Skocz do zawartości

EOS

Members
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Kraków

EOS's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Dzieki Tak wlasnie sie stało i juz to zrobiłem . nie wiem czemu wczesniej to nie działało. pewnie program na chwile zgłupiał:) Dziekuje!
  2. EOS

    Czarna dziura Mappingu VRAY

    Temat zamknięty już wszystko działa. FLIP tym razem zadziałał. jakaś chwilowa upartość programu musiała wystąpić :)
  3. Witajcie Tym razem pisze się nowa przygoda z VRAY i mapowaniem obiektów. Rzecz dotyczy przedmiotu wykonanego na zasadzie narysowanej płaskiej powierzchni LINE lub PLANE i skonwertowanej do "Editable Poly", aby móc wymodelować widoczny przedmiot. Tak wymodelowanemu przedmiotowi chciałem nadać teksturę z kolekcji VRAY, jednak po nadaniu tekstury przedmiot staje się czarną dziurą, która nie odbija światła i nie posiada koloru stając sie czarną dziurą. Kilka razy też miałem efekt przy takich modelach mających problem z mappingiem V-RAV, iż także sumylacja fizyki CLOTH kończyła się niepowodzeniem i materiał opadał w dalszą przestrzeń 3D nie mogąc sie na takich przedmiotach zatrzymać. To jakby wina obiektu . To co udało mi sie kiedyś zaobserwować, to że tego rodzaju obiekt, nie odbija światła- stając się widoczną na przykładzie czarną dziurą, jednak odbija światło na inne obiekty w bliskim otoczeniu i robi to jakby drugą stroną poligonu/siatki. Konczyło sie to najczęściej tym, iz musiałem obiekt raz jeszcze rysować sprawdzając wczesniej czy nie bedę miał takich numerów z nim juz podczas formowania. Moze jest sposób na taki defekt? KOLOR TEKSTUTY JAKI MU NADAŁEM : pochodził z kolekcji VRAY i był koloru jasnego, na renderingu i w viewport widoczny jest czarny (taki pochłaniacz światła jak czarna dziura)
  4. Oki zaraz to sprawdzę dziękuje, to bedzie o wiele latwiejsze =) Pojawił mi sie inny problem przy V-ray. Otóż wykonany model sposobem kopiowanych/ poszerzanych polygonów osiągniętych z kształtu LINE czasem z PLANE, po nadaniu tekstury (VRAY) staje się czarną dziurą, nie odbijającą żadnych świateł, nie posiadająca kolorów itd. kiedy puszcza się na taki obiekt światło np ten IES, to ów czas generowane są rozświetlenia na inne bliskie przedmioty od wewnątrz felernie z mapowanego modelu. mam wrażenie jakby taki obiekt był obrócony- na lewą stronę. Czasem Zdarza się, że efekt CLOTH też nie może zadziałać i materiał po prostu bez oporu przelatuje przez taki obiekt. Czy jest na to sposób, czy należy taki obiekt narysować raz jeszcze, czy jakiś trik na to jest?
  5. Faktycznie nie włączyłem w render RAYa- nie wiedziałem, że wyświetlanie materiałów jest zależne od tego. Wielkie dzięki!
  6. Dobrze ale wiesz co ... Ognia mi akurat zabrakło. Czyli nie wiem co się stało zawiesił mi się MAX tak, iż musiałem już restartować komputer. I podejrzewam, że po tym się to wydążyło,że w Material Editor wykasowało mi VRAY :( Jak mozna go przywrócić orientujesz się może?
  7. SKALPEL3D wydam okrzyk "TO DZIAŁA!!!" :D Wielkie dzięki IES świeci jak trzeba i uszczesliwiłeś mnie tym jasnym sposobem tłumaczenia i działania! To już teraz wiadomo kto zaświecił światło ;) Dziękuje raz jeszcze!
  8. skalpel3d bardzo ci dziękuje za wyjaśnienie magicznego słowa jakie wymienił Dynamico (Tobie też bardzo dziękuje za poświęcony czas by rozwikłać problem )-: "podpięte". miałem pytać Cie Dynamico co to znaczy podpięte, ale już Teraz rozumiem lub podejżewam mniej więcej o co chodzi dzięki chirurgicznej precyzji jaka pociągnoł Skalpel3d- pewnie o charakterystykę rozproszenia światła jaką mają różne oprawy iluminacyjne tu chodzi . No zobaczymy. Jak to bedzie to, to napewno inni podróżnicy poszukujący w necie odpowiedzi na ten temat bedą mieć usmiech od uch do ucha. Odezwę się niebawem jak stoją rzeczy! Dzieki!
  9. Witam Jestem nowy, nie tylko na forum ale i w świecie 3D. Jestem w temacie powiedzmy „zielony”. Mój problem dotyczy V-RAY[a] (wersja V-RAY ADV 2.40.04), z którego dobrami właśnie próbuje się zapoznać i coś mi to nie wychodzi. Mogę korzystać tylko i wyłącznie z oświetlenia SUN, które powiedzmy poprawnie mi się renderuje. Jednak kiedy dołączam każde inne oświetlenie z V-RAY (IES, VRAY Light, VRAY Ambient Light), to nie jest dodatkowe oświetlenie widziane w renderingu, ale tylko w symulacji projektu na Viewport. Dziwna rzecz, że raz Environment i w Assign Render znajdujący się w Render Setup , zrobiłem ustawienia, które powiedzmy zadziałały, ponieważ miałem słońce, miałem sztuczne (dodatkowe) oświetlenie, choć w mniejszej mocy niż to pokazywane w Viewport. Chciałem to na drugi dzień jeszcze poustawiać raz w nowym projekcie i się już nie udało. Wiec co jest? Czy to możliwy błąd programu? Czy należy jakoś przygotować w ustawieniach programu tak, aby móc mieć realny widok tego co widzę i dążę w podglądzie Viewport? Na temat tego problemu i jego rozwiązania szukałem coś po necie, jednak to co znalazłem, to to, że osoby pytające o rozwiązanie problemu nie otrzymują odpowiedzi. Czy więc jest to problem do rozwiązania, czy jest to problem kompatybilności programu, który generuje na upartego niektórym swoje błędy? Do dopełnienia i lepszego zobrazowania dodaje zrzuty ekranu. (TYLKO SUN) (SUN + sztuczne, które jest nie widoczne w renderingu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności