Skocz do zawartości

PinkaSSek

Members
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

PinkaSSek's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. OKej.. Już chyba wiem.. wybierane materiały są u mnie po wybraniu 'Show incompatible' (są to wszystkie materiały z mental ray)... pytanie tylko dlaczego są incompatible? Co robie nie tak?
  2. Co robię źle? W Material Editor chce nałożyć tekstury, a raczej gotowe efekty na bryły i nie wiem co przestawiłem ale w ogóle nie widzi ich reakcji na modelach przykłądowych kulek (np z oznaczeniem i zaznaczeniem tła background nie staje się wcale przeźroczyste) a jak już widzi to tylko sam kolor, bez charakterystycznych właściwości materiału).. A np szkło lub woda są po renderowaniu totalnie czarne (jakby w ogóle nie było obiektu).. Jak ktoś ma jakiś pomysł to będę niesamowicie wdzięczny bo już chyba wszystkie opcje wypróbowałem i nic :(
  3. Jak popranie mapować? Konkretnie czy na modelu przed nałożeniem modyfikatora TurboSmooth czy już na gotowym po nim. Problem taki, że po TurboSmoothu będzie dużo więcej siatek/vertexów do przetworzenia więc skoro efekt będzie taki sam lub podobny może można to zrobić wcześniej odciążając moją pamięć w komputerze bo np. checker będzie również równy po TurboSmoothu?
  4. Na pozór prosty problem z którym nie potrafię sobie poradzić - wymodelowałem karoserie samochodu (3dsMax), chciałem teraz zacząć mapowanie od nałożenia na karoserie biało czarnych kwadratów (checker). Problem polega na tym, że jak w Material Editor wybiore sobie już checker z małymi kwadratami (jest na tej kulce z próbkami), nacisnę 'Assign material to selection' a później 'Show standard map i viewport' to na modelu żadnej reakcji poza lekkim ściemnieniem szarego koloru - nie pojawiają się czarno białe kwadraty, i nie wiem dlaczego. Dodam też, że jak zmieniam teraz kolor karoseri w 'Object color' w podręcznym menu 3dsMaxa (z prawej strony tego domyślnie) to też nie zmienia żadnego koloru i pozostaje cały czas ten sam (z edytora materiału ale nie checker :( Ktoś ma jakiś pomysł dlaczego?
  5. PinkaSSek

    modelowanie opony

    Dzięki wielkie za pomoc :) dokładnie o to mi chodziło :)
  6. Próbuje modelować w 3dsMaxie na podstawie tutka na blendera - Mam problem w kroku po skopiowaniu paska bieżnika (20 minuta tutka). Jeden pasek kopiuje koło drugiego (i obracam o odpowiedni kąt) poprzez Edit - Array. Jednak jak połączyć teraz oba paski tak aby miały one wspólne vertexy i krawędzie - te które są koło siebie. Po złączeniu obiektów vertexy które były przy sobie są dalej odrębnymi vertexami. W blenderze jest takie cudowne urządzenie jak Merge i tam prób tolerancji się ustala. Istnieje jakiś odpowiednik tego w 3ds Maxie? Jeśli nie to jak sobie z tym poradzić? Z góry wielkie dzięki za pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności