Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

sen5

Members
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  1. sen5 dodał temat → w Architektura
    Projekt nie mój ,ja robiłem tylko wizualizację 3 ds max 2013 +vray Chciałbym się dowiedzieć co można ewentualnie poprawić
  2. Witam ,mam taki problem , iż robię exterior i chcę aby w moich szybach ładnie odbijało się niebo. Aby uzyskać zamierzony efekt wchodzę sobię w render setup->vray-> zakładka environment-> klikam ON przy reflection i refraction-> klikam sobię nastepnie NONE-> wybieram bitmap->tu z dysku wybieram sobie teksturę z niebem->nastepnei wybraną teksturę kopiuje sobię na wolny slot w material editorze ->zaznaczam sobie ładnie ENVI->zmieniam na spherical environment I po tym zabiegu zadowolony ,że mi się uda klikam sobie render i dupa. Tracą mi się jakiekolwiek odbicia w oknach z wczesniejszego VraySkay i nic się nie odbija . Nie wiem o co chodzi. Czytałem na forum i ludzie piszą ,że należy własnie wrzucic teksture do vray environment lub w materiale szyby w maps do environment .Robiłem i tak ,ale tak samo ,dupa. Nie wiem o co B. Prosz,e o pomoc. Z góry dzięki
  3. dzieki za brak odpowiedzi
  4. sen5 odpowiedział sen5 → na temat → Dyskusje, pytania i odpowiedzi
    Dzieki za pomoc :)
  5. Chciałbym prosić o pomoc w zrozumieniu działania pluginu XRayunwrap 1.5.5 ,wiem ,że są tutoriale ,obejrzałem już ich z 10 ,ale wszystkie są po angielsku i nie wszystko zrozumiałem. Ogólnie Unwrap jest po to ,aby dokładnie rozłożyć tekstury na modelu. Tnie się model ,aby uzyskać jego siatkę i tu rodzi się moje pytanie , jakie są zasady cięcia modelu . Z tego co widziałem na tutorialach ludzie jakoś dzielili model na kilka siatek, tylko nie wiem dlaczego i dokładnie o co w tym dzieleniu chodzi. Do czego służy funkcja Edge sel to seams (tłumacz google :sel do szwów krawędzi Z góry dzieki za odpowiedź i pomoc. Działam w 3 ds maxie 2013
  6. Mógłbym prosić o bardziej rozbudowaną odpowiedź ? Z góry dzięki.
  7. Poczytałem i porozkminiałem trochę i mam kolejne pytania. Jeżeli chodzi o oświetlenie sceny to przy następnej wizualizacji zrobię VRayLight(dome) z podłączoną mapą HDRI i zlinkowanym VraySun .Jak sprzęt pozwoli to zrobię jeszcze wersję z Daylight z podłączonym VraySun i dodatkowo HDRI. 1.Pytanie mam co do odbić w oknach. Odnalazłem Vray Environment, pooglądałem pare tutoriali z tym, próbowałem sam to przetestować i coś mi nie wyszło.Dokładnie zrobiłem tak : Vray environment -> włączyłem ON przy reflection/refraction -> kliknąłem NONE -> wybrałem BITMAP -> tu z dysku wybrałem zdjęcie nieba (chyba 180 stopni) -> przerzuciłem jako instance do Material editora -> włączyłem Environ -> Mapping :Spherical Environment -> zrobiłem próbny render ,aby sprawdzić czy widać to niebo w odbiciach ,ale nieba nie było i nawet tak jakby nic się nie odbijało, nie wiem o co chodzi Tutaj render z Vray sky . Szyby są jaśniejsze i kostka brukowa też coś odbija tutaj po dokonanych zmianach. Szyby ciemne,kostka tez przyciemniała. 2. Drugie pytanie to,czy Multiplier w Vray environment ,to jest ten odpowiadający za zwiększenie i zmniejszenie intensywności Render Elements np. Vray Reflections ? A jak nie to gdzie są Multipliery do render elements'ów ? 3. Czy jeżeli wykorzystam do oświetlenia sceny VrayLight dome z podpieta mapa HDRI to ,czy mogę uzyć drugiej mapy HDRI w Vray environment ? Chce tak zrobić ,ponieważ czytałem jak ktoś robił Plan'y z obrazkiem otoczenia ,aby się odbijało w szybach ,ja wolałbym walnąć mapę HDRI z jakimś otoczeniem . Tak wydaje mi się prościej i nie wiem też czy światło z tej mapy nie spowodowałoby ,że odbicia byłyby lepsze (jeżeli w environmencie też świeci HDRI). Oczywiście dodam też drzewa i roślinnośc tak jak pisałeś wcześniej w różnych odległościach. Z góry dzieki za pomoc.
  8. w twoich scenach opierasz się na odbiciach jakie wywoła mapka znajdująca się w otoczeniu Na razie aby uzyskać jakieś odbicie w oknach ustawiałem tylko drzewa na przeciw ,aby coś się odbijało. Nie wiem dokładnie o co chodzi z "mapką w otoczeniu' , wykorzystywałem tylko niebo ,które włączało się przy włączeniu słońca (nie wiem czy dokładnie o to chodzi). Prosiłbym jeszcze o rozwiniecie mysli "realizm okien" . Jeżeli chodzi o odbicia to z tego co zrozumialem powinienem tworzyć całą scenę ,a nie wstawić tylko na "oko" drzewa aby coś się odbiło . I chodzi ci o wymodelowanie okna ,aby było bardziej realistyczne ? Mam jeszcze pytanie jak można wydobyć odbicia ? Do tej pory bralem Vray reflection i w photoshopie robiłem maskę na dodanej warstwie ,aby delikatnie wydobyć odbicia ,ale efekty mnie nie zadowoliły. Czy istnieją jakieś inne sposoby ? I jeżeli to mozliwe prosiłbym o podanie jakiś tutoriali (przyspieszy to moja nauke i nie będę musiał błądzić szukając,ponieważ mój angielski na razie kuleje) Z gory dzieki
  9. Dzieki wielkie za pomoc i cenne rady. Co do obrazków to nastepnym razem zrobię jak piszesz :)
  10. Witam jestem nowy na forum i to mój pierwszy post ,więc wybaczcie ewentualne błędy. Od stycznia tego roku zacząłem uczyć się robienia wizualizacji w 3 ds max'ie 2013 + Vray 2.3 i wiadomo postprodukcja w photoshopie. W moich wizualizacjach chcę uzyskiwać pełen realizm ,do tego dążę . Taki poziom mam zamiar osiągnąć : http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=93666 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=93525 to mój cel ,jednak na razie jeszcze do niego dosyć daleka droga. I po to własnie założyłem ten temat ,aby zadać kilka pytań i pokazać moje dotychczasowe prace. Robiłem je dla koleżanki ,wiec projekty są jej autorstwa. http://img31.otofotki.pl/zr891_Dom-parterowy_post_front_01.jpg.html http://img31.otofotki.pl/sb100_dom_taras_post_01-maly.jpg.html http://img31.otofotki.pl/cf733_ujecie-_front_PS-maly.jpg.html http://img31.otofotki.pl/zw679_ujecie_taras_PS3-maly.jpg.html (nie wiedziałem jak dodać zdjęcia od razu do postu) Wiem ,że w moim pracach jest sporo błędów . W drugiej wizualizacji trawa jest tragiczna ,drzewa wyglądają jakby powklejane,słaba jakość renderu itp. Tutaj mam kilka pytań: 1. Jak mozna stworzyć 'klimat wizualizacji' ? Patrząc na przykłady podane wcześniej widzę zarombiste światło ,od razu widać np ,że to jesień. Może należy korzystać z map HDRI ? Ja jak na razie ustawiałem jedynie słońce VraySun na odpowiedniej wysokości i potem w Photoshopie próbowałem jakoś warstwami dopasowania zadziałać poprawiając kontrast głównie, jednak efekty nie zadowalaja mnie. przy pierwszej mojej wizualizacji tu podanej posprodukcje robił kolega i zrobił to o wiele lepiej. Tu prosiłbym o konkretne rady i podanie linków ewentualnie do tutoriali,tak czy inaczej proszę o nakierowanie mnie. 2. Analizując wizualizacje na poziomie do ,którego dążę zauważyłem ,że mają one wyraźne plany, np pierwszy plan ostrzejszy ,obiekty w tle bardziej za mgłą. uzyskuje się ten efekt w photoshopie ,czy już na poziome 3 ds maxa można np. W VrayPhysical camera już zadziałać ? 3. Z jakich drzew korzystacie ? Czy są to tylko i wyłącznie gotowe biblioteki takie jak Xfrog,evermotion ,czy do każdej wizualizacji tworzycie własne drzewa ? I prosiłbym o jakieś wskazówki co do tworzenia drzew,szczególnie samych materiałów. 4. Tak samo z inną roslinnością. Czy rośliny tworzycie sami ,czy są to raczej gotowe biblioteki ? 5. Jak uzyskać fotorealizm wizualizacji ? Czy są może jakieś zasady ,których na moich pracach ewidentnie brakuje ? 6. Mam też problem przy importowaniu obiektów, gubią mi sie tekstury. Wiem ,że 3 ds pyta o ścieżki to tekstur ,tylko ,który folder dokładnie trzeba mu wskazać ? Tam gdzie znajdują się tekstury ,czy konkretny plik z teksturą ? Czy jest może jakiś inny sposób na to ? 7.Jak robić trawę ? Przy drugiej wizualizacji sfałdowałem teren co mnie zadowala ,jednak trawa jest tragiczna. Mój problem polega na tym,że mam strasznie słaby komputer i nie mogę zrobić wystarczającej ilości próbnych renderów ,aby dopasować jakoś i wygląd trawy. Przy ostatniej wizualizacji render próbny trwał ponad 30 min i to jeszcze na tak słabej jakości ,że nic nie mogłem zobaczyć. Kępę trawy zrobiłem proxy i jeszcze 'dispaly as box ' ,ale nei zawiele pomogło. Czy istnieje jakiś sposób ,aby przy słabym komputerze zrobić w miare dobrą trawę ? Jak na razie mam 4 letniego laptopa z biedronki z 3 gb ram http://img31.otofotki.pl/cp536_Komputer.jpg.html na którym robie jakieś 70 % wizualizacji (co tylko się da daje na proxy i display as box,żeby nie muliło) ,kończę u kolegi ,który ma trochę lepszego kompa ,a rendery robi mi jeszcze inny kolega. I tu moje kolejne pytanie ,czy jest jakis sposób ,abym na słabym komputerze zrobić przynajmniej modeling i dodać tekstury ,a rendering już na lepszym kompie ? Czy mieliscie może takie doświadczenia ? Ogólnie proszę o konstruktywną krytykę i porady ,abym mógł osiągnąć kolejny poziom wtajemniczenia. Z góry dzieki za pomoc.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.