Witam wszystkich,
Jest to mój pierwszy post na tym forum, co wiąże się z tym, że dopiero zaczynam uczyć się modelowania w 3ds max. Stąd prosiłbym bardzo o wyrozumiałość i posługiwanie się możliwe przystępnym słownictwem :)
Moim zadaniem jest wykonanie modelu wnętrza gabinetu stomatologicznego, zastosowanie realistycznego światła sztucznego (fotometryczne) oraz pomiar natężenia oświetlenia we wnętrzu. Wynikiem dodatkowym projektu, (aczkolwiek pożądanym) jest wykonanie fotorealistycznej wizualizacji wnętrza. Gabinet, który posłużył za pierwowzór istnieje w rzeczywistości. W miarę możliwości, przy użyciu darmowych i prostych sposobów musiałem odtworzyć jego wnętrze.
Wnętrze gabinetu:
Przesyłam wstępny render, do którego wszelkie wskazówki i zastrzeżenia byłby dla mnie bardzo pomocne. Według mnie jest w tym momencie bardzo "plastikowy" i nierealistyczny. Ze względu na brak doświadczenia nie umiem stwierdzić, czy wina leży po stronie ustawień renderu, siatki, czy materiałów. Jeśli ktoś byłby w stanie mi pomóc byłbym niesamowicie wdzięczny. Na wizualizacji widać artefakty, niedopasowaną teksturę z logo pojemnika oraz dziwne zjawiska przy lampie fotela, ale z tym mam zamiar sobie sam poradzić. Silnik renderujacy to Mental ray, materiały - Arch design, źródła światła - Photometric uniform diffuse, rectagle
Clay:
Render z mnożonym AO:
Renderer:
Wszystkim życzliwym forumowiczom z góry dziękuję za pomoc.
[ATTACH=CONFIG]91478[/ATTACH]