Skocz do zawartości

wroniak18

Members
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Sulejówek

wroniak18's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Jasne. Jak to mówią ,drugi raz robi się szybciej a za trzecim to już z automatu:)
  2. Dzięki ogromne za pomoc:) Rzeczywiście to było przyczyną. Szczerze to nie myślałem ze współpraca między max a zbrush może być tak problematyczna dlatego nawet nie wziąłem pod uwagę że to przez wczytywanie UV.
  3. Mapowałem w 3dmaxie. Wyexportowalem obj z najniższym subdiv do 3dsmax tam pociąlem uv layout i go zapisalem na wypadek jakby coś się skopało i potem znowu do zbrusha. Robiłęm tez analogicznie z użyciem GoZ. W obu przypadkach sie rozklejały UV.
  4. No zwalone są seamy (zaznaczone tam na pomarańczowo opcja check seams w UV masterze) a drugaopcja to w Uv map zrobić morph uv wtedy rozplaszcza wyspy i tam widac lepiej jak jest rozszczepiony caly UV layout. Poniżej wrzucam ztoola z głównym modelem i uv mapki które zgrałem z 3dsmaxa. http://www.mediafire.com/download/jkokh8cgdxo194k/green_lantern_proper_maps3.ZTL http://www.mediafire.com/download/tcd39vd091z9qe4/lantern_uvs.uvw
  5. No ale niestety przy opcji import/export obj nie da się wrócić do pierwotnego high poly subdiva. Wydaje mi sie że robie wszystko przez GoZ tak jak napisałeś. No ale może coś przeoczyłem. Więc po kolei: 1.) no więc mam model high poly (6subdiv): 2.) schodzę do najniższego subdiva: 3.) używam funkcji GoZ do 3dsmaxa: 4.) wrzucam Unwrap UV i wrzucam wcześniej zapisany layout. 5.) UV wyglądają w miarę ok i nie wychodzą poza kwadrat edytora: 6.) wracam przy pomocy GOZ do zbrusha: 7.) Wchodzę do UV mastera żeby sprawdzić seamy i tu już widac ze coś jest zwalone: 8.) Biorę jeszcze morph UV żeby rozłożyć wyspy i oczywiście UV są rozwalone: Użyłem tej funkcji cycle uv i rzeczywiście coś tam poskładało ale to jakąś 1/10 UV a po dalszym klikaniu wraca do stanu pierwotnego:/
  6. Z Zbrusha schodzę na najniższy subdv robię GOZ do 3dsmaxa tam robię UV potem GOZ do Zbrusha robie morph UV na najniższym subdv żeby sprawdzić i UV są rozwalone. Co do drugiej opcji to robię tak że z modelu high poly schodze do najniższego subdv potem export do obj do 3dsmaxa i tam UV potem import z powrotem do Zbrusha .obj robię morph UV i wysepki się rozkładają ok. Biorę Zplugins>UV Master >Copy UV's otwieram tolla high poly schodzę do najniższego subdv i tam ponownie Zplugins>UV Master> Paste UVs. Robię morph UV dla sprawdzenia i UV się rozpada. Używałem cycle UVs ale nie było żadnego efektu. Z tego co piszesz rozumiem że jest opcja żeby w obrębie subtoola podmienić całą subdive tylko nie wiem jak to zrobić za bardzo. Może faktycznie to by rozwiązało problem.
  7. Czytałem ten topic wcześniej i próbowałem tej metody ze zmianą na edit mesh i u mnie nie działa. Jakieś inne rozwiązania ?? Generalnie jest tak że base mesh z UVs otwiera mi się ok w zbrushu i po rozłożeniu wyspy są ok. Jednak jak próbuje zrobić copy Uvs przez UVmastera na ten mesh high poly to się wszystko rozpada.
  8. Witam Zrobiłem model high poly w zbrushu i chciałem dorobić do niego UV żeby wypalić normal i displace mapy do modelu low poly. Efekty UV mastera sa raczej kiepskie wiec postanowiłem samemu pociąć layout w 3dsmax. Wyexportowałem base mesh do maxa jako .obj zrobiłem UV po czym chciałem zaimportować wszystko do zbrusha znowu jako obj. I tu pojawia się problem ponieważ UV są rozwalone tak jakby seamy się rozszczepiły. Przy ponownym przeniesieniu modelu do maxa widać to dokładniej. Tak wygląda pierwotny model high poly bez UV tylko z polypaint: https://imageshack.com/i/nd8509p Po wyexportowaniu i zrobieniu w 3dsmax UVs wygladają tak: https://imageshack.com/i/ns09rvp Po imporcie obj do zbrusha i nałożeniu go na pierwotny model przy UV check wygląda to tak: https://imageshack.com/i/mvxfnwp Po ponownym exporcie do maxa w celu próby naprawy siatka wygląda tak: https://imageshack.com/i/nshwt6p Próbowałem bawić się ustawieniami export/import ale bez żadnego efektu (może coś przeoczyłem) Znalazłem tez poradnik gdzie zalecano w maxie zrobić weld w Uv editorze ale to też nie pomogło. Próbowałem też przenosić obiekt z jednego programu do drugiego przy pomocy GoZ ale nadal jest to samo. Korzystam z 3dsmax 2013 i Zbrush4R6. Z góry dziękuję za pomoc bo utknąłem z tym projektem i głowie się już 2 dzień nad tym problemem.
  9. Ok, zmniejszyłem format obrazków. Strona ładuje się już normalnie.
  10. Witam Chciałbym się poradzić w kwestii mojego portfolio. Niestety nie obracam się w kręgach zajmujących się grafiką wiec ciężko znaleźć kogoś kto mógłby rzetelnie ocenić moją prace i dać jakiś pomocny feedback, nakierować, powiedzieć co należałoby poprawić lub na czym się bardziej skupić. Portfolio zawiera zarówno prace 2d jak i 3d jednak nie chciałem zakładać dwóch oddzielnych tematów więc liczę na uprzejmość ze strony admina;). Grafiką 2d interesowałem się hobbystycznie w sumie od dziecka, w 3d zacząłem działać od września 2013. Nie mam wykształcenia kierunkowego i raczej jestem samoukiem za to mam silną motywację oraz chęć zgłębiania wiedzy i poszerzania umiejętności. Grafiką chciałbym się zająć zawodowo. Moim main targetem jest przemysł rozrywkowy (gry, film, ilustracje do książek). Prace są ułożone chronologicznie więc łatwiej ocenić progres lub jego brak. Sama strona nie zachwyca ale jest to porfolio tymczasowe (właściwa strona jest w budowie;)). Z góry dziękuje za konstruktywną krytykę. Poniżej zamieszczam link do strony z pracami (niestety trochę waży). myworkshop.cba.pl
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności