Skocz do zawartości

Daffsm

Members
  • Liczba zawartości

    8
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Daffsm's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

10

Reputacja

  1. Ok, dzięki bardzo za wyjaśnienie wszystkiego.
  2. Cześć, jakiś już czas pracuję na studenckiej wersji Maxa, oraz nie do końca legalnych wersjach(znaczy całkowicie nie legalnych, ale chciałem to ładnie ubrać w słowa) Zbrush, Substance, PS etc., dotychczas nawet nie publikowałem swoich prac poza grono znajomych, teraz chciałbym zrobić sobie jakąś większą scenę, czy nawet świat do portfolio(w sumie kierowałbym się właśnie w tę stronę, chciałbym zobaczyć jak wygląda produkcja w pełni grywalnego otoczenia). Załóżmy, że byłby to świat inspirowany tym z Gothic 1, kończę go robić, wrzucam screeny z silnika do portfolio, przypuszczam, że nikt nawet się nie zastanawia jakie jest pochodzenie modeli, a teraz całkowicie hipotetycznie kilka sytuacji: 1.Codziennie wrzucam update na forum, np. tutaj i na polycount w postaci screenów i filmików na yt, ktoś zgłasza mnie np. do autodesk i pixologic, ,,bo tak", czy coś mi grozi? Czy w ogóle koncerny zwróciły by na to uwagę, w przypadku gdy nie czerpię z tego żadnych korzyści? 2.Sytuacja podobna, czyli codzienny update, od czasu do czasu jakiś tutorial na YT, ale po jakimś czasie decyduję się założyć patreon, dostaję jakąś kasę, ktoś mnie zgłasza, jak w sytuacji 1., czy teraz mi coś grozi? Zakładając, że patron zakładam niejako na siebie, a nie na projekt. 3. Znowu, update jak idzie praca na forach i yt, na koniec decyduję, że sprzedam assety, kupuję softy i dopiero po zakupie wystawiam assety np. do marketplace ue4, czy jest to legalne? W końcu w chwili kiedy zaczynam czerpać korzyści, mam legalnie kupiony soft. I teraz jeszcze jedno pytanie, zakładając, że ktoś się przyczepi, np. Pixologic, to czy kupno ich soft w momencie, kiedy zwrócili by na mnie uwagę rozwiązałoby sprawę? Na podsumowanie, chciałem jeszcze napisać, że to nie tak, że szukam dziury w całym jak zarobić na pirackim sofcie czy coś, bo gdybym miał pieniądze wszystko dawno już bym kupił(aktualnie zbieram na Zbrush, mam już połowę, ale dla 17 latka, trudno jest uzbierać 3 tysiące złotych ot tak). I jeszcze, wiem, że są darmowe alternatywy w sumie do każdego software, który aktualnie wykorzystuję, ale po pierwsze, wydaję mi się, że programy, których używam używane są również w największych firmach typu CDPR, a ja celuję na pracę właśnie tam, przynajmniej na początek żeby zdobyć doświadczenie, po drugie, czas poświęcony na naukę skrótów, programu, workflowu byłby czasem zmarnowanym, kiedy musiałbym się przesiąść na inne oprogramowanie. Dziękuję wszystkim, którzy doszli do końca tych wypocin, a jeszcze bardziej tym, którym będzie chciało się odpowiedzieć, pozdrawiam :D
  3. Witam, dopiero zaczynam z UVW i teksturami i mam pewien problem z bardzo prostym obiektem jak...prostopadłościan... A więc mam template, który wygląda tak: http://prntscr.com/6e96x0 Nałożyłem na niego teksturę: http://prntscr.com/6e97eh Wszystko powinno(chyba) ładnie wyglądać, ale jak wrzucam to do max'a to dzieje się coś takiego: http://prntscr.com/6e997b Co robię nie tak? Przypuszczam, że to coś głupiego, pewnie muszę nacisnąć tylko jakiś przycisk?;p Pozdrawiam.
  4. Część, pracuję nad pewnym obiektem i przydałby mi się plugin vorofrag, ale niestety nie potrafię go zainstalować, albo robię coś źle... Wrzucam plik do folderu Max'a, włączam program i...nie ma modyfikatora. Mógłbym uzyskać jakąś pomoc? Pozdrawiam.
  5. Cześć, zastanawia mnie z jakich programów dodatkowych do 3D korzystają profesjonaliści(z naciskiem na gameart). Nie chodzi mi o główne softy jak Maya/3ds i np. ZBrush/Mudbox, mam na myśli programy, które ułatwiają i przyśpieszają prace lub są po prostu przydatne. Pytam z czystej ciekawości. Np. malowanie tekstur. Natknąłem się na program Mari, co o nim sądzicie? Drugi, o którym wiem i chciałbym wiedzieć czy warto zwracać na niego uwagę jest program Marevlous Designer. Jest coś jeszcze(wartego uwagi)?
  6. Witam, szukam jakiegoś monitora do 3D, do około 900 zł. Nie zależy mi na odwzorowaniu kolorów gdyż do tekstur i 2D mam zamiar kupić osobny mniejszy monitor w przyszłości. Zastanawiam się nad rozdzielczością 2560x1080. Czy to dobry wybór? Osobiście uważam, że tak, ale warto się spytać co wy sądzicie. Na pewno na początku będzie trudno się przestawić z 1690x1050, ale myślę, że po jakimś czasie większa przestrzeń robocza będzie ułatwić i uprzyjemniać pracę. Znalazłem trzy monitory dopowiadające moim wymaganiom: http://www.agito.pl/monitor-lg-25-led-25um65-usb-kingston-dt100-g3-16gb-2492-981891.html?attr=142-551680 http://www.agito.pl/monitor-lg-25-led-25um65-promocja-lg-30-dni-gwarancji-lg-na-pikselsubpixel-2492-971199.html?attr=142-551680 http://www.x-kom.pl/p/208916-monitor-lcd-led-25-lg-25um55-p-czarny.html?ceneo_spo=true Który z nich wybrać? A może jednak kupić coś FHD? Pozdrawiam i proszę o pomoc w wyborze.
  7. Daffsm

    Tok nauczania 3ds

    Wydaję mi się, że warto napoczątku obejrzeć tutoriale, w których profesionaliści pokazują swoją prace by móc w pewnym stopniu opierać na ich doświadczeniu. Dodatkowo zawsze w tutorialach zobaczyć można jakieś ciekawostki, dodatkowe funkcje, których nie poznało by się bez obejrzenia danego filmu. Czy oprócz cmivfx i eat3d są jeszcze jakieś tutoriale ,,na najwyższym poziomie", które mógłbym potem przerobić? Tak jak wcześniej wspominałem, dobre kursy chcę przerobić po to, żeby utrwalić wiadomości z Biblii i poznać nowe możliwości, myślę, że na praktykę przyjdzie jeszcze czas, i wiem, że jest to najważniejszy z etapów nauki. Fotografuję tylko czasami na jakiś rodzinnych wypadach, więc nawet do średnio zaawansowanego mi daleko, ale postaram się rozwijać tę umiejętność. Przyszło mi teraz do głowy jedno pytanie. Co powinien umieć grafik 3D chcący pracować w GameArcie, oczywiśćie oprócz głównego softu? To co mi wpada do głowy to jakiś soft rzeźbiarski, np. ZBrush, PS, rysowanie(digital i na kartce), optyka, o której wspomniałeś, czy jest coś jeszcze co nie jest wymagane, a przydaje się/pracodawcy cenią takie umiejętności? Dzięki, na pewno po przeglądam. Maxa, uczę się ponieważ to na nim pracują największe i najlepsze studia. W przyszłości zamierzam uczyć się jeszcze czegoś, lecz co to będzie zobaczę gdy już dogłębnie poznam Max'a. Właśnie tak zamierzam robić;D Podsumowując dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Pozdrawiam.
  8. Witam, przypuszczam, że to zły dział, lecz i tak wydał mi się najodpowiedniejszy. A więc, właśnie skończyłem przerabiać 3ds max biblię i zamierzam wykupić sobie dostęp do tutoriali online lub kupić je na DVD. Zależy mi na profesjonalnym przedstawianiu zagadnień przez autora tutoriali. Na ten cel mam około 150$, może mógłbym zwiększyć trochę budżet. Zastanawiałem się nad Digital Tutors, czy to dobra opcja? http://www.digitaltutors.com/ Jeśli powinienem wybrać właśnie DT, to czy moglibyście mi podesłać jeszcze inne strony tego typu? +Prosiłbym o pomoc w wybraniu tutoriali najlepszych na początek? Zacząć od tych z dopiskiem ,,Introduction"? Oczywiście pomijam masę tutoriali na YT i pomoc Autodesku. Zależy mi na kilkugodzinnych kursach, na których pokazane zostaną wszystkie zagadnienia od interfejsu, przez modelowanie, teksturowanie do może nawet animacji. Wiadomo, że Biblia jest napisana w taki sposób, że trudno zapamiętać wszystko po jednym przeczytaniu książki, i warto skorzystać właśnie z takich filmów, które na pewno ułatwią korzystanie z max'a. Dodatkowo mam jeszcze pytanie. Czy obrałem dobry tok nauki: -przerobienie biblii -kursy, które pogłębią moją wiedzę -dogłębne przejrzenie wszystkich(no może nie wszystkich, ale przynajmniej 80%;p) opcji interfejsu -praktyka -praktyka -no i może na koniec praktyka Co sądzicie, wszystko jest dobrze zaplanowane? Jeśli wpadnie mi jeszcze jakieś pytanie to zadam je później w tym wątku. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności