Skocz do zawartości

BUBI

Members
  • Liczba zawartości

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

BUBI's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Witam Po dłuższym okresie przestoju (trochę spraw wyskoczyło), dziś usiadłem znowu do maxa. Zrobiłem ogólny zarys wnętrza, może wieczorem podzielę siatkę pod teksturowanie i połączę z oknami. Na razie jeden render, jak będzie co pokazywać wrzucę dokładniejsze fotki. http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/wnetrze%201.jpg pozdrawiam
  2. Witam Piszę pracę na temat wizualizacji obiektów architektonicznych i poszukuję materiałów, na których mógłbym się oprzeć. Jeśli znacie interesujące publikacje (książki, magazyny, strony internetowe, itp.) poruszające ten temat bardzo proszę o podzielenie się tą wiedzą. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  3. No właśnie ta ilość dachówek to moje największe utrapienie:] scena jak dotąd ma 1,8 miliona poligonów A sam dach waży 1,4 miliona poligonów, czyli 140 tysięcy dachówek :) Jak dobrze pójdzie to dziś wieczorem wrzucę rendery z peronami i chodnikiem.
  4. Otoczenie chcę zrobić zbliżone do oryginału, ale bez przesady. Teraz pracuje nad peronami i chodnikiem dookoła budynku dworca. Z cala ta praca jest jeden poważny problem: Jest to projekt do pracy dyplomowej i zostały mi dwa miesiące na jego wykończenie. Zastanawiam się czy w tej scenie będzie wiadukt. Z jednej strony trochę roboty z nim będzie, a z drugiej sporo zasłoni, i za nim dużo rzeczy będzie można z bitmap walnąć. Jeszcze raz pytam czy orientuje się ktoś, czym może być spowodowany problem ze wstawieniem grafiki na forum ( według tabeli wszystkie parametry zdjęć mieszczą się w marginesie) Pozdrawiam
  5. O kurcze, wielka rzecz się szykuje. Narazie pięknie. Rzyczę wytrwałości. Pozdrawiam
  6. Witam ponownie. Dzięki za wypowiedzi. Poza cennymi poradami, umieszczenie tematu na forum dało mi motywacje do dalszej pracy nad tym projektem, a musze przyznać, że już od dawna nic nie ruszyłem. chveti – tak jak napisał już Leper, budynek jest świeżo po remoncie i rzeczywiście jest taki czysty, jednak chyba trzeba będzie przybrudzić żeby naturalniej wyglądało. vv3k70r – spróbuje jutro, rzeczywiście może dać dobry efekt. Aktualnie noise jest tylko na teksturze. 7demon – Szczerze powiem, że już mam dosyć tego budynku i chyba jednak w najbliższej przyszłości nie będę męczył kolejnego (myślę, że dobrym treningiem w modelowaniu będzie jakiś samochód). A dworzec w Żyrardowie jest remontowany więc jeśli będą się uwijać tak jak w Skierniewicach to będzie odszykowany na 2016 rok :]. Leper – Pamiętam o rurkach i podjazdach dla niepełnosprawnych :] (nacykałem mnóstwo fotek), wszystko po kolei. Chwilowo mam dosyć dłubania przy samym budynku i chyba zacznę męczyć otoczenie. A to efekt mojej dzisiejszej pracy – wiata. Od razu informuję, że nie znajduje się po tej stronie co trzeba, ale nie robi to chyba różnicy (nie ma peronów). Więc Leper i inni znający ten budynek niech nie krzyczą :] No i rendery już nie scanline'em. http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/calosc-GI.jpg http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/wiata1.jpg http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/srodek-gi.jpg Pozdrawiam P.S. Orietuje się ktoś co może być nie tak z załączaniem zdięć? format się zgadza, max rozmiar też, a ciągle wywala że "Upload of file failed."
  7. Witam. Jakiś czas temu zdecydowałem się wymodelować skierniewicki dworzec kolejowy. Zważywszy na moje dotychczasowe osiągnięcia w maxie, jest to dość ambitne przedsięwzięcie, ale bardzo chciałbym doprowadzić je do końca. Założenia projektu są następujące: - Możliwie najwierniejsze odwzorowanie bryły zewnętrznej budynku (razem z peronami) i jego WNĘTRZA ( sala główna, kasowa i poczekalnia) - Umieszczenie całości w ładnym, jak najbardziej realistycznie wyglądającym otoczeniu - Rezultatem pracy ma być ok. 1-minutowa animacja ( standardowe objazdy kamery, ukazujące detale modelu) Wydaje mi się, że zewnętrzna bryła budynku jest gotowa, ale chyba jednak nie do końca poprawnie wykonana J. Nie bardzo wiedziałem jak zrobić realistycznie wyglądający przy pomocy tekstury, więc postanowiłem go wymodelować, co przy tak dużej powierzchni dachu chyba nie było zbyt trafionym pomysłem. Samo wykonanie również nie było do końca przemyślane, czego efektem jest BARDZO ciężka siatka, która praktycznie uniemożliwia zastosowanie innego cieniowania niż shadow map, nie wspominając już o zaawansowanym oświetleniu (czas renderingu). Mimo wszystko chyba zostawie ten dach jak jest. Teraz przyszedł czas na wykonanie wnętrza, lub otoczenia dworca i nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Całość tworzona była (i chyba również będzie dalej) techniką poly-modelingu. Liczę na pomocne wskazówki i ciekawe pomysły. linki do renderów: http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/render.jpg http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/calosc1.jpg http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/bez%20tekstury.jpg http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/calosc%20siatka.jpg http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/dach.jpg http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/dachowka.gif http://www.wsinf.edu.pl/~movie07/dworzec%20pkp/siatka1.gif Pozdrawiam
  8. BUBI

    dokładny blueprint

    nielot007- Wielkie dzięki za błyskawiczną odpowiedz. Barcisz- w 100% się zgadzam, ale jak już zaznaczyłem to musi być "wykonane" w maxie
  9. Mam mały problem. Muszę wykonać model dworca kolejowego. Po wielu bojach wywalczyłem w PKP dostęp do planów tego budynku, jednak mam problem z wrzuceniem ich do maxa jako bueprint ( jak w przypadku np. samochodu ), tzn. obrazy są duże, zawierają sporo niewielkich detali a linie są stosunkowo cieńkie, więc w oknie maxa ich jakość nie pozwala na wykonanie czegokolwiek. Czy jest jakaś możliwość, aby w oknie maxowym tekstura wyświetlała się z jakością rendera? :] Jedynym alternatywnym pomysłem jaki mi przyszedł do głowy jest obrysowanie tych planów wektorami np. w Corelu, a następnie wykorzystaniu ich w maxie jako blueprinty, ale to będzie trochę czasochłonne i wolałbym tego uniknąć. Jeśli ma ktoś inny pomysł, bardzo proszę o podpowiedź. PS Wiem, że 3ds max to nie najszczęśliwiej wybrany soft do tego typu pracy, ale takie są jej założenia.
  10. BUBI

    radiosity

    Witam. Mam do wykonania pracę przejściową na temat medod oświetleniowych w Maxie. Poszukuję materiałów na temat metody RADIOSITY. Bardzo proszę o linki, porady. Dzięki! aaa, czy istnieją inne zaawansowane metody oświetlenia zaimplementowane w Maxie ??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności