Skocz do zawartości

Ploki

Members
  • Liczba zawartości

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ploki's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

12

Reputacja

  1. Ploki

    Animacja 3d: Gimgus world ;)

    Dzięki Mayamak, naprawdę mi pomogłeś. Aż nie spodziewałem się że tak fajnego posta tutaj dostanę ;) Z całą pewnością wezmę sobie wszystkie twoje rady do serca. A ta stronka „11secondclub” po pierwszym spojrzeniu wygląda na świetną sprawę. Obadam ją bardziej i spróbuję im coś tam podesłać. Na razie tworze kolejną animacje. Tym razem wyścigi samochodów w nocy (chcę pobawić się światłami) i zobaczyć co z tego wyjdzie. Dzięki ;)
  2. Heh dział "animacje", same świetne filmiki ludzi którzy zęby zjedli na 3D. Tak więc wedle zasady że trzeba uczyć się od najlepszych, wrzucę wam moją łyżkę dziegciu, do tej waszej beczki miodu ;) http://youtu.be/oW6q6M4kWLo To u góry, to wynik mojej czteromiesięcznej nauki podstaw 3D. (chociaż w tych 4 miesiącach nauki to było może ze 2 tygodnie xD). Ogólnie mnóstwo zabawy z modelowaniem, rigowaniem, światłem i renderowaniem z wiersza poleceń.
  3. Pojawił mi się kolejny mały problem z tymi "Dynamic Joints". A mianowicie, jak w nich ustawić kolizję między dwoma obiektami? W nCloth jest magiczny przycisk "maya make the selected meshes collide with nCloth and nParticles" (długa nazwa przycisku xD) który załatwia sprawę. W Dynamic Joint'ach nie widzę żadnego odpowiednika. Próbowałem kombinować z "create passive / active rigid body", ale za każdym razem mój chłopek wywalał: "Error: line 0". Tak więc jeśli ktoś wie jak sobie z tym poradzić, to bardzo bym był wdzięczny za wskazówki ;) ------------------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------------------ Edit Po 4 godzinach wykombinowałem rozwiązanie (znalazłem na angielskim forum xD) Gdyby ktoś miał taki problem to rozwiązanie jest takie: 1) Zaznaczasz OutputCurwes (To ta nitka co jest w kości) i zmieniasz jej "collide Width Offset" (po prawej w zakładce Attribute > hairSystemShape > collisions) z 0 na 1. 2) Zaznaczasz mesh'a który ma się odbijać od kości i klikasz: nDynamics > nMesh > Create Passive Collider I działa Kolejny krok w drodze ku oskarowi i wiecznej chwale został postawiony. ;)
  4. Legomir mistrzu, jesteś wielki :) Idę się tym teraz trochę pobawić xD Dzięki. PS. NuttyART Polecam książkę "Paragraf 22" cała przesiąknięta jest takim humorem. ;)
  5. Ależ oczywiście że jak mi w majce nie będzie szło, to się przerzucę na coś innego. Będę testował różne programy tak długo, aż znajdę coś skrojonego idealnie dla mnie. I gdy będę w 100% zadowolony i nauczę się go jako tako obsługiwać, to sobie go kupie. A na razie mam moje 30 dni ;) Szkoda że usunąłeś tą część w swojej wypowiedzi, w której zarzucałeś mi brak "story" w moim pierwszym filmiku (czego ty się spodziewałeś po debiucie? xD). Nie ma story i w następnej mojej super produkcji, też nie będzie. Poza tym ja wcale nie uważam że ten filmik "nie wyszedł" bo moim skromnym zdaniem wyszedł w 100% idealnie. A to, że ten filmik to kupa :) to inna sprawa. Jak wrzucałem go na yt, to cieszyłem się jak dziecko. Z sześcianu stworzyłem coś człekopodobnego, wrzuciłem szkielet, pomalowałem i w ostatecznym rozrachunku to się nawet rusza. WOW. A że to kupa... To jest MOJA kupa xD Większość początkujących z tego forum zaczyna "wielkie" projekty, a potem się frustruje że im nic nie idzie i rzuca wszystko w diabły. Teraz zrobiłem sobie trochę bardziej zaawansowanego ludzika (jak widać na ręderach powyżej), ma pelerynkę i twarz. W moim następnym arcydziele, ten ludzik sobie trochę poskacze, pelerynka się trochę pozgina. Ludzik będzie też stroił głupie miny, bo znalazłem świetny tutorial jak to zrobić. I nie będzie żadnego "story". A gdy będę to wrzucał na yt, to znowu będę cieszył się jak dziecko xD Tak więc myślę że nie ma co się spinać, tylko trzeba mi dać tutorial odnośnie tych włosów. ;)
  6. Witam wszystkich, to mój pierwszy post na tym forum i mam cichą nadzieję że wybrałem dobry dział xD Jako że w Polsce kiepsko z pracą, to parę miesięcy temu postanowiłem zostać sławnym i bogatym twórcą krótkich animacji. Uzbrojony w artykuł o Tomaszu Bagińskim i świeżą instalkę Blendera, zacząłem pochłaniać wszystkie tutki z youtuba. Po miesiącu pracy, gdy w końcu zorientowałem się co to jest vertex i pokonałem większość trudności dzielących mnie od Oskara, powstało moje pierwsze arcydzieło. możecie je podziwiać. Jednak gdy pokazałem je mojemu bratu, to ten powiedział że dawno nie widział większego dziadostwa. Niewdzięcznik. Teraz przerzuciłem się na mayę i zacząłem pracować nad moim drugim arcydziełem. W ruch znowu poszły tutki z youtuba jednak pojawił się pewien problem... Rendery: Render1 Render2 Render3 Render4 Rig1 Na powyższych zdjęciach znajduje się ludzik, którego sobie stworzyłem podczas nauki maji z youtubowych tutków. Potrafię go animować i ogólnie prawie wszystko jest cacy. Ale w mojej głowie ubzdurałem sobie, że podczas ruchu ludzika, jego włosy mają się ruszać. No i klops. Nie mam pojęcia jak to zrobić. Próbowałem robić z włosów tkaninę (nCloth), ale wyszło to komicznie. Myślałem też żeby wrzucić do włosów kości xD. Ale nie potrafię dać im grawitacji. Jeśli macie jakiś tutek który rozwiązał by mój problem, to bardzo bym o niego prosił. Bo ja jakoś nie mogę nic znaleźć, co by pasowało do tego co chcę osiągnąć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności