulacją, przez co strasznie się zraziłem. Chyba, że i tutaj mogę liczyć na jakieś konkretne pomoce. Z góry dzięki ;)
-
Właśnie też o tym myślałem. Sprawdzę to jak tylko będę miał możliwość i dam znać czy coś się zmieniło.
-
Tak, niestety bez zmian. Edit. Jeżeli stworzę obiekt w viewporcie 2.0 cały czas wywala błąd. Jeśli zrobię go w default viewporcie mogę swobodnie wyświetlać wygładzonego i na dodatek przejść z powrotem do viewportu 2.0, gdzie tym razem błąd się nie pojawi.
-
Witam. Ostatnio przywróciłem lapka do pierwotnego stanu (lenovo onekey recovery), przez co zostałem zmuszony do ponownej instalacji Maya 2015 w wersji studenckiej. Instalacja w zasadzie przebiegła pomyślnie, nie licząc jednego błędu wynikającego ze złego formatu pliku. (był zapisany w .bin a miał być .dll). Reszta poszła całkiem gładko. Gdy odpaliłem Maya po raz pierwszy, program zaraz po wstępnych komunikatach przestał działać. I tak parę razy, więc postanowiłem reinstalować. Pousuwałem wszystkie związane ze wcześniejszą instalacją programy jak i samą Maye. Kolejna instalacja i tym razem odwrotny problem, plik którego format zmieniłem na .dll ponownie wymaga wcześniejszego... aby po chwili znowu zamienić go z powrotem na .dll. No ale dobra pozamieniałem, jakoś poszło i znowu instalacja (w teorii) przebiegła pomyślnie. Odpalam Maye i znowu to samo, ustawiam tryb zgodności z Windows'em 7 i odpalanie jako admin. W zasadzie ruszył viewport, a nawet utrzymał się jakąś minute i ponownie przestaje działać. No to ostatnia próba, po której okazuje się że o dziwo działa stabilnie i wcześniejszy problem ustępuję. Tworzę prosty model i chce go wygładzić za pomocą "3", jednak jest to niemożliwe gdyż za każdym razem pojawia się błąd krytyczny. Reinstalacja w niczym nie pomogła. Ktoś może ma jakieś pomysły, czym to może być spowodowane? Dodam, że wcześniej problem ten nie występował.
-
Problem polega na tym, że podczas zapisu wyrenderowanej sceny, otrzymuje mało zadowalający efekt, różnicy się znacznie od tego we frame bufferze. Kolory są mało wyraziste i cały render wygląda strasznie blado, tak jakby był jakiś problem z gammą. Dodatkowo gdy we frame bufferze nacisnę małą ikonkę o nazwie "Display colors in RGB space" jestem w stanie podejrzeć jaka jest różnica między renderem we frame bufferze, a tym po zapisie. Poniżej zamieszczam możliwie przydatne ustawienia. Soft: 3ds max + vray
-
Jako że sam nadal jest newbie, dorzucę trochę od siebie. Tak jak napisał ciacho191 przerabianie tutoriali pozwoli Ci dość szybko i przyjemnie podbić umiejętności. Digital Tutors to świetna opcja, ale też nie tania. Na szczęście żyjemy w takich czasach gdzie jest multum darmowych tutoriali o różnej tematyce, zależnie od Twoich potrzeb. Fakt faktem, że póki co nie ma się co rzucać na głęboką wodę i ogarnąć w miarę możliwości jakieś podstawy, a przydatny do tego będzie chociażby max'owski help.
-
Jak sam tytuł wskazuje, chciałbym poruszyć kwestię dość ważną w moim nadchodzącym renderze. A więc muszę wykonać wizke budynku, w którym głównie będę chciał polegać na materiale szkła. Tutaj pojawia się moje pytanie, jakiego najlepiej użyć oświetlenia i jak skonstruować materiał szkła, aby przyniósł w miarę przyzwoity efekt? Prawdę mówiąc nie jest to moja pierwsza tego typu próba, bo wcześniej już trochę kombinowałem lecz z mizernym skutkiem. Przeglądałem jakieś poradniki jednak nadal nie jestem przekonany co będzie najlepszym wyjściem. Jak dotąd głównie polegałem na oświetleniu mapką HDRI i wtedy sprawa wyglądała dość prosto, gdyż do odbić na szkle dodawałem właśnie tą mapke. Problem polega na tym, że nie byłem zadowolony z tego efektu, samo szkło wyglądało tak jakoś sztucznie, nie wspominając o odbiciach. Macie jakieś inne sprawdzone sposoby, bądź chociaż rady czym kierować się przy tego typu pracy. Nie ukrywam, że HDRI to bardzo wygodna opcja i oglądając prace innych osób, aż ciężko uwierzyć że można doprowadzić wizke do takiej jakości dzięki niej. Jestem świadomy, że sposób oświetlenia zależy od budynku i nie można ot tak stwierdzić, co będzie dla mnie najlepsze... dlatego też głównie proszę o jakieś przemyślenia, rady, i sprawdzone materiały szkła. Coś co będzie pomocne w pracy. A, no i render będzie dzienny.
-
Render layers in maya
Inspirationx odpowiedział Inspirationx → na temat → Rendering / Lighting / Shading
Wielkie dzięki, działa poprawnie. -
Render layers in maya
Inspirationx odpowiedział Inspirationx → na temat → Rendering / Lighting / Shading
Próbowałem dokładnie tak jak napisałeś, ale nic to nie dało. Gdy przechodze z tej 1 warstwy na 2, ten obiekt od razu się pojawia, nawet nie muszę odkrywać go za pomocą (shift+h) i jest ponownie na dwóch. -
Natrafiłem na problem podczas tworzenia drugiej warstwy renderu. Chciałbym ukryć poruszającą się postać na tej pierwszej tak, aby była widoczna tylko na drugiej. Niestety gdy próbuje ją ukryć i odkryć już na tej właściwej, ona pojawia się na obydwu. Takiego schematu użyłem. Stworzyłem nową pustą warstwę, dodałem zaznaczony obiekt (z outlinera) do tej warstwy. Przeszedłem z powrotem na główną, cały czas mają zaznaczony ten upragniony obiekt, skrót klawiszowy (crtl +h) działa i obiekt znika. Przechodzę na warstwę drugą, zaznaczam obiekt za pomocą outlinera i używam skrótu (shift+h). Obiekt zamiast na jednej, ponownie jest widoczny na obu. Dodam, że tym samym sposobem na tej samej scenie próbowałem tak samo zrobić ze światłem i wszystko poszło normalnie.
-
Podczas renderu sceny w mental ray'u, pojawiają się dziwne artefakty. Nie mam pojęcia z czego one się biorą. Potencjalnie powinien to być zwykły plane z nałożonym displacement, jednak jak widać sprawia on nie mały (przynajmniej dla mnie), problem. Robię wszystko według tutoriala i w zasadzie nie ma większych problemów, aż do momentu pierwszego renderu.Dodatkowo zrobiłem render, w którym znajdował się sam plane bez żadnych materiałów. Efekt ten sam. Niestety nie jestem zbyt ogarnięty jeśli chodzi o maye i pewnie rzucam się na głęboką wodę, jednak mimo to chciałbym dowiedzieć się czym jest spowodowany ten efekt. Screeny przedstawiające problem, widok z viewportu i materiał umieszczone w załączniku. Ustawienia mental ray'a w zasadzie podstawowe, nieruszane. Problem rozwiązany. Kamera wychwytywała okienko z greenscreenem ;x
-
No, no... to już jest najwyższy poziom. Kawał świetnej roboty, a na dodatek każdy progress ładnie przedstawiony. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Wygląda na to, że zostało już tylko wziąć się do roboty i ćwiczyć. Temat można uznać za zakończony.
-
Dzieki za szybką odpowiedź. A w sprawie stworzenia realistycznej skóry... Obejrzałem making of: http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/young-girl/girl.html Muszę stwierdzić, że wygląda świetnie. Czy tekstura z obrazka referencyjnego naprawdę może uzyskać taki efekt?
-
Witam, chciałbym użyć ZBrusha to wyrzeźbienia hi poly postaci i późniejszej jej animacji, jednak nie miałem styczności z tym programem do tego czasu i zanim wezmę się za mój główny cel, trochę zapewne minie. Mimo tego nurtuje mnie pytanie czy jest możliwość wyrzeźbienia szczegółowego modelu i stworzenie animacji? Nie będzie problemu z topologią? Do tego czasu używałem maxa, w którym rzecz jasna nie było takiego problemu. Obrazek referencyjny i polygon po polygonie.