Nie pisałem chyba jeszcze na tym forum ale trochę czytałem. Witam wszystkich, jestem Oskar.
Studiując/pracując w innej branży bawiłem się trochę w wolnym czasie w modelowanie ale od niedawna będąc zmęczonym tym co robię myślę o tym bardzo poważnie.
Pytanie moje myślę, że jest proste ale nie znalazłem nigdzie na nie jakoś odpowiedzi.
Przy modelach do gry należy dwoić się i troić by każdy możliwy polygon zredukować. Tak więc też w FPSach model broni używanej przez gracza i model używany przez przeciwnika to inne modele bo nie modeluje się tej części broni, której gracz nie widzi.
A jak to jest z polygonami ciał postaci, które są pod ubraniami?
Używam maya+zbrush. Base mesh postaci i połowę ciuchów/equipmentu tworzę w mayi a potem ubieram golasa w zbrushu(zazwyczaj) robiąc detale. Ale pod warstwą ubrania dalej są niewidoczne, niepotrzebne polygony ciała. Czy w takiej sytuacji powinienem usunąć polygony ciała pod koszulką i połączyć w miejscu styku ergo kołnierzyk i szyja? I zrobić to przed wypaleniem UVek? Nie widziałem w tutorialach by ktoś tak robił ale też nie wszystkie były do game devu.
Pozdrawiam.