Skocz do zawartości

sen5

Members
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Miasto (opcjonalne)

  • Miasto
    Pisz

sen5's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. sen5

    Exterior

    Projekt nie mój ,ja robiłem tylko wizualizację 3 ds max 2013 +vray Chciałbym się dowiedzieć co można ewentualnie poprawić
  2. Witam ,mam taki problem , iż robię exterior i chcę aby w moich szybach ładnie odbijało się niebo. Aby uzyskać zamierzony efekt wchodzę sobię w render setup->vray-> zakładka environment-> klikam ON przy reflection i refraction-> klikam sobię nastepnie NONE-> wybieram bitmap->tu z dysku wybieram sobie teksturę z niebem->nastepnei wybraną teksturę kopiuje sobię na wolny slot w material editorze ->zaznaczam sobie ładnie ENVI->zmieniam na spherical environment I po tym zabiegu zadowolony ,że mi się uda klikam sobie render i dupa. Tracą mi się jakiekolwiek odbicia w oknach z wczesniejszego VraySkay i nic się nie odbija . Nie wiem o co chodzi. Czytałem na forum i ludzie piszą ,że należy własnie wrzucic teksture do vray environment lub w materiale szyby w maps do environment .Robiłem i tak ,ale tak samo ,dupa. Nie wiem o co B. Prosz,e o pomoc. Z góry dzięki
  3. dzieki za brak odpowiedzi
  4. Dzieki za pomoc :)
  5. Chciałbym prosić o pomoc w zrozumieniu działania pluginu XRayunwrap 1.5.5 ,wiem ,że są tutoriale ,obejrzałem już ich z 10 ,ale wszystkie są po angielsku i nie wszystko zrozumiałem. Ogólnie Unwrap jest po to ,aby dokładnie rozłożyć tekstury na modelu. Tnie się model ,aby uzyskać jego siatkę i tu rodzi się moje pytanie , jakie są zasady cięcia modelu . Z tego co widziałem na tutorialach ludzie jakoś dzielili model na kilka siatek, tylko nie wiem dlaczego i dokładnie o co w tym dzieleniu chodzi. Do czego służy funkcja Edge sel to seams (tłumacz google :sel do szwów krawędzi Z góry dzieki za odpowiedź i pomoc. Działam w 3 ds maxie 2013
  6. Mógłbym prosić o bardziej rozbudowaną odpowiedź ? Z góry dzięki.
  7. Poczytałem i porozkminiałem trochę i mam kolejne pytania. Jeżeli chodzi o oświetlenie sceny to przy następnej wizualizacji zrobię VRayLight(dome) z podłączoną mapą HDRI i zlinkowanym VraySun .Jak sprzęt pozwoli to zrobię jeszcze wersję z Daylight z podłączonym VraySun i dodatkowo HDRI. 1.Pytanie mam co do odbić w oknach. Odnalazłem Vray Environment, pooglądałem pare tutoriali z tym, próbowałem sam to przetestować i coś mi nie wyszło.Dokładnie zrobiłem tak : Vray environment -> włączyłem ON przy reflection/refraction -> kliknąłem NONE -> wybrałem BITMAP -> tu z dysku wybrałem zdjęcie nieba (chyba 180 stopni) -> przerzuciłem jako instance do Material editora -> włączyłem Environ -> Mapping :Spherical Environment -> zrobiłem próbny render ,aby sprawdzić czy widać to niebo w odbiciach ,ale nieba nie było i nawet tak jakby nic się nie odbijało, nie wiem o co chodzi Tutaj render z Vray sky . Szyby są jaśniejsze i kostka brukowa też coś odbija tutaj po dokonanych zmianach. Szyby ciemne,kostka tez przyciemniała. 2. Drugie pytanie to,czy Multiplier w Vray environment ,to jest ten odpowiadający za zwiększenie i zmniejszenie intensywności Render Elements np. Vray Reflections ? A jak nie to gdzie są Multipliery do render elements'ów ? 3. Czy jeżeli wykorzystam do oświetlenia sceny VrayLight dome z podpieta mapa HDRI to ,czy mogę uzyć drugiej mapy HDRI w Vray environment ? Chce tak zrobić ,ponieważ czytałem jak ktoś robił Plan'y z obrazkiem otoczenia ,aby się odbijało w szybach ,ja wolałbym walnąć mapę HDRI z jakimś otoczeniem . Tak wydaje mi się prościej i nie wiem też czy światło z tej mapy nie spowodowałoby ,że odbicia byłyby lepsze (jeżeli w environmencie też świeci HDRI). Oczywiście dodam też drzewa i roślinnośc tak jak pisałeś wcześniej w różnych odległościach. Z góry dzieki za pomoc.
  8. w twoich scenach opierasz się na odbiciach jakie wywoła mapka znajdująca się w otoczeniu Na razie aby uzyskać jakieś odbicie w oknach ustawiałem tylko drzewa na przeciw ,aby coś się odbijało. Nie wiem dokładnie o co chodzi z "mapką w otoczeniu' , wykorzystywałem tylko niebo ,które włączało się przy włączeniu słońca (nie wiem czy dokładnie o to chodzi). Prosiłbym jeszcze o rozwiniecie mysli "realizm okien" . Jeżeli chodzi o odbicia to z tego co zrozumialem powinienem tworzyć całą scenę ,a nie wstawić tylko na "oko" drzewa aby coś się odbiło . I chodzi ci o wymodelowanie okna ,aby było bardziej realistyczne ? Mam jeszcze pytanie jak można wydobyć odbicia ? Do tej pory bralem Vray reflection i w photoshopie robiłem maskę na dodanej warstwie ,aby delikatnie wydobyć odbicia ,ale efekty mnie nie zadowoliły. Czy istnieją jakieś inne sposoby ? I jeżeli to mozliwe prosiłbym o podanie jakiś tutoriali (przyspieszy to moja nauke i nie będę musiał błądzić szukając,ponieważ mój angielski na razie kuleje) Z gory dzieki
  9. Dzieki wielkie za pomoc i cenne rady. Co do obrazków to nastepnym razem zrobię jak piszesz :)
  10. Witam jestem nowy na forum i to mój pierwszy post ,więc wybaczcie ewentualne błędy. Od stycznia tego roku zacząłem uczyć się robienia wizualizacji w 3 ds max'ie 2013 + Vray 2.3 i wiadomo postprodukcja w photoshopie. W moich wizualizacjach chcę uzyskiwać pełen realizm ,do tego dążę . Taki poziom mam zamiar osiągnąć : http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=93666 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=93525 to mój cel ,jednak na razie jeszcze do niego dosyć daleka droga. I po to własnie założyłem ten temat ,aby zadać kilka pytań i pokazać moje dotychczasowe prace. Robiłem je dla koleżanki ,wiec projekty są jej autorstwa. http://img31.otofotki.pl/zr891_Dom-parterowy_post_front_01.jpg.html http://img31.otofotki.pl/sb100_dom_taras_post_01-maly.jpg.html http://img31.otofotki.pl/cf733_ujecie-_front_PS-maly.jpg.html http://img31.otofotki.pl/zw679_ujecie_taras_PS3-maly.jpg.html (nie wiedziałem jak dodać zdjęcia od razu do postu) Wiem ,że w moim pracach jest sporo błędów . W drugiej wizualizacji trawa jest tragiczna ,drzewa wyglądają jakby powklejane,słaba jakość renderu itp. Tutaj mam kilka pytań: 1. Jak mozna stworzyć 'klimat wizualizacji' ? Patrząc na przykłady podane wcześniej widzę zarombiste światło ,od razu widać np ,że to jesień. Może należy korzystać z map HDRI ? Ja jak na razie ustawiałem jedynie słońce VraySun na odpowiedniej wysokości i potem w Photoshopie próbowałem jakoś warstwami dopasowania zadziałać poprawiając kontrast głównie, jednak efekty nie zadowalaja mnie. przy pierwszej mojej wizualizacji tu podanej posprodukcje robił kolega i zrobił to o wiele lepiej. Tu prosiłbym o konkretne rady i podanie linków ewentualnie do tutoriali,tak czy inaczej proszę o nakierowanie mnie. 2. Analizując wizualizacje na poziomie do ,którego dążę zauważyłem ,że mają one wyraźne plany, np pierwszy plan ostrzejszy ,obiekty w tle bardziej za mgłą. uzyskuje się ten efekt w photoshopie ,czy już na poziome 3 ds maxa można np. W VrayPhysical camera już zadziałać ? 3. Z jakich drzew korzystacie ? Czy są to tylko i wyłącznie gotowe biblioteki takie jak Xfrog,evermotion ,czy do każdej wizualizacji tworzycie własne drzewa ? I prosiłbym o jakieś wskazówki co do tworzenia drzew,szczególnie samych materiałów. 4. Tak samo z inną roslinnością. Czy rośliny tworzycie sami ,czy są to raczej gotowe biblioteki ? 5. Jak uzyskać fotorealizm wizualizacji ? Czy są może jakieś zasady ,których na moich pracach ewidentnie brakuje ? 6. Mam też problem przy importowaniu obiektów, gubią mi sie tekstury. Wiem ,że 3 ds pyta o ścieżki to tekstur ,tylko ,który folder dokładnie trzeba mu wskazać ? Tam gdzie znajdują się tekstury ,czy konkretny plik z teksturą ? Czy jest może jakiś inny sposób na to ? 7.Jak robić trawę ? Przy drugiej wizualizacji sfałdowałem teren co mnie zadowala ,jednak trawa jest tragiczna. Mój problem polega na tym,że mam strasznie słaby komputer i nie mogę zrobić wystarczającej ilości próbnych renderów ,aby dopasować jakoś i wygląd trawy. Przy ostatniej wizualizacji render próbny trwał ponad 30 min i to jeszcze na tak słabej jakości ,że nic nie mogłem zobaczyć. Kępę trawy zrobiłem proxy i jeszcze 'dispaly as box ' ,ale nei zawiele pomogło. Czy istnieje jakiś sposób ,aby przy słabym komputerze zrobić w miare dobrą trawę ? Jak na razie mam 4 letniego laptopa z biedronki z 3 gb ram http://img31.otofotki.pl/cp536_Komputer.jpg.html na którym robie jakieś 70 % wizualizacji (co tylko się da daje na proxy i display as box,żeby nie muliło) ,kończę u kolegi ,który ma trochę lepszego kompa ,a rendery robi mi jeszcze inny kolega. I tu moje kolejne pytanie ,czy jest jakis sposób ,abym na słabym komputerze zrobić przynajmniej modeling i dodać tekstury ,a rendering już na lepszym kompie ? Czy mieliscie może takie doświadczenia ? Ogólnie proszę o konstruktywną krytykę i porady ,abym mógł osiągnąć kolejny poziom wtajemniczenia. Z góry dzieki za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności