Witam,
Zrobiłem sobie testową scenkę w 3ds max, pomieszczenie, okno i jeszcze box szklany (taki sam materiał jak w oknie) przed tym oknem (połowa przed oknem, połowa przed ścianą). Po renderze okno ma przezroczystość tak jak powinno, natomiast problemem jest ten box ponieważ wygląda tak, że przezroczystość (kanał alpha) jest też na tym fragmencie zachodzącym na ścianę, tak, że po imporcie .png do Photoshop'a kawałek ściany (ten który jest za boxem szklanym) jest przezroczyste. Próbowałem różnych ustawień diffuse, reflect, refract, oczywiście zaznaczone affect all channels. Może na załączonym obrazku będzie to jaśniej wyjaśnione.
Oraz drugi problem, nie wiem czy to normalne zachowanie ale jak mam zrobioną ścianę AEC i wstawione w nią okno (to wbudowane w 3ds), przekształcone w ediable poly (żeby nadać różne materiały szybom i ramkom) to jeśli zmienię w materiale szkło np. kolor diffuse to okno znika jakby było zalane ścianą i muszę na nowo tworzyć okno.
Bardzo dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Marcin