Cześć,
Zacząłem pracować nad zrobieniem krótkiej animacji 3d i dość szybko natknąłem się na problem z Environment Fog'iem w Vrayu.
Uprzedzając pytania - przeczesałem googla i przeczytałem dokładnie wszystkie informacje o tym narzędziu.
Co się więc dzieje?
Otóż po nałożeniu mapy z noisem pod density (lub innej typu smoke, falloff etc) cały render staje się całkiem biały. Mgła nie reaguje na poziomy noisa chowając się na czarnych łatach i odsłaniając na białych, ale cały render robi się całkowicie biały. Gdy noise jest idealnie czarny mgły w ogóle nie ma - i to jest chyba jedyna rzecz, która działa jak należy. Jakiekolwiek szarości to już idealna biel.
Tu render mgły bez noisa ustawionego jako density.
I tu z noisem ustawionym jako mapa density.
Najlepszy wynik jaki udało mi się uzyskać podaję niżej. Jest widoczna jakaś krawędź po zwiększeniu noisa do kosmicznych rozmiarów, ale dalej jest ta biel - która teoretycznie nie ma tam prawa bytu. Zamiast niej powinna być zwykła mgła...
Jak widać noise zamiast działać jako swojego rodzaju maska na mgle, robi coś takiego...
Ustawiając samą mgłę bez świateł, kamer etc wszystko działa idealnie.
Ktoś wie jaka może być tego przyczyna i jak ewentualnie można to naprawić?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc, męczę się już nad tym kilka dni próbując różnych rozwiązań, bawiąc się z ustawieniami noisa, świateł i wszystkiego co mi wpadnie do głowy.
Pozdrawiam,
Galdious