Dobry,
Nigdzie nie znalazłem tematu dotyczącego tego edytora - co jest dosyć ciekawe, w związku z tym, że dużo się tu mówi o Unity. Ale ja nie o tym. Nie mam się gdzie zwrócić, a żeby nie narażać się moderatorom tego forum, zdecydowałem się wrzucić swoje zapytanie do wolnych dyskusji - z prośbą o przeniesienie, gdzie trzeba - jeśli trzeba.
W zasadzie grafikiem nie jestem. Zapędów też nie mam - zanim mnie jednak zjecie, dodam, że lubię tworzyć światy. Stąd zabrnąłem w Cryengine 3. Bardzo przyjemne narzędzie, chociaż czasami mam trudności z jego opanowaniem... nie wiem, co sobie wyobrażam pytając o Cryengine w miejscu, gdzie o tym silniku mówi się tylko w newsach (czyt. poszlaki wskazują, że nie jesteście zainteresowani tym tematem), niemniej mam nadzieję, że znajdzie się parę dobrych dusz władających tym programem.
Otóż mam problem - ni cholery nie udaje mi się sprawić, by rzeka i morze ze sobą współgrały. Żadnej delty Nilu, ani ujścia Wisły - niedyrydy. Pewnie, rozumiem, że mamy tu do czynienia z dwoma zupełnie innymi materiałami, ale. Ale nie sądzę, by ludzie z Crytek byli na tyle głupi, by nie dodać narzędzia, które w jakiś sposób eliminowałoby ten problem.
Jedyne, na co ja wpadłem, to próba schowania niejako odcinka rzeki, który miałby być zmieszany z morzem pod teksturą. Niestety, wygląda na to, że powierzchnia zależna jest od najwyższego wierzchołka - czyli cała rzeka musiałaby być na nieprzyzwoicie niskim poziomie. A co za tym idzie, moja praca też.
Ktoś ma jakieś pomysły?
Aha. No i co złego to nie ja - bijcie, ale pomóżcie :)